Ingezonden persbericht

Uitnodiging

Hyperion BI Global Roadshow

Utrecht, 27 maart 2007

Standaardisatie én kostenreductie...een paradox waarvoor geen oplossing lijkt te bestaan?

Bedrijven willen standaardiseren en het aantal BI-tools terugdringen om de kosten te verlagen. Aan de andere kant hebben bedrijven ook behoefte aan steeds méér middelen en analysemogelijkheden ter ondersteuning van de bedrijfsprocessen.

De markt is te veel gericht geweest op de vormgeving van rapportages, maar het gaat om de inhoud van een rapport. Daarnaast hebben bedrijven behoefte aan integraal inzicht in de bedrijfsprestaties. Financiële en operationele gegevens in één BI-systeem, één standaard voor budgettering, rapportages en prestatiemanagement. Hyperion BI zit vol innovaties.

Tijdens de Hyperion BI Global Roadshow op woensdag 11 april 2007 zoekt Hyperion samen met enkele BI-Goeroe's, ervaringsdeskundigen en wellicht met u naar een oplossing voor deze paradox.

Programma
15.00 - 15.30 Start Hyperion BI Global Roadshow
15.30 - 16.15 Presentatie BI standaardisatie en fragmentatie door Frank Buytendijk van Hyperion 16.15 - 17.30 Presentatie Innovatieve BI door Henk-Jan Ritsma van Chefaro 17.30 - 18.00 Pauze
18.00 - 19.00 Groepsdiscussie met panel onder leiding van Alex Beishuizen, hoofdredacteur Computable 19.00 - 20.00 Buffet en borrel

Hyperion nodigt u van harte uit om de BI Roadshow bij te wonen.

Om u aan te melden (liefst voor vrijdag 6 april) of voor meer informatie kunt u contact opnemen met: Sterk Werk Communicatie
Dorrie Dijsselbloem
T. 010 433 7291
M. 06 5051 7394
E. dorrie.dijsselbloem@sterkwerk.nl

Achtergrondinformatie Hyperion BI Global Roadshow

Het BI Roadshow panel bestaat uit zeer deskundige BI goeroe's: Alex Beishuizen Computable
Alex Beishuizen begon zijn carrière in de radiojournalistiek. Na enige jaren als marketing manager bij een aantal omroepen te hebben gewerkt, werd hij hoofdredacteur van internetportal Soneraplaza. Vervolgens was hij chef van diverse deelredacties bij het Algemeen Dagblad. Sinds oktober 2005 maakt hij deel uit van de hoofdredactie van Computable en CRN. Onder zijn verantwoordelijkheid realiseerde Computable een speciale themasite over business intelligence: www.computable.nl/bi. Verder leidde hij onlangs een seminar over BI en was hij jurylid van de Business Intelligence Awards 2007.

Andries Bottema Hanzehogeschool Groningen
Andries Bottema is werkzaam als lector Business Intelligence op de Hanzehogeschool Groningen en leidt daar onder meer een onderzoeksprogramma naar ontwikkelingen in business intelligence. Dhr. Bottema heeft de afgelopen twintig jaar als marketeer, directeur, investeerder en toezichthouder bij internationale ICT bedrijven in Amerika en Europa gewerkt. Recentelijk was dat bij het bedrijf Watermark Europe als CSO en CIO. Daarvoor was hij onder meer lid van de Board of Directors & Advisory Board bij bedrijven als Webex, TopTier, Demantra, Clickchoice. Bottema heeft verder als VC partner bij Vanenburg Capital Management gewerkt, hier was hij verantwoordelijk voor Investment Strategy. Van 1987 tot 1997 was hij werkzaam bij Baan Company als directielid en Chief Ambassador. Andries Bottema is naast zijn lectoraatsaanstelling directeur van 4-Keys B.V. voor begeleiding en investments in on-line initiatives.

Paul van der Linden Atos Origin
Paul van der Linden is senior consultant data warehousing en business intelligence bij Atos Origin. Hij geeft leiding aan de Data Warehousing Cost & Lifecycle Management (CLM)-practice die zich bezighoudt met het optimaliseren van data warehouse omgevingen. Paul is al meer dan 15 jaar betrokken bij talloze data warehousing en BI-projecten in binnen- en buitenland onder andere bij KLM, Philips, GlaxoSmithKline en Delta Lloyd. Daarnaast schrijft hij al ruim 10 jaar regelmatig over de BI-markt, -producten en -leveranciers in diverse bladen en geeft hij lezingen over deze onderwerpen.

Frank Buytenhuis Hyperion
Frank Buytendijk is wereldwijd een van de meest voorname experts op het gebied van business intelligence en prestatiemanagement. Hij heeft 20 jaar ervaring in het vakgebied, was onder meer Research VP bij Gartner en is moment Vice President Corporate Strategy bij Hyperion. Zijn werk en stijl laat zich het best omschrijven als confronterend, out-of-the-box en met de nadruk op het menselijke element.

Over Chefaro
Chefaro maakt onderdeel uit van de business-to-consumer divisie van het in België beursgenoteerde Omega Pharma. Naast deze divisie heeft Omega Pharma business-to-business divisies Pharmacies, Omega Soft, Omega Dental en Omega Medical.

Chefaro heeft een uitgebreid assortiment producten in de volgende categorieën:
* Vitamines, mineralen en voedingssupplementen
* Receptvrije geneesmiddelen

* Apotheek(genees)middelen

* Cosmetica
Het merendeel van deze producten wordt in Rotterdam ontwikkeld en geproduceerd. De producten van Chefaro Nederland zijn bij meer dan 3.500 verkooppunten in Nederland verkrijgbaar waaronder nagenoeg alle drogisterijen en apotheken en een groot aantal warenhuizen en supermarkten.

Over Hyperion
Hyperion (Nasdaq: HYSL) is wereldwijd marktleider op het gebied van Business Performance Management-software. Het bedrijf heeft meer dan 12.000 klanten die de software gebruiken om zicht te krijgen op de resultaten van hun activiteiten. Met Hyperion software kunnen klanten data verzamelen, ordenen en analyseren, alvorens het door de onderneming te communiceren. Hyperion levert de enige Business Performance Management-oplossing die in één enkel systeem financiële management applicaties integreert met een business intelligence platform.