Gemeente Lelystad

Gemeente breidt servicenormen uit

De gemeente Lelystad breidt per 1 mei haar servicenormen uit. Nadat in 2006 al de 20 minuten wachttijdnorm bij de stadswinkel is ingevoerd, zijn nu ook servicenormen vastgesteld voor de correcte afhandeling van brieven en een correcte afhandeling van klanten aan de telefoon.

Met deze servicenormen geeft de gemeente aan dat zij haar inwoners serieus neemt en luistert naar hun wensen. Ook geven concrete servicenormen een handvat aan de burger om de gemeente aan te spreken op haar functioneren.

In 2007 breidt de gemeente Lelystad de servicenormen uit voor brieven, klachten, faxen via nummer 0320 278 245 en e-mail via gemeente@lelystad.nl :

Brieven

De klant ontvangt binnen zeven dagen een antwoord of ontvangstbevestiging op de brief, fax of e-mail. Daarnaast kan men er op rekenen dat de brief, fax of e-mail binnen zes weken wordt beantwoord (met uitzondering van aanvragen en bezwaar- en beroepschriften).

Klachten

De klant ontvangt na het indienen van een klacht binnen zeven dagen een ontvangstbevestiging en de klacht wordt binnen zes weken afgehandeld.

Telefoon

De gemeente is op één hoofdnummer te bereiken (0320 278 911), op werkdagen van 8.30 17.00 uur (met uitzondering van vrijdagmiddagsluitingen en feestdagen)
De telefoon wordt binnen 20 seconden opgenomen.

Compensatie

Wanneer de gemeente haar beloften niet kan waarmaken stelt zij daar wat tegenover. Zo ontvangt de klant een cadeaubon van 10,- wanneer:
* De wachttijd bij de publieksbalie langer is dan 20 minuten
* Een brief, fax of e-mail niet binnen zes weken is beantwoord (met uitzondering van aanvragen en bezwaar- en beroepschriften)
* De afhandeling van een klacht langer duurt dan zes weken
---