Gemeente Bolsward


woensdag 18 april 2007

Gemeente Bolsward krijgt communicatie-advies van inwoners

De gemeente Bolsward wil de communicatie met haar inwoners, ondernemers en organisaties verbeteren. Om hiervoor een breedgedragen plan te kunnen opstellen heeft de gemeenteraad van Bolsward in februari besloten het nieuwe communicatiebeleid interactief te gaan opstellen. Alle interne partijen van de gemeente Bolsward zijn benaderd om mee te denken over hoe de gemeente haar communicatie kan verbeteren.

Om ook van haar klanten te horen wat de gemeentelijke organisatie goed doet en wat er beter kan, kreeg een groep willekeurig gekozen inwoners, ondernemers en verengingen een vragenlijst toegestuurd. Bijna 30% van deze groep mensen heeft de enquête ingevuld en teruggestuurd. Hierdoor heeft de gemeente een beter beeld gekregen van wat haar inwoners vinden van de informatievoorziening, bereikbaarheid en de contactmomenten met de gemeente.

Om nog wat dieper in te kunnen gaan op de sterke en zwakke punten van de gemeentelijke communicatie worden de geënquêteerden uitgenodigd voor een rondetafelgesprek. Tijdens dit gesprek vraagt de gemeente deze groep inwoners, ondernemers en contactpersonen van verenigingen hun meningen en ideeën rondom de communicatie toe te lichten. Naast de antwoorden verkregen via de enquête, verwacht de gemeente dat ook dit gesprek weer concrete handvatten biedt om haar communicatie te kunnen verbeteren.

De intern en extern verkregen input wordt verwerkt in een concept communicatiebeleidsplan, dat daarna tijdens een openbare raadsvergadering wordt besproken.

Toegevoegde document(en)
Adobe Acrobat Reader downloaden! Documenten beschikbaar in het PDF-formaat kunt u bekijken met de (gratis) Acrobat Reader van Adobe. Wanneer deze niet automatisch wordt opgestart wanneer u op de gewenste documenten klikt, dan kunt u deze installeren door op de hiernaast weergegeven Acrobat-banner te klikken.
PDF Document
Uitkomsten_Enquete_Communicatie.pdf (16Kb)
Uitkomsten enquete