Ingezonden persbericht


Persbericht

LEX COHEN TREEDT TOE TOT RAAD VAN BESTUUR SPOTZER MEDIA GROUP

Voormalig directeur European Directories gaat internetreclamebureau helpen lokale verkoopcapaciteiten en partnerships te ontwikkelen

Amsterdam, 13 april 2007 - Spotzer Media Group BV, het eerste wereldwijde online reclamebureau dat zich tot taak stelt om videoreclame snel, betaalbaar en zeer doelgroepgericht te maken, maakt vandaag bekend dat Lex Cohen als toezichthoudend directeur is toegetreden tot de Raad van Bestuur. De heer Cohen is een van de meest succesvolle directeuren geweest in de Europese bedrijfsgidsensector en heeft diverse zeer succesvolle advertentiebedrijven opgezet. Recentelijk, tot aan zijn pensionering in 2006, was hij Chief Executive Officer van European Directories, een pan-Europese telefoongidsengroep met een omzet van EUR 600 miljoen. Spotzer werd vorig jaar opgericht en is bezig met de lancering van zijn mondiale reclamediensten via de website (een voorproefje van de alfaversie is nu beschikbaar op www.spotzer.com) en het verkoopteam. Het bedrijf is ook bezig wereldwijd verkooppartnerships af te sluiten met bedrijfsgidsenondernemingen en andere mediabedrijven, (zodat zij als verkoopkanaal kunnen fungeren en hun klanten extra diensten kunnen aanbieden).

Klanten kunnen via Spotzer een licentie krijgen op kant en klare reclamefilmpjes van hoge kwaliteit. Voor een filmpje dat in veel regio's wordt gebruikt ligt de huurprijs hoger dan voor het gebruik van een filmpje dat bijvoorbeeld alleen in Amsterdam gebruikt wordt. Spotzer ondersteunt zijn klanten ook bij het plannen en inkopen van zeer doelgroepgerichte zendtijd op televisie, websites, narrowcasting-netwerken en mobiele apparaten. Voordat de heer Cohen in dienst trad van European Directories was hij Chief Executive Officer van Wegener Direct Marketing International. Ook was hij Vice President en Divisional Director van ITT World Directories en Managing Director van Gouden Gids BV, een Nederlandse bedrijfsgidsenonderneming en de belangrijkste concurrent van De Telefoongids.

"Het succes van Spotzer zal afhangen van de effectiviteit van de middelen waarmee we ons 'ready-to-air' reclameconcept aan lokale bedrijven verkopen", aldus Andrew D. Klein, CEO en oprichter van Spotzer. "Lex heeft tientallen jaren lang prestaties neergezet in de telefoongidsenbranche en gaat deze kennis nu inzetten om ons te helpen bij het implementeren van lokale advertentieverkooporganisaties .Ook gaat hij ons helpen manieren te vinden om samen te werken met gevestigde advertentieverkoopnetwerken, zoals bedrijfsgidsenondernemingen." "Ik was er al geruime tijd van overtuigd dat de combinatie van breedbandinternettoegang, sterkere en snellere computers en meer geavanceerde demografische targeting er uiteindelijk toe zou leiden dat bedrijven hun advertentiebudgetten gaan richten op videomogelijkheden", aldus de heer Cohen. "De vraag was alleen nog wanneer deze drievoudige orkaan tot volle wasdom zou komen en wie ervan zou gaan profiteren."

"Het lijkt erop dat Spotzer op een zeer opwindend tijdstip de markt op gaat", vervolgt Cohen. "Het feit dat Spotzer een grote hoeveelheid 'ready-to-air' kwaliteitscommercials gaat produceren en tegelijkertijd de mediaplanning en inkoopactiviteiten automatiseert, gaat pijn doen bij de gevestigde reclamebureaus. Natuurlijke bondgenoten daarbij zijn waarschijnlijk overal in de media- en telefoongidsensectoren te vinden."

Behalve de heren Cohen en Klein bestaat de Raad van Bestuur van Spotzer uit Pim Schmitz van Cyrte Investments, een Nederlandse particuliere beleggingsmaatschappij, Tijo van Marle, die vermogensbeheerder Theta Capital runt en eerder bij investeringsbank Credit Suisse de leiding had over de regio Benelux en Oscar Ruiz, een Spaanse internetondernemer die eerder CEO van AOL Spanje was.

De heer Cohen is niet alleen toegetreden tot de Raad van Bestuur van Spotzer, hij heeft ook een privé-investering gedaan in het acht maanden jonge bedrijf. Hij vergezelt daarmee de heer van Marle, een groep andere Amerikaanse en Europese internet- en mediaveteranen, Cyrte Investments en Dutchview BV als aandeelhouders in de onderneming(zie Spotzer-persberichten van 12 februari en 20 maart).

Over Spotzer
Spotzer is een internetmediabedrijf dat videoreclame snel, betaalbaar en doelgroepgericht maakt voor bedrijven wereldwijd. Dankzij Spotzer kunnen adverteerders voor verrassend lage prijzen een video van hoge kwaliteit licentiëren en vervolgens personaliseren. Adverteerders kunnen tevens geografisch en demografisch gerichte mediaplannen maken en zend- en mediatijd inkopen op televisie, websites, narrowcasting-netwerken, mobiele telefoons en andere mobiele apparatuur, zoals mp3-spelers. Klanten kunnen het gehele videoreclameproces online afhandelen via de website van de groep: www.spotzer.com.

# # #
Perscontact:

Leoni Janssen
Edelman
+31 20 3010980
leoni.janssen@edelman.com

Jeroen Coppelmans
Spotzer Media Group, BV
+31 (0) 20 305 4171
jeroen@spotzer.com