Time : 10:11:47
Date : 11 April 2007
Sender Name: Delhaize Group

Delhaize steekt opleggers in een nieuw kleedje

Traxx systeem van Zebra Graphics opent nieuwe mogelijkheden voor visuele communicatie

Delhaize België past 150 van haar opleggers aan in lijn met de slogan 'Leef zoals je wil'. Als eerste in België doet Delhaize dit via het Traxx systeem van Zebra Graphics. Deze technologische innovatie transformeert de flanken van een oplegger of een vrachtwagen in een echte mediaruimte die zeer snel vernieuwd en vervangen kan worden. 150 van de opleggers van Delhaize worden met aantrekkelijke foto's van producten aangekleed, in lijn met de communicatie van Delhaize rond 'Leef zoals je wil'.

Delhaize blijft innoveren

Delhaize België speelt al 140 jaar een pioniersrol binnen de distributie door blijvend te innoveren. Dit doet de onderneming niet enkel op vlak van winkelconcepten en producten, maar ook binnen haar marketingstrategie speelt innovatie een belangrijke rol. Delhaize sprong als eerste op de kar om het nieuwe Traxx systeem in haar communicatiemix te integreren. Aantrekkelijke foto's van de producten, steeds in lijn met de communicatie rond 'Leef zoals je wil', trekken de aandacht.

De slagzin 'Leef zoals je wil' wijst erop dat elke consument zijn gading vindt bij Delhaize. Of men nu op zoek is naar exclusieve of basisproducten, naar verse producten of vers bereide maaltijden, naar nationale merken of huismerken, men vindt alles terug in het ruime assortiment van Delhaize.

Gemakkelijk aanpasbare communicatie op vrachtwagens

Het principe van het Traxx-systeem bestaat erin een aluminium kader op de oplegger of vrachtwagen te monteren dat toelaat om een publiciteitscampagne via een bedrukte spandoek perfect op te spannen i.p.v. gebruik te maken van zelfklevers. Delhaize bespaart met het Traxx systeem heel wat tijd door middel van de snelle verwisselbaarheid van de beelden. Bovendien zijn de beelden verwisselbaar in alle weersomstandigheden en zijn ze opnieuw bruikbaar.

"Voor ons heeft dit systeem heel wat voordelen", zegt Pierre Snoeks, Transport Director Delhaize België. "Om te beginnen fungeren onze vrachtwagens nu als nieuw communicatiekanaal. We kunnen de boodschap gemakkelijk en snel vervangen, wat niet het geval is als je zelfklevers gebruikt. Onze vrachtwagens circuleren in een gevarieerde omgeving waardoor ze zichtbaar zijn in zones waar andere publiciteitsondersteuning weinig ontwikkeld is, zoals op autosnelwegen of in bepaalde binnensteden", aldus Pierre Snoeks.

"Zebra Graphics is marktleider in de Fleetmarking en heeft niet getwijfeld om te investeren in deze nieuwe manier van publiciteit maken. Wij zijn ervan overtuigd dat er een mooie toekomst is weggelegd voor het Traxx systeem en dat meer en meer klanten hiervan gebruik zullen maken", aldus Denis De Wolf, Beheerder Zebra Graphics.

Over Delhaize België

Eind 2006 bestond het netwerk van Delhaize België, Luxemburg en Duitsland uit 843 winkels, waarvan 810 in België, 30 in het Groothertogdom Luxemburg en 3 in Nordrhein-Westfalen (Duitsland). Met haar verschillende winkelformaten (Delhaize supermarkten, AD Delhaize, City Delhaize, Proxy Delhaize, Shop'n Go, Di, Tom&Co) realiseerde Delhaize België in 2006 een omzetcijfer van 4,3 miljard euro. Delhaize heeft in 2006 een marktaandeel in België van 26,1%*. De onderneming telt 16.000 medewerkers.
Delhaize België maakt deel uit van Delhaize Groep die actief is in acht landen op drie continenten. Eind 2006 bestond het verkoopnetwerk van Delhaize Groep uit 2.705 winkels. De groep stelde 136.000 mensen te werk in 2005.

* Bron: AC Nielsen

Over Zebra-Zenith nv/sa

Zebra-Zenith, opgericht in 1986, positioneert zich als raadgever in 'below the line' publiciteit en biedt een 'à la carte' of een volledige dienstverlening aan, zowel op het gebied van creatie als op het gebied van productie en plaatsing van publicitair materiaal. Het doel van Zebra-Zenith bestaat erin grafische projecten te ontwikkelen bestemd om publiciteitsruimte te rentabiliseren en wagenparken, vitrines of verkooppunten te transformeren in echte publiciteitsmedia.
Zebra-Zenith is exclusief verdeler van het Traxx systeem. De onderneming is ISO 9001 gecertificeerd, telt 75 medewerkers en heeft een omzetzijfer van 10 miljoen euro.

Persinformatie

Delhaize België
Katrien Verbeke
Communication Specialist
Tel. 02/412 82 39
kverbeke@delhaize.be

Zebra Graphics
Denis De Wolf
Beheerder
Tel.: 02/712 93 70
denis.dewolf@zebra-graphics.be