Biologische producten ook in de catering succesvol

12.04.2007 / 18:08 / Rubriek: Binnenland / Organisatie: Sodexho

Sodexho

Capelle aan den IJssel, 12 april 2007

Biologische producten ook in de catering succesvol

Met de biologische themaweek 'Proef de aandacht' in week 12 heeft Sodexho als eerste cateraar een aftrap van de activiteiten van de Taskforce Biologische Landbouw gegeven. Sodexho haakt met de biologische themaweek in op de groeiende belangstelling van consumenten voor het maken van biologische keuzes. In meer dan de helft van alle Sodexho-restaurants hebben consumenten via de (h)eerlijkste gerechten kunnen ontdekken dat biologisch niet alleen een bewuste keuze, maar vooral bijzonder lekker is. Het doel van de actie is te komen tot een blijvend biologisch en ecologisch aanbod in de bedrijfsrestaurants.

Training Biologisch cateren
De themaweek 'Proef de aandacht' werd in de Sodexho-restaurants ondersteund met een uitgebreid promotiepakket. Consumenten kregen bij aankoop van een biologisch themagerecht een kanskaart voor een diner voor twee. Aan deze actie - waarvoor een speciale actiesite werd ontwikkeld door de betrokken partijen - hebben aanzienlijk meer consumenten deelgenomen dan aan voorgaande acties en promoties. Voor de betrokken Sodexho-medewerkers is een speciale training 'Biologisch cateren' ontwikkeld, zodat zij de consumenten met raad en daad kunnen bijstaan in hun keuze.

Meer aandacht voor biologisch
Na het succes van deze themaweek wordt de biologische themaweek komend najaar herhaald. Maar daar blijft het niet bij, want Sodexho-restaurantteams maken door hun inzet en deelname ook kans op een speciale biologische workshop voor het gehele team. En daarbij wordt ook aan de consumenten gedacht; zij krijgen een biologische proeverij op locatie aangeboden waar zij kennis kunnen maken met allerlei even gezonde als lekkere biologische producten, van zuivel tot brood en van wokgroenten tot vleeswaren.

Einde persbericht

Profiel Sodexho Nederland
Sodexho Nederland is de moedermaatschappij van Sodexho B.V., Sodexho Altys B.V. en Sodexho Prestige B.V. en maakt deel uit van Sodexho Alliance.

Sodexho Alliance, opgericht in 1966 door Pierre Bellon, is wereldwijd marktleider op het gebied van Food and Facilities Management Services, met meer dan 332.000 medewerkers op 28.300 locaties in 80 landen. Sodexho Alliance is genoteerd aan de Euronext in Parijs en the New York Stock Exchange. De huidige totaalomzet van de groep bedraagt circa 12,8 miljard euro.

Perscontact Sodexho Nederland
Jeroen Stok, Directeur Communicatie
Telefoon: 010 - 288 27 44 / 06 - 55 86 06 87
E-mail: jeroen.stok@sodexho-nl.com