Ingezonden persbericht


Persbericht

Online reisaanbieder profiteert van affiliate marketing

M4N speelt in op nichebranche

Amsterdam, 10 april 2007 --- Online reisbureau Eliza was Here scoort grote successen via het affiliate marketing programma van M4N. Eliza was Here bereikt haar klanten via de affiliates van M4N en dankt haar succes aan de specifieke doelgroep die zij aanspreekt. Het reisbureau biedt namelijk bestemmingen aan buiten de veel betreden paden.

Affiliate Marketing Netwerk M4N ontleent zijn bestaansrecht aan het Long Tail principe van Chris Anderson. Waar het Pareto principe zegt dat 20 procent van de inspanning ofwel de grootste klanten van een bedrijf, 80 procent van de opbrengst levert, claimt Chris Anderson dat deze regel wordt ontkracht met de komst van internet. De kleinere 80 procent van de klanten op internet leveren een waardevolle bron aan specifieke doelgroepen. Nichemarkten zijn dus bij uitstek succesvol op internet.

En dat blijkt uit het affiliate marketing succes van reisaanbieder Eliza was Here. Dit reisbureau scoort enorme affiliate marketingopbrengsten waar andere reisgiganten alleen maar van kunnen dromen. Dit komt door de specifieke doelgroep die de aanbieder aanspreekt. Eliza was Here biedt vakanties aan naar niet-toeristische bestemmingen. Waar iedereen rechtsaf slaat, gaat Eliza linksaf: ver weg van de massa, op zoek naar de leuke, onontdekte plekjes.

Om hun producten te promoten maakt Eliza was Here gebruik van het affiliate netwerk van M4N. En met succes. Eliza behaalt op dit moment een hoge eCPC van rond de ¤ 0,34, dit betekent dat de affiliates een gemiddelde inkomst van ¤ 0,34 per geleverde bezoeker op internet krijgen. Eliza geeft bovendien een vergoeding van ¤ 25,- per lead aan de affiliates.

Eliza was Here biedt 100 vakanties naar 11 Zuid-Europese bestemmingen aan; Portugal, Madeira, Andalusië, Mallorca, Gran Canaria, Tenerife, Mallorca, Malta, Kreta, Corfu, Sicilië en Sardinië. Eliza was Here specialiseert zich in het aanbieden van betaalbare vakanties naar authentieke landhuizen, opgeknapte boerderijen en andere aparte accommodaties waarbij rust, kleinschaligheid en colour locale centraal staan.

Over M4N
M4N heeft als missie om het zoeken, vinden en kopen van producten op internet gemakkelijker te maken. M4N bereikt dit door een netwerk van website eigenaren, affiliates genoemd, te koppelen aan aanbieders van producten op internet. Het bedrijf ziet de affiliates als distributiekanaal: zij maken informatie (commercieel en niet commercieel) namelijk toegankelijk voor specifieke doelgroepen en linken naar de juiste plekken op de vaak uitgebreide websites van adverteerders. Met M4N kunnen zowel affiliates als adverteerders beter op het online koopproces afstemmen door middel van goede statistieken en promotiemateriaal. Voor meer informatie, zie: Affiliate netwerk voor adverteerders en exploitanten

Noot voor de redactie/

Ingezonden persbericht