Biologische producten ook in de catering succesvol
12.04.2007 / 18:08 / Rubriek: Binnenland / Organisatie: Sodexho
Sodexho
Capelle aan den IJssel, 12 april 2007
Biologische producten ook in de catering succesvol
Met de biologische themaweek 'Proef de aandacht' in week 12 heeft Sodexho als eerste
cateraar een aftrap van de activiteiten van de Taskforce Biologische Landbouw gegeven.
Sodexho haakt met de biologische themaweek in op de groeiende belangstelling van
consumenten voor het maken van biologische keuzes. In meer dan de helft van alle
Sodexho-restaurants hebben consumenten via de (h)eerlijkste gerechten kunnen ontdekken
dat biologisch niet alleen een bewuste keuze, maar vooral bijzonder lekker is. Het doel
van de actie is te komen tot een blijvend biologisch en ecologisch aanbod in de
bedrijfsrestaurants.
Training Biologisch cateren
De themaweek 'Proef de aandacht' werd in de Sodexho-restaurants ondersteund met een
uitgebreid promotiepakket. Consumenten kregen bij aankoop van een biologisch themagerecht
een kanskaart voor een diner voor twee. Aan deze actie - waarvoor een speciale actiesite
werd ontwikkeld door de betrokken partijen - hebben aanzienlijk meer consumenten
deelgenomen dan aan voorgaande acties en promoties. Voor de betrokken Sodexho-medewerkers
is een speciale training 'Biologisch cateren' ontwikkeld, zodat zij de consumenten met
raad en daad kunnen bijstaan in hun keuze.
Meer aandacht voor biologisch
Na het succes van deze themaweek wordt de biologische themaweek komend najaar herhaald.
Maar daar blijft het niet bij, want Sodexho-restaurantteams maken door hun inzet en
deelname ook kans op een speciale biologische workshop voor het gehele team. En daarbij
wordt ook aan de consumenten gedacht; zij krijgen een biologische proeverij op locatie
aangeboden waar zij kennis kunnen maken met allerlei even gezonde als lekkere biologische
producten, van zuivel tot brood en van wokgroenten tot vleeswaren.
Einde persbericht
Profiel Sodexho Nederland
Sodexho Nederland is de moedermaatschappij van Sodexho B.V., Sodexho Altys B.V. en Sodexho
Prestige B.V. en maakt deel uit van Sodexho Alliance.
Sodexho Alliance, opgericht in 1966 door Pierre Bellon, is wereldwijd marktleider op het
gebied van Food and Facilities Management Services, met meer dan 332.000 medewerkers op
28.300 locaties in 80 landen. Sodexho Alliance is genoteerd aan de Euronext in Parijs en
the New York Stock Exchange. De huidige totaalomzet van de groep bedraagt circa 12,8
miljard euro.
Perscontact Sodexho Nederland
Jeroen Stok, Directeur Communicatie
Telefoon: 010 - 288 27 44 / 06 - 55 86 06 87
E-mail: jeroen.stok@sodexho-nl.com