Bluelarix introduceert systematisch innoveren met een innovatieplan

BOLSWARD, 20070411 -- Bolsward, 11 april 2007: Bluelarix komt met drie Innovatie Plannen: een orientatieplan, een productplan en een marktplan die MKB ondernemers helpen bij het systematisch innoveren.


Als ondernemers zich orienteren op innovatie, een nieuwe technologie willen ontwikkelen, of nieuwe markten willen betreden dan hebben ze twee keuzen. Vaak ziet men dat ondernemers wachten tot ze een goede inval krijgen, ze praten met klanten en leveranciers en voeren ad hoc enkele verbeteringen door. Er is gebleken dat een betere tweede optie is om systematisch met innovatie aan de slag te gaan, ideeen te ontwikkelen via beproefde praktische methoden, haalbaarheid te onderzoeken, plannen te schrijven en uit te voeren.

Het ontwikkelen, verbeteren en vermarkten van technologie en de bijbehorende strategie is maatwerk en voor de meeste MKB ondernemers nog geen dagelijkse kost. Vaak worden hiervoor adviseurs ingeschakeld, van ingenieursbureaus tot marketing- en communicatiebureaus. Niemand zit te wachten op eindeloze projecten zonder inzicht in de kosten, maar vaak ziet men dat de link tussen techniek en commercie een hindernis vormt voor het succesvol innoveren en vermarkten van technologie.

Als goede stap op weg naar succesvol en systematisch innoveren biedt Bluelarix nu drie innovatie trajecten aan voor een vaste prijs, een zogenaamd Innovatie Plan. Bluelarix ondersteunt ondernemers hiermee bij zowel de ideefase, haalbaarheidsfase, ontwikkelfase, en evaluatie: van idee, ontwikkeling, bouw van prototypes tot het samen met de ondernemer in de markt zetten.

Hierbij hecht Bluelarix waarde aan praktisch en systematisch innoveren: geen lange rapporten, maar duidelijke verbeteringen aan producten die een heldere waarde vertegenwoordigen voor klanten en klanten van klant



Bluelarix