( BW)(NY-NPD-GROUP) The NPD Group koopt TNS Foodservice Business in
Groot-Brittannië en Spanje

    Redactie Business

    PORT WASHINGTON, N.Y.--(BUSINESS WIRE)--3 april 2007--The NPD
Group, de toonaangevende leverancier van consumenten- en
retailinformatie, en TNS, een internationaal bedrijf in
marktinformatie, kondigden samen aan dat NPD de foodservice tracking
business van TNS in Groot-Brittannië en Spanje heeft overgenomen. De
overeenkomst werd op 31 maart gesloten. Beide bedrijven maakten ook
bekend dat zij plannen hebben voor samenwerking bij de ontwikkeling
van speciale rapportages waarbij informatie wordt gecombineerd over
trends op het gebied van voedingsmiddelenconsumptie in
Groot-Brittannië en het gebruik door NPD van TNS' 6th dimension Access
Panels in Europa.

    Door deze transactie wordt NPD de belangrijkste leverancier van
consumentenpanelinformatie voor de foodservicesector in
Groot-Brittannië en Spanje. De overeenkomst is de laatste stap in de
uitbreiding van NPS's CREST(R) service, welke informatie geeft over
aankopen door consumenten van bereide maaltijden en snacks in
restaurants en andere commerciële en niet-commerciële etablissementen
in Groot-Brittannië, Duitsland, Frankrijk, Italië, Spanje, Verenigde
Staten, Canada en Japan.

    Onderdeel van de overeenkomst is dat CREST van NPD zowel TNS
Outlet Tracker als TNS Out of Home Report zal vervangen. Cliënten
blijven echter dezelfde informatie ontvangen die eerder via TNS werd
gegeven met daarnaast informatie die allen door CREST wordt gegeven.
NPD zal, naast CREST, TNS Out of Home Report blijven leveren tot en
met 31 maart 2008 om de overgang van informatieberichtgeving voor
voormalige klanten van TNS zo soepel mogelijk te laten verlopen.

    Voormalige abonnees van TNS Outlet Tracker zullen de gegevens
ontvangen die voorheen via deze service beschikbaar waren plus
gegevens over kinderen jonger dan 17 jaar en daarbij een constant
volgen van dezelfde consumenten gedurende een langere periode om meer
inzicht te krijgen in gedragstrends.

    Voormalige abonnees van Out of Home Report zullen vergelijkbare
metingen ontvangen, die vaker worden gerapporteerd en gebaseerd zijn
op gegevens die via grotere steekproeven zijn verkregen. Zij zullen,
net als de abonnees op NPD CREST, de mogelijkheid hebben om
belangrijke markttrends aan te boren om zo keten, kanaal en type
voedingsmiddel te kunnen identificeren en volgen. Klanten zullen de
mogelijkheid hebben om frequentie en penetratie te bekijken, plus
informatie over prijzen en promoties en waar consumenten eten.

    "NPD is verheugd dat zij de sector de meest accurate en sterke
marktopinies kan leveren, die vandaag de dag beschikbaar zijn. Ons
doel is om wereldwijd marktopinies per segment te leveren met een
breedte en diepte die de voedingsmiddelensector nodig heeft om
belangrijke beslissingen te nemen," aldus Andy Tarshis, NPD Group
President, Europa.

    "Wij hebben er alle vertrouwen in dat onze cliënten voordeel
zullen hebben van NPD's deskundigheid van de sector en voortdurende
inzet om de beste informatie mogelijk te leveren," zei Giles Quick,
Managing Director van TNS Worldpanel, Usage. "En wij willen ook graag
samenwerken om ervoor te zorgen dat niets fout gaat bij het leveren
van de informatie en inzichten waar cliënten op vertrouwen."

    Naast CREST, het vlaggenschip van NPD, biedt de onderneming de
foodservicebedrijven ook toegang tot een pakket aanvullende diensten.
Het CREST atwork Panel bewaakt gegevens over kant-en-klare drank- en
etenswaren bij bedrijven en onderwijsinstellingen. NPD's SalesTrac(R)
levert same-store verkooptrends, die gebruikt kunnen worden voor
benchmarking en strategische planning.

    NPD heeft in een aparte overeenkomst TNS' 6th dimension aangewezen
als de Access Panel veldwerkleverancier voor haar CREST, Toys en
Sports services in Groot-Brittannië, Frankrijk, Duitsland, Italië en
Spanje.

    Over The NPD Group, Inc.

    The NPD Group is de toonaangevende leverancier van betrouwbare en
veelomvattende consumenten- en retailinformatie voor een groot aantal
industrietakken. Op dit moment vertrouwen meer dan 1600 fabrikanten,
detailhandelaren en dienstverlenende bedrijven op NPD bij het nemen
van kritische bedrijfsbeslissingen op internationaal, nationaal en
plaatselijk niveau. NPD helpt cliënten nieuwe zakelijke kansen aan te
boren en ondersteunt bij productontwikkeling, marketing, verkoop,
merchandising en andere zaken. Informatie is beschikbaar over de
volgende industriesectoren: auto's, schoonheidsproducten, commerciële
technologie, consumententechnologie, entertainment, mode, drank- en
etenswaren, gezin, kantoorbenodigdheden, software, sport, speelgoed en
draadloos. Bezoek