Gemeente Twenterand


Gemeente versterkt dienstverlening Twenterand

Klant staat centraal bij herinrichting gemeentelijke organisatie

Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Twenterand gaat in het vernieuwde gemeentehuis nog meer werken vanuit de vraag van inwoners, bedrijven en instellingen. Projectwethouder Binnenmars: "doordat onze medewerkers straks allemaal in één gebouw worden gehuisvest, hebben we de kans om de dienstverlening voor onze klanten verder te ontwikkelen en verbeteren. Wij sluiten ons aan bij de ideeën van de landelijke overheid: werken vanuit de behoefte van inwoners, bedrijven en instellingen en niet vanuit de gemeentelijke organisatie."

Begin 2008 wordt het nieuwe gemeentehuis in gebruik genomen. Om de dienstverlening verder te verbeteren is een andere structuur van de gemeentelijke organisatie wenselijk. Het college is deze week dan ook akkoord gegaan met een andere indeling van de gemeentelijke organisatie. Hierbij worden onder andere alle loketten in één afdeling ondergebracht. Bij de nieuw te vormen organisatie worden drie afdelingen ingericht: Beleid, Dienstverlening en Leefomgeving. Daarnaast wordt, voorlopig voor de periode van vijf jaar, een bureau ingericht van waaruit de grote projecten voor de gemeente worden gecoördineerd. Voor de algehele ondersteuning van deze afdelingen wordt een staf gevormd.

In het vernieuwde gemeentehuis komt een grote publiekshal, waar het Service Informatie Centrum en zes à zeven balies worden gehuisvest. Dit is dus voor inwoners, bedrijven en instellingen het eerste aanspreekpunt voor vragen aan de gemeente. Hier worden zoveel mogelijk vragen van inwoners zo snel mogelijk afgehandeld.