Blauw New Media
---
Blauw Research krijgt ISO 20252 certificering
Rotterdam , 12 april 2007
Marktonderzoekbureau Blauw Research B.V. heeft afgelopen week het
Keurmerk ISO 20252 toegewezen gekregen. Het nieuwe internationale ISO
keurmerk voor marktonderzoek, ISO 20252, richt zich met name op de
vakinhoudelijke kwaliteitseisen die aan een marktonderzoekbureau
gesteld mogen worden.
De nieuwe ISO 20252 normering is de tweede ISO normering die Blauw mag
voeren. Sinds 1999 is Blauw ISO 9001:2000 gecertificeerd. ISO 9001
richt zich op het procesmatige deel van onze dienstverlening. De nieuw
behaalde ISO 20252 beoordeelt juist de inhoudelijke kant van het
onderzoek. Beide zijn onontbeerlijk om de kwaliteit van
dienstverlening op een hoog niveau te houden.
Kwaliteitsmanager Laurens Langendonck: We zijn trots op het behaalde
resultaat. Voor het onderzoek hebben we allerlei informatie
aangeleverd zoals offertes en rapportages, maar ook bijvoorbeeld de
opleidingsprogrammas voor onze medewerkers. Verder hebben we
aangetoond hoe we de kwaliteit van onze leveranciers bewaken, wanneer
we bijvoorbeeld enquêteurs inschakelen voor een groot internationaal
onderzoek of wanneer we een extern online accespanel gebruiken.
Frank Sibbel, Managing Partner: Deze certificering is opnieuw een
bevestiging van onze focus op kwaliteit. Bovendien zal een dergelijke
internationale normering positief bijdragen aan het (mondiale) succes
van Blauw. Met name de multinationals waar we voor werken stellen nu
eenmaal hoge eisen aan hun business partners.
Noot voor de pers:
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met: Frank Sibbel; +31 10
4000 917; Blauw Research BV
Over Blauw
Blauw Research B.V. is het snelst groeiend top 10 onderzoekbureau van
Nederland. Ze ondersteunt bedrijven en instellingen bij het nemen van
beslissingen die leiden tot verbeterde stakeholderrelaties, producten
en diensten en inzet van middelen. Het bureau levert wezenlijke
informatie en heldere inzichten op basis van gedegen onderzoek. Blauw
Research staat voor betrokkenheid en originaliteit en is gedreven om
haar opdrachtgevers vooruit te helpen. Ze is actief in diverse
werkvelden, zoals Marketing, Communicatie, Media, Klant &
Medewerkersrelaties en beleid in de publieke sector. Eind 2006
verwacht Blauw Research met 90 medewerkers een omzet van EUR 9 miljoen
te hebben gerealiseerd.
« terug