Ingezonden persbericht


Persbericht

Gunstig weer én economie stimuleren klikgedrag

Paasdagen aangegrepen voor oriëntatie op zomerproducten

Culemborg, 10 april 2007 - Als het aan de bezoekers van de vergelijkingssite Kieskeurig.nl ligt, kan de zomer niet snel genoeg komen. Het paasweekeinde greep de consument aan om buitenartikelen als trampolines en zwembaden met elkaar te vergelijken op de website.

De laatste weken was op http://www.kieskeurig.nl een duidelijke stijging te zien in populariteit van zomer- en lenteproducten als fietsen en grasmaaiers. Zwembaden en trampolines staan nu zelfs in de top tien van populairste producten die vergeleken worden. Daarnaast is ook de barbecue bezig met een opmars. Uit de resultaten van Kieskeurig blijkt verder dat consumenten de aanschaf van een luxe-artikel als een zwembad of een trampoline serieus opvatten. Het doorklikgedrag laat zien dat kopers gedegen onderzoek doen alvorens tot aankoop over te gaan.

"Door het goede weer met Pasen en de gunstige weersvooruitzichten voor komende week, lijkt de zomer al begonnen", aldus Minouk Fieggen-Verkerke, Hoofd Marketing bij Kieskeurig. "De specifieke producten, die in populariteit zijn gestegen, bevestigen duidelijk dat de economie is aangesterkt. Nederland heeft meer te besteden in aanloop naar deze zomer."

(189 woorden)

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Over Kieskeurig
Kieskeurig is een onafhankelijke product- en prijsvergelijksite voor consumenten. Via de interactieve koopgids www.kieskeurig.nl, kunnen producten, prijzen en aanbieders met elkaar vergeleken worden. Kieskeurig werkt samen met fabrikanten van honderden merken en is mede daardoor in staat consumenten optimaal te voorzien van productinformatie. Tevens delen gebruikers hun ervaringen via product reviews. Het bedrijf biedt consumenten daarnaast de mogelijkheid om de verschillende winkels te vergelijken, via de online WinkelBeoordeling. Deze dienst geeft inzicht in de serviceaspecten van de winkels en zorgt voor transparantie in de markt. Kieskeurig.nl werd op 29 maart beloond met een Thuiswinkel Award voor de beste vergelijkingssite van Nederland.

Kieskeurig is onderdeel van ilse media, de grootste online uitgever van Nederland met een portfolio van ca. 70 websites.