AutoRai

Saab scoort beste resultaat in onafhankelijk mystery shopper onderzoek tijdens AutoRAI 2007

(4/13/2007)
Saab heeft in een onafhankelijk mystery shopper onderzoek onder gerenommeerde autofabrikanten tijdens de AutoRAI 2007 een optimale score behaald op het gebied van klantgerichtheid. De resultaten uit het AutoRAI 2007 Benchmark Mystery Shopping onderzoek, dat werd uitgevoerd door het onafhankelijke research & consultancy bureau Equerya, onthulden dat Saab niet alleen de beste gemiddelde score behaalde, maar ook overall bekeken de beste prestatie leverde.

Het onderzoeksbureau Equerya onderzocht tijdens de AutoRAI 2007 iedere dag hoe toonaangevende autofabrikanten bezoekers van hun stand ontvingen en te woord stonden. Om een zo objectief mogelijk oordeel te kunnen vellen, maakte Equerya voor het onderzoek gebruik van mystery shoppers. De samenstelling van deze mystery shoppers varieerde per dag, van jongeren en ouderen tot stellen en alleenstaanden. Naast een algehele indruk van de stand beoordeelden de mystery shoppers de autofabrikanten, die in het onderzoek anoniem bleven, dagelijks op de onderdelen âWelkomâ, het âGesprekâ, de âAfsluitingâ. Bovendien gaven de onderzoekers zelf op basis van hun eigen ervaringen ook een totaalscore.

Saab favoriet bij mystery shoppers
Saab eindigde in het Benchmark Mystery Shopping onderzoek overtuigend op de eerste plaats. Op drie van de vier deelgebieden ontving het Zweedse merk de hoogste waardering van het onderzoeksbureau. Met een gemiddelde score van 7,5 over alle onderdelen eindigde Saab 0,45 punten boven het gemiddelde van alle deelnemers aan het onderzoek. De afzonderlijke mystery shoppers kenden Saab zelfs een nog hogere waardering toe, met een totaalscore van 7,70, waar het gemiddelde bleef steken op 7,04. Eén onderzoeker beoordeelde de stand en klantvriendelijke benadering van Saab tijdens de AutoRAI zelfs met een 9,0.

âUiteraard zijn wij uiterst tevreden met de uitslag van dit onderzoek,â verklaart Kees van den Berg, Algemeen Directeur van Saab Nederland. âDe medewerkers van Saab op de AutoRAI-stand en binnen ons dealernetwerk zijn zorgvuldig geselecteerd en uitgebreid getraind, zowel op het gebied van productkennis als op het gebied van een klantvriendelijke en klantgerichte benadering. Dit onderzoek door Equerya onderstreept dat we hiermee de juiste keuze hebben gemaakt.â