NCRV

Praatjesmakers

100e aflevering met Ajax-voetballer Kenneth Perez, Ali B en Cor Bakker

Zondag 8 april 2007
20.15 uur Nederland 1

Op zondag 8 april presenteert Jochem van Gelder de honderdste aflevering van Praatjesmakers. Dit is tevens de eerste aflevering van een nieuw serie. Het belooft een feestelijke uitzending te worden met bijzondere items en natuurlijk een korte bloemlezing van de allerleukste kletskousen ooit.

Zo zijn onder anderen Boris en Caro te gast, twee kinderen die in de allereerste serie van Praatjesmakers te zien waren. Ze zijn nu dertien jaar en zitten allebei in de brugklas van de middelbare school. Jochem laat fragmenten zien uit deze aflevering en praat erover met Boris en Caro. Wat weten ze zich nog te herinneren van toen?

Tevens een gesprek met drie kinderen die erg van voetballen houden, speciaal voor hen komt Ajax-voetballer Kenneth Perez.

In een backstage-reportage zien we wat er allemaal gebeurt voordat de kinderen de studio inkomen bij een opname van Praatjesmakers.

Evelien zit op 't kindercircus. Ze is in de studio aanwezig en vertelt aan Jochem wat ze daar allemaal leert: eenwielen, ballopen, ja zelfs achteruit. Aan het einde van het gesprek komen nog andere kinderen de studio `binnenrijden' om een ware circusact ten beste te geven.

Ali B en Cor Bakker spelen mee in de Praatjesraden-quiz, waarbij geld bijeen wordt gebracht voor aan kinderen gerelateerde goede doelen. Ali B speelt voor de Stichting Karam, Cor Bakkker voor de Stichting Doe een Wens. Via de vragen in de quiz komen de leukste candids uit het Praatjesmakers-verleden weer voorbij.

Jochem over Praatjesmakers, waar iedere uitzending ruim anderhalf miljoen mensen naar kijken: `We zijn het achtste seizoen ingegaan en nog steeds ga ik met een kloppend hart naar de opnames." En: "Het blijft spannend. Ik moet me toch elke keer maar weer zien te redden met die kids. Worden ze ADHD-achtig, gaan ze huilen of klappen ze dicht? Met kinderen weet je het nooit van tevoren. Maar het zit in me om daar goed mee om te kunnen gaan. Hóe ik 't precies doe, weet ik niet. Anders zou het ook een kunstje zijn. Ik probeer wel zo min mogelijk te zeggen, zodat de kinderen alle ruimte krijgen om te praten."