Gemeente Venray
12 april 2007
Jeugd kiest reclamecampagne wensgeld
Venrayse jongeren hebben op woensdag 11 april in 't Podium het beste
ontwerp gekozen voor een campagne om het wensgeld in Venray te
promoten. De ideeën voor de reclamecampagne hebben ze twee weken
geleden zelf bedacht, waarna deze door een professioneel
communicatiebureau zijn uitgewerkt tot drie ontwerpen. Hieruit is nu
het winnende ontwerp gekozen.
Na veel discussie is uiteindelijk het ontwerp met een `coole koe'
gekozen. "Deze valt tenminste op", aldus de jongeren. De koe met
zonnebril en koptelefoon zal in mei op veel plekken te zien zijn in
Venray. Dan start namelijk de campagne onder de naam `Mijn idee is
geld waard'. De campagne bestaat onder andere uit een website, posters
in het centrum en op scholen, en een flyer die wordt verspreid op de
scholen.
Wensgeld houdt in dat jongeren tussen 11 en 23 jaar die iets willen
organiseren, van de gemeente Venray maximaal 2000 euro kunnen krijgen
om dit daadwerkelijk te realiseren. De gemeente Venray heeft dit onder
andere geïntroduceerd omdat jongeren vinden dat er te weinig voor hun
`te doen is' in Venray. Het wensgeld moet jongeren stimuleren zelf
activiteiten te organiseren zoals een filmdag, een sportevenement of
een festival.
Om ervoor te zorgen dat jongeren ook daadwerkelijk gebruik gaan maken
van het wensgeld heeft de gemeente Venray hulp ingeroepen van jongeren
zelf. Op 28 maart hebben zij onder begeleiding van een
communicatiebureau ideeën bedacht voor een reclamecampagne.