Ingezonden persbericht


Persbericht

Seminar Cybercrime & Phishing

Utrecht, 27 maart 2007 - Vanwege het feit dat cybercrime activiteiten een steeds grotere bedreiging vormen voor de BV Nederland organiseert Media Plaza het seminar Cybercrime & Phishing. Onder leiding van dagvoorzitter Drs. Marco Plas, Principal Security Consultant van Capgemini Nederland, wordt de bezoeker inzicht geboden in de laatste trends en ontwikkelingen op het gebied van digitale criminaliteit.

Keynote presentaties en workshops

In het plenaire deel van het seminar komt een aantal partijen aan het woord die cybercrime en phishing vanuit diverse oogpunten belichten.
* Deloitte, Mark Koek - manaager, geeft een keynote over trends en ontwikkelingen naar aanleiding van de 2006 Global Security Survey.
* Rabobank, Paul Samwel - manager Infoormatie Risico Management, geeft een keynote over hoe kijken Nederlandse banken aan tegen het fenomeen cybercrime & phishing. Wat doen banken om hun dienstverlening minder gevoelig te maken tegen phishing?
* eJure, Sergej Katus - directeur, geeft een presentatie over de juridische aspecten van internetfraude.

's Middags staat het seminar in het teken van denken en doen. Bezoekers kunnen deelnemen aan twee workshops. Centraal thema van de workshops is het praktisch omgaan met de diverse vormen van cybercrime.


* Fox-IT, Roland Vergeer - manager Forensics, Auditt & Training, geeft een presentatie over Social engineering: van de la Fontaine tot aan Kevin Mitnick.


* Cybertrust, Ralph Moonen geeft een presentatie over beveiliging mobile en wireless.


* Kaspersky Lab, Roel Schouwenberg, senior anti-virus reseacher, geeft een presentatie over continuerende professionalisering van e-crime.


* CSF, Rob Kloots - directeur/ eigenaarr geeft een presentatie over cybercrime survivalkit.

Noot aan de redactie

Stichting Media Plaza stelt zich ten doel inspiratie, innovatie en verandering met behulp van ICT binnen Nederland op gang te brengen. Media Plaza fungeert als een kennisknooppunt waar de mogelijkheden van ICT-gerelateerde trends, thema's en technologie in waardeketens inzichtelijk wordt gemaakt. Media Plaza voorziet in voorlichting en kennisoverdracht door onder andere (interactieve) programma's, trainingen en seminars voor meer dan 30.000 managers per jaar. Onder het motto 'waar inspiratie innovatie wordt' laat Media Plaza zien en beleven welke vraag er leeft in de markt en welke hulp ICT hierbij kan bieden. Meer informatie: www.mediaplaza.nl.

Doelgroep

Het Cybercrime & Phishing seminar is gericht op IT en Security professionals die onder andere werkzaam zijn in de financiële dienstverlening en overheid.

Cybercrime & Phishing seminar, 18 april 2007 te Media Plaza, Jaarbeurs Utrecht. Inschrijven via www.mediaplaza.nl/seminar/cybercrime2007.

De deelnamekosten voor dit seminar bedraagt ¤ 499,- excl. BTW. De pers kan kosteloos deelnemen aan dit seminar.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Mariëlle Kaanders, afdeling Marketing Communicatie.

Telefoon: 030 291 4125.

E-mail: marielle.kaanders@mediaplaza.nl.