19.04.2007 / 11:21 / Rubriek: Binnenland / Organisatie: Top gear magazine

Top gear magazine

Lancering nieuwe website Top Gear

Hilversum, 19 april 2007: De nieuwe website van Top Gear in Nederland is live: www.topgear.nl. Op de bekende scherpe en humoristische wijze wordt dagelijks autonieuws gepubliceerd, achtergronden, tests, columns, filmpjes, een koopgids en meer. Geen knip-en-plakwerk van persberichten, geen bibberende handycam-shots, geen weblogs van volslagen onbekende bureauredacteuren en geen non-informatie over facelifts van voorbumpers.

'De brij aan informatie op vele autosites is enorm en slechts een klein deel is dát waarnaar de bezoeker op zoek is. Wij menen bezoekers precies datgene te bieden wat ze wensen. Kwalitatief hoogstaande en met name relevante informatie over auto's. Opiniërend en écht onafhankelijk, zoals dat van Top Gear verwacht mag worden', aldus de uitgevers Van der Spek.

Bezoekers sturen de inhoud
Op korte termijn wordt het digitale platform verder uitgebreid met een periodieke nieuwsbrief, lezersforum en een webshop: de bezoekers mogen verder bepalen wat zij nóg meer van Top Gear willen zien. 'Laat de consument ons maar aangeven wat men nog meer van Top Gear verwacht, degene met het beste idee belonen we met een reis naar Engeland om daar de tv-opnames bij te wonen.' Om bezoekers direct te laten zoeken naar nieuwe of gebruikte auto's - of om die te koop te zetten - is Top Gear een samenwerking aangegaan met Autotrader. Van der Spek: 'Waarom het wiel opnieuw uitvinden als we daar een uitstekende partner voor hebben?'

'Ons doel is om een van de leidende autoportals in Nederland te worden. Binnen twee jaar zijn we uitgegroeid tot een van de best verkopende autobladen, dit is de volgende stap. De BBC heeft uitgebreid onderzoek laten doen naar de vorm en bruikbaarheid van websites voor onze doelgroep, en daaruit is het Engelse Top Gear-portal ontsproten. Vorig jaar nog verkozen tot beste consumentenwebsite in Engeland. Uiteraard hebben wij van dat succesvolle model gebruik gemaakt.'