Blauw New Media


---

Blauw Research krijgt ISO 20252 certificering
Rotterdam , 12 april 2007

Marktonderzoekbureau Blauw Research B.V. heeft afgelopen week het Keurmerk ISO 20252 toegewezen gekregen. Het nieuwe internationale ISO keurmerk voor marktonderzoek, ISO 20252, richt zich met name op de vakinhoudelijke kwaliteitseisen die aan een marktonderzoekbureau gesteld mogen worden.

De nieuwe ISO 20252 normering is de tweede ISO normering die Blauw mag voeren. Sinds 1999 is Blauw ISO 9001:2000 gecertificeerd. ISO 9001 richt zich op het procesmatige deel van onze dienstverlening. De nieuw behaalde ISO 20252 beoordeelt juist de inhoudelijke kant van het onderzoek. Beide zijn onontbeerlijk om de kwaliteit van dienstverlening op een hoog niveau te houden.

Kwaliteitsmanager Laurens Langendonck: We zijn trots op het behaalde resultaat. Voor het onderzoek hebben we allerlei informatie aangeleverd zoals offertes en rapportages, maar ook bijvoorbeeld de opleidingsprogrammas voor onze medewerkers. Verder hebben we aangetoond hoe we de kwaliteit van onze leveranciers bewaken, wanneer we bijvoorbeeld enquêteurs inschakelen voor een groot internationaal onderzoek of wanneer we een extern online accespanel gebruiken.

Frank Sibbel, Managing Partner: Deze certificering is opnieuw een bevestiging van onze focus op kwaliteit. Bovendien zal een dergelijke internationale normering positief bijdragen aan het (mondiale) succes van Blauw. Met name de multinationals waar we voor werken stellen nu eenmaal hoge eisen aan hun business partners.

Noot voor de pers:
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met: Frank Sibbel; +31 10 4000 917; Blauw Research BV

Over Blauw
Blauw Research B.V. is het snelst groeiend top 10 onderzoekbureau van Nederland. Ze ondersteunt bedrijven en instellingen bij het nemen van beslissingen die leiden tot verbeterde stakeholderrelaties, producten en diensten en inzet van middelen. Het bureau levert wezenlijke informatie en heldere inzichten op basis van gedegen onderzoek. Blauw Research staat voor betrokkenheid en originaliteit en is gedreven om haar opdrachtgevers vooruit te helpen. Ze is actief in diverse werkvelden, zoals Marketing, Communicatie, Media, Klant & Medewerkersrelaties en beleid in de publieke sector. Eind 2006 verwacht Blauw Research met 90 medewerkers een omzet van EUR 9 miljoen te hebben gerealiseerd.
« terug