Gemeente Venray


12 april 2007

Jeugd kiest reclamecampagne wensgeld

Venrayse jongeren hebben op woensdag 11 april in 't Podium het beste ontwerp gekozen voor een campagne om het wensgeld in Venray te promoten. De ideeën voor de reclamecampagne hebben ze twee weken geleden zelf bedacht, waarna deze door een professioneel communicatiebureau zijn uitgewerkt tot drie ontwerpen. Hieruit is nu het winnende ontwerp gekozen.

Na veel discussie is uiteindelijk het ontwerp met een `coole koe' gekozen. "Deze valt tenminste op", aldus de jongeren. De koe met zonnebril en koptelefoon zal in mei op veel plekken te zien zijn in Venray. Dan start namelijk de campagne onder de naam `Mijn idee is geld waard'. De campagne bestaat onder andere uit een website, posters in het centrum en op scholen, en een flyer die wordt verspreid op de scholen.

Wensgeld houdt in dat jongeren tussen 11 en 23 jaar die iets willen organiseren, van de gemeente Venray maximaal 2000 euro kunnen krijgen om dit daadwerkelijk te realiseren. De gemeente Venray heeft dit onder andere geïntroduceerd omdat jongeren vinden dat er te weinig voor hun `te doen is' in Venray. Het wensgeld moet jongeren stimuleren zelf activiteiten te organiseren zoals een filmdag, een sportevenement of een festival.

Om ervoor te zorgen dat jongeren ook daadwerkelijk gebruik gaan maken van het wensgeld heeft de gemeente Venray hulp ingeroepen van jongeren zelf. Op 28 maart hebben zij onder begeleiding van een communicatiebureau ideeën bedacht voor een reclamecampagne.