( BW)(IL-GLOBAL-HYATT) Global Hyatt Corporation lanceert Andaz(TM)

    Nieuw luxe wereldwijd merk moet persoonlijke stijl en
onafhankelijkheid benadrukken

    Redactie Business

    CHICAGO--(BUSINESS WIRE)--13 april 2007--Mark Hoplamazian,
President en CEO van Global Hyatt Corporation, kondigde vandaag de
lancering aan van Andaz, de nieuwste aanwinst in de wereldwijde
merkenportefeuille van het bedrijf. Het bedrijf is van plan dit jaar
verschillende hotels onder de nieuwe merknaam te lanceren. Er zijn al
hotels gepland in New York en Londen en men praat nog over andere
delen van de wereld, waaronder Peking en Moskou.

    Het woord Andaz betekent 'persoonlijke stijl'. Het nieuwe merk
richt zich op persoonlijke stijl en onafhankelijkheid en zal daarnaast
een zeer functionele omgeving bieden die gekenmerkt wordt door
raffinement, innovatief ontwerp, plaatselijke identiteit, casual
elegantie en een attente, maar niet pretentieuze dienstverlening
zonder 'attitude'.

    "De lancering van Andaz is gebaseerd op de vraag van zowel de
consument als ontwikkelaars naar een product en ervaring die men
binnen deze branche nog niet heeft gevonden", aldus Hoplamazian. "Deze
wereldwijde klantenkring wil frisse, ongecompliceerde, tijdloze luxe
zonder poespas".

    Het eerste Andaz-hotel, dat een deel van de volgende fase van de
toenemende wereldwijde groei van het bedrijf inluidt, komt in Londen,
waar het Great Eastern Hotel een nieuwe naam krijgt en een
positiewijziging zal ondergaan na het afronden van de renovatie in
september. Voor new York bestaan ook vergevorderde plannen voor Andaz,
te beginnen met Hyatt's onlangs aangekochte pand op Fifth Avenue bij
41st street, tegenover de New York Public Library. De komende weken en
maanden worden aankondigingen van andere Andaz-hotels verwacht op
markten binnen en buiten Noord-Amerika.

    Global Hyatt Corp. werkt aan de ontwikkeling van het merk met de
beste architecten en interieurstylisten ter wereld om een omgeving te
creëren die de persoonlijke stijl van de klant en de persoonlijkheid
van de bestemming tot uitdrukking brengen. Andaz-hotels worden
authentiek en cultureel correct op het gebied van dienstverlening en
productlevering.

    Hoplamazian gaf aan dat het merk door verschillende eigenschappen,
waaronder het gebruik van biologisch volledig afbreekbare producten en
door te letten op de energie-efficiëntie, tevens zo milieuvriendelijk
mogelijk zal worden. Naarmate het merk zich verder ontwikkeld, zal
voor nieuwe hotelgebouwen gebruik worden gemaakt van ecologische
bouwmaterialen en bouwsystemen.

    "Ik vind Hyatt zeer geschikt om dit nieuwe merk tot leven te
brengen, omdat 'stijl', 'authenticiteit' en 'geweldige dienstverlening
zonder kapsones' horen bij de cultuur en het erfgoed van Hyatt",
verklaarde hij. "Andaz is een merk dat voor Hyatt veelbelovend is".

    OVER GLOBAL HYATT CORPORATION

    Global Hyatt Corporation, één van de meest toonaangevende
hotelondernemingen ter wereld, biedt de moderne reiziger meer dan 735
hotels en resorts (meer dan 136.000 kamers) in meer dan 44 landen.
Vestigingen van het bedrijf bezitten, exploiteren, managen en
franchisen Hyatt-hotels en -resorts onder de merknamen Park Hyatt(R),
Grand Hyatt(R), Hyatt Regency(R), Hyatt Resorts(R), Hyatt(R), Hyatt
Place(TM) en Hyatt Summerfield Suites(R). Global Hyatt Corporation is
tevens eigenaar van Hyatt Vacation Ownership Inc., exploitant van de
Hyatt Vacation Club en een klein aantal huizen en U.S. Franchise
Systems, Inc., dat franchisenemer is van Hawthorn Suites en Microtel
Inns and Suites.

    Vanuit de Verenigde Staten en Canada kunt u voor alle Hyatt-hotels
ter wereld boeken door te bellen naar +1-800-233-1234 of in te loggen
op www.hyatt.com.

    --30--VS/cg*

    CONTACT: Global Hyatt Corporation
             Chicago, Illinois, USA
             Katie Meyer, +1-312-780-5711
             katie.meyer@corphq.hyatt.com