Gemeente Grave

Nieuw klantensysteem bij Burgerzaken

Alle bezoekers via receptie

Vanaf donderdag 19 april gaan we werken met ons nieuwe klantbegeleidingssysteem. Hiermee kunnen onze klanten sneller en efficiënter geholpen worden. Het is de bedoeling dat voortaan alle bezoekers zich melden bij de receptie en aangeven waar ze voor komen.

De mensen die komen voor Burgerzaken worden bij de receptie genoteerd in het nieuwe klantensysteem; ze krijgen van de receptionist een bonnetje met een volgnummer uitgereikt. Vervolgens gaan deze bezoekers naar de hal boven en wachten totdat op het beeldscherm hun volgnummer én het nummer van de balie verschijnt. De medewerkers aan de balie kunnen in het klantensysteem direct zien waar de klant voor komt en eventuele voorbereidingen treffen.

Voor de bezoekers die niet voor Burgerzaken komen, verandert er verder nog niets.

Proefperiode

Er is bewust voor gekozen om het systeem nu al te installeren, zodat de toekomstige medewerkers van de publieksbalie voldoende tijd hebben om met het nieuwe systeem te oefenen en de eventuele kinderziektes eruit te halen. Op dit moment zijn alleen nog de producten van Burgerzaken in het systeem ingevoerd. De komende tijd worden ook de andere meest voorkomende producten aan het systeem toegevoegd, zodat vanaf de opening van het nieuwe stadhuis alle bezoekers via dit systeem geholpen worden aan de centrale publieksbalie.

De toekomstige medewerkers van de publieksbalie rouleren nu al op de verschillende afdelingen om zo ervaring op te doen. Daardoor kunt u regelmatig verschillende medewerkers aantreffen bij de balies, in plaats van de vertrouwde gezichten.

Sociale Zaken hele ochtend open

Vooruitlopend op de invoering van de publieksbalie zijn met ingang van 19 maart jl. ook de openingstijden van Sociale Zaken verruimd: ook dit loket is voortaan elke ochtend van 9.00 tot 12.30 uur open.

Informatie: mevr. V. Jongejan, coördinator Publieksbalie, (0486) 477 263, v.jongejan@grave.nl