Gemeente Schiedam


April

Pluim voor telefonische service gemeente

18 april 2007

Het tijdschrift Intermediair heeft onlangs een onderzoek uitgevoerd naar de dienstverlening van de vijftig grootste Nederlandse gemeenten, onder de titel De hond is dood. Wat nu?. Men belde de gemeente met de vraag wat er na het overlijden van de (fictieve) trouwe viervoeter Kenneth moest gebeuren om de hondenbelasting te laten stopzetten. Verder wilde men weten wat men moest doen met het stoffelijk overschot van de hond.

Er bleken flinke verschillen te zijn in de manier waarop de beller door de verschillende gemeenten te woord gestaan werd. In het onderzoek werd gelet op vriendelijkheid, de snelheid waarmee de antwoorden gegeven werden, de kwaliteit van de antwoorden en het aantal malen dat doorverbonden werd. De gemeente Schiedam bleek de zaakjes goed op orde te hebben. In de ranglijst van vijftig onderzochte gemeenten bezet Schiedam de vijfde plaats. Intermediair werd vriendelijk te woord gestaan en werd slechts één maal doorverbonden. Bovendien bleek het antwoord niet alleen correct, maar kreeg de beller ook nog extra service.