Gemeente Halderberge


Gemeente onderzoekt opnieuw tevredenheid met dienstverlening (16 april 2007)


1-meting klanttevredenheid


- Herhaling eerste tevredenheidsonderzoek 2003 onder klanten gemeente
-

Klik hier
voor de vragenlijst.

De gemeente Halderberge laat in april en mei een nieuw zogeheten klanttevredenheidsonderzoek uitvoeren. Het gaat om de waardering van inwoners voor de wijze waarop ze telefonisch te woord worden gestaan en hoe brieven, vergunningen en beroep- en bezwaarschriften worden afgehandeld. Ook is de gemeente benieuwd hoe mensen denken over de communicatie, het meepraten over beleid en plannen en over de wettelijke inspraak.

Het onderzoek bestaat uit verscheidene enquêtevormen: inwoners kunnen een schriftelijke vragenlijst in de brievenbus krijgen, maar als zij zelf eerder met de gemeente gebeld hebben, ook een telefonische enquêteur aan de lijn krijgen. Mensen die een e-mail aan de gemeente hebben gestuurd, kunnen digitaal een vragenlijst invullen. Mensen die vergunningen hebben aangevraagd, kunnen een kleinere schriftelijke vragenlijst thuis krijgen.

Steekproef
De gemeente kan niet alle burgers een enquête sturen; voor het onderzoek wordt gewerkt met zogenoemde representatieve steekproeven. In totaal zal de gemeente ongeveer 2.500 personen benaderen met het verzoek mee te doen.
Met de informatie uit het onderzoek kan de gemeente nog beter de organisatie ontwikkelen met als doel het verder verbeteren van de dienstverlening.

Anoniem
De verwerking van de enquêtes gebeurt absoluut anoniem. Dat wil zeggen, zonder vermelding van namen en adressen. Alle materiaal wordt vernietigd zodra de gegevens in de computer zijn verwerkt. De enquêtes bestaan grotendeels uit meerkeuzevragen die vrij snel kunnen worden ingevuld.

Ook inwoners van Halderberge die geen enquête thuis krijgen, kunnen meedoen aan het klanttevredenheidsonderzoek. Klik hier voor de vragenlijst.
Het gemeentebestuur stelt het op prijs als de enquêteformulieren voor
1 mei worden teruggestuurd.

De gemeente publiceert de uitkomsten van het
klanttevredenheidsonderzoek rond de zomer.

De meting is een herhaling van het eerste onderzoek in 2003. De gemeente heeft sindsdien de organisatie verder verbeterd en is benieuwd of dat ook tot uitdrukking komt in de waardering voor de dienstverlening.
Berichttype Nieuws
Mutatiedatum 13/04/2007