Ingezonden persbericht


Persbericht

Hilversum, 11 april 2007

Unieke informatievoorziening bezoekers Gooi en Vechtstreek

Mobiele dienstverlener YPCA (Your Personal Call Assistant) en ABECON Informatiesystemen zijn gezamenlijk een pilot gestart om bezoekers van de Gooi en Vechtstreek nog beter te informeren over het lokale bedrijfsleven de mobiliteit en de bereikbaarheid van het gebied.

Beide partijen bundelen de krachten waardoor het mogelijk wordt om lokale informatie van Informatiezuilen van ABECON ook al 'onderweg' telefonisch beschikbaar te stellen via Eileen, je persoonlijke assistente voor onderweg. Op deze manier kunnen bezoekers van de Gooi en Vechtstreek sneller en goed geïnformeerd op de gewenste locatie komen.

ABECON beschikt in de Gooi en Vechtstreek over 15 Informatiezuilen buiten op straat die bezoekers van het gebied, door middel van een touchscreen, toegang geeft tot lokale informatie. Op vele plaatsen worden InfoPunten ingezet om mensen te informeren. Of het nu gaat om route-informatie voor bezoekers van een gemeente, toeristische informatie voor bezoekers van een regio of productinformatie van een onderneming, het InfoPunt biedt hierin uitkomst.

Eileen is een 'eigen' telefoniste die met name de mobiele beller persoonlijk kan ondersteunen bij de organisatie van zijn dagelijkse werk en leven. Het concept is uniek in Nederland en is specifiek afgestemd op de (auto)mobiele beller.

"Met deze nieuwe service kunnen wij bijvoorbeeld een bezoeker vanuit Maastricht, 24 uur per dag en 7 dagen per week, al onderweg informeren over lokale wegwerkzaamheden of de beste parkeergelegenheid in Hilversum. Dit zorgt dan ter plaatse weer voor een betere doorstroming", aldus Lars Schotanus, directeur van YPCA.

"Met Infopunt bieden wij de bezoekers van Gooi en Vechtstreek een praktisch middel om op straat snel een bedrijf of andere algemene of toeristische informatie te vinden", vertelt Stefan van Daalen, Unitdirecteur van ABECON. "Hierbij wordt tevens de optimale route aangeboden. Met een fraaie afdruk in de hand vindt iedere bezoeker snel en in één keer zijn weg. Door de participatie van het bedrijfsleven vormt dit geheel een fraai visitekaartje van de regio"

ABECON heeft zich in de afgelopen jaren beziggehouden met verschillende aspecten rond mobiliteit, bereikbaarheid en het communiceren van de regionale mogelijkheden van het bedrijfsleven en de toeristische, recreatieve en culturele mogelijkheden. Door bundeling van proces- en ICT kennis heeft ABECON verschillende oplossingen ontwikkeld die toegepast kunnen worden om deze communicatie binnen een gebied te optimaliseren.

YPCA (Your Personal Call Assistant) is een snel groeiend en innovatief bedrijf op het gebied van telefonische dienstverlening. YPCA biedt een uitgebreid pakket diensten en concepten specifiek afgestemd op de (auto)mobiele beller.


---

Noot voor de redactie (