Ingezonden persbericht


Persbericht

Eén op de tien tienermeisjes vershopt maandelijks meer dan 120 euro

Amsterdam, 11 april 2007 - Een kleine tien procent van de tienermeisjes besteedt per maand meer dan 120 euro aan shoppen. Het merendeel van hen besteedt maandelijks 30 tot 90 Euro aan winkelen. De meiden zijn elke maand wel een paar keer in de winkelstraat te vinden. Dat blijkt uit onderzoek dat newrulez' website http://www.girlscene.nl in maart heeft uitgevoerd onder ruim 1800 vrouwen in hun tienerjaren.

"In de winkelstraten zie je al veel tienermeiden dus het is geen verrassing dat ze vaak aan het shoppen zijn. Toch verbaast het me nog hoeveel sommigen uitgeven", vertelt Monique van Loon, hoofdredacteur van girlscene.nl. "Uit de bezoeken op onze site merken we ook dat winkelen een belangrijke plaats inneemt in het leven van onze lezeressen maar dat het bij sommigen zo overheerst, blijft opvallend."

De meeste tienermeiden zijn een paar keer per maand winkelend te vinden. Bijna 15 procent geeft zelfs aan een paar keer per week de winkelstraat in te trekken.

(tabellen opvragen bij de afzender)

Over de respondenten & het onderzoek

Van de 1840 meiden die meededen aan het onderzoek is het merendeel tussen de 14 en 17 jaar. De meeste meisjes zitten op het VWO en de HAVO. Het onderzoek is online uitgevoerd onder bezoekers van Girlscene.nl in de periode van 15 tot en met 28 maart.

(267 woorden)

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Over girlscene

Http://www.girlscene.nl houdt jonge meiden dagelijks op de hoogte van alles omtrent fashion, beauty & lifestyle. Girlscene is een heel open, persoonlijke meidensite en wordt gerund door de 18-jarige Monique van Loon - zelf een jong modepopje. Naast alle laatste nieuwtjes en tips lezen, kunnen meiden overal op reageren, chatten in het forum of een eigen Shoplog (dagboek van aankopen) aanmaken.

Over newrulez

newrulez B.V. is een dochter van ilse media. newrulez volgt de ontwikkelingen in de jongerenmarkt op de voet en bouwt aan succesvolle, eigentijdse mediamerken en concepten die gericht zijn op jongeren van 12 tot 29 jaar. Het portfolio van newrulez bestaat uit de merken Kaboem.nl, CU2.nl, Shopgirl.nl, Yourscene.nl (met onder meer Partyscene.nl, Fashionscene.nl, Urbanscene.nl, Summerscene.nl, Pozerscene.nl, Girlscene.nl, Celebscene.nl, Djscene.nl), Startspelletje.nl, Startgames.nl, Startfun.nl, Extrafris.nl en Fancy.nl. Daarnaast heeft newrulez een research & marketing afdeling en is er een commercieel partnership met Kidsplanet.nl.

Over ilse media groep
ilse media is actief sinds 1995 en is sindsdien uitgegroeid tot de grootste internetuitgever van Nederland. Met een rijk portfolio van websites, waaronder ilse.nl, Kieskeurig.nl, Startpagina.nl, NU.nl en web-log.nl bereikt ilse media maandelijks meer dan 66 procent van alle internetters van 13 jaar en ouder in Nederland. De jeugd- en jongerenwebsites Kaboem.nl, Cu2.nl en de jongerenportalen van Yourscene.nl zijn onderdeel van ilse media dochter newrulez. Daarnaast exploiteert ilse media de mannen- en entertainment titels van Sanoma Men's Magazines (SMM) en TVGids.nl, een website van Programmabladen AKN. Samen genereren ilse media, newrulez, TVGids.nl en de SMM-titels per maand meer dan zeshonderd miljoen pageviews op het internet.

ilse media is een onderdeel van Sanoma Uitgevers, met ruim 80 publiekstijdschriften en ruim 125 websites de grootste multimediale uitgever van Nederland. In 2005 haalde Sanoma Uitgevers en haar deelnemingen een omzet van 541 miljoen euro. Inclusief dochterondernemingen telt Sanoma Uitgevers ca. 1650 werknemers.

Meer informatie over de ilse media groep: www.ilsemedia.nl