Cap Gemini Nederland


PERSONALIABERICHT

Utrecht, 11 april 2007

Capgemini geeft impuls aan Projectmanagement en Enterprise Architectuur

Onlangs traden Marjo van Bergen en Wijke ten Harmsen van der Beek aan als vakgebiedmanagers van respectievelijk Engagement Management en Architectural Services. Beiden zijn verantwoordelijk voor de verdere uitbouw van de vakgebieden.

Marjo van Bergen (42) kent een belangrijke rol toe aan het sociale aspect van projectmanagement. "Bij projectmanagement gaat het niet alleen om planning en cijfers, maar juist om het meedenken met de klant. De projectmanager moet naast de klant staan en vertrouwenspartner worden. Alleen op die manier kan de projectmanager toegevoegde waarde leveren en proactief inspelen op de behoeften en wensen van de klant." Van Bergen werkte eerder bij Rijkswaterstaat en Océ. Bij Capgemini werkte zij als delivery manager voor projecten bij Telfort en KPN/KPNQwest en als projectmanager bij ProRail.

Wijke ten Harmsen van der Beek (42) ziet de vraag naar architectuurdienstverlening volwassener worden. "De nadruk ligt steeds meer op business architectuuraspecten en de uitdaging ligt in de praktische vertaling van business naar IT", aldus Ten Harmsen van der Beek. Ten Harmsen van der Beek heeft een schat aan ervaring als lead enterprise architect. Daarnaast is zij bestuurslid van het Nederlandse Architecten Forum (NAF) en werkt ze als hoofddocent 'Vaardigheden van de Architect' aan de Radboud Universiteit.

Over Capgemini
Capgemini levert aantoonbaar toegevoegde waarde aan de prestaties van zijn klanten in een groot aantal branches. Dit gebeurt met een compleet en innovatief aanbod van consulting-, technology- en outsourcingdiensten. Daarbij werkt de onderneming op een onderscheidende manier samen met haar klanten aan het behalen van snellere, betere en meer duurzame resultaten: de Collaborative Business Experience. Deze innovatieve samenwerking krijgt vorm door een sterk netwerk van technologiepartners, bewezen methoden en hulpmiddelen en een sterk op samenwerking gerichte mentaliteit in de dagelijkse praktijk. Hiermee helpt Capgemini organisaties om nieuwe groeistrategieën te ontwikkelen en de mogelijkheden van technologie optimaal te benutten. Capgemini heeft wereldwijd ongeveer 68.000 medewerkers in dienst. De organisatie realiseerde in 2006 een omzet van 7,7 miljard euro. Meer informatie over afzonderlijke disciplines, vestigingen en onderzoek is te vinden op www.nl.capgemini.com.

EINDE PERSBERICHT