Gemeente 's-Hertogenbosch

11-04-2007
Beleidsdebat Wonen
Eind vorig jaar is de raad gestart met het houden van beleidsdebatten. Doel daarvan is te komen tot uitspraken over een onderwerp, die als richting aan het college worden meegegeven. Het is vervolgens aan het college deze uitspraken te verwerken in een raadsvoorstel, de begroting of de voorjaarsnota. De raad heeft vier thema's vastgesteld voor de debatten: bereikbaarheid, veiligheid, wonen en armoede.

Drie hoofdvragen

De commissie ROB, aangevuld met andere raadsleden, houdt op 25 april a.s. een debat over het woonbeleid in `s-Hertogenbosch. Het doel van dit debat is te komen tot kaderstellende en/of controlerende uitspraken over het onderwerp wonen: het kan dan gaan om een bevestiging van het huidige beleid, of een aanzet tot het wijzigen daarvan. Het debat wordt gevoerd aan de hand van drie hoofdvragen:
1. In welke mate moet differentiatie en flexibiliteit worden ingebouwd in de woningbouwproductie?

2. Op welke wijze moet worden omgegaan met de woningbouwproductie ná 2010?

3. De gemeente streeft ernaar in de periode van 2008-2010 per jaar 1200 woningen te bouwen; in hoeverre is dit streefgetal van 1200 woningen per jaar realistisch en gewenst? In hoeverre leidt dit aantal tot een beter functioneren van de (vraag van) markt?

Het beleidsdebat vindt plaats in het bestuurscentrum en begint om 19.30 uur. Het debat wijkt qua vorm en opzet af van reguliere commissievergaderingen, maar ook bij dit beleidsdebat kunt u inspreken. Daarvoor zijn de drie bovenstaande drie vragen uitgangspunt. U kunt zich hiervoor aanmelden, tot 24 uur voor aanvang van de vergadering, bij de secretaris van de commissie, mw. drs. M. Wehrung, tel. (073) 615 95 70 of e-mail muwe@s-hertogenbosch.nl Het debat resulteert in een commissieadvies, voor de raad van 16 mei, met daarin de verkorte weergave van de fractiestandpunten, de conclusies van de voorzitter en de aangekondigde moties. Over deze moties worden op 16 mei gesproken en gestemd.

Meer informatie over de beleidsdebatten vindt u op deze website onder gemeenteraad.