Hogeschool INHOLLAND lanceert Splurge

19.04.2007 / 14:54 / Rubriek: Binnenland / Organisatie: Hogeschool inholland

Hogeschool inholland

http://www.inholland.nl

Splurge: allereerste studentenglossy voor en door studenten

Haarlem - Studenten van Hogeschool INHOLLAND krijgen een nieuw studentenmagazine: Splurge. Splurge is de opvolger van INdruk, het studentenblad dat tijdens de fusie ontstond. Splurge verschijnt 5 keer per jaar in een oplage van 20.000 exemplaren en is ontwikkeld door Boomerang Publishing.

Vandaag is het zover, dan verschijnt Splurge. Gemaakt door Boomerang Publishing voor en door studenten. Dit eerste nummer van Splurge is mede dankzij de expertise en het enthousiasme van studenten tot stand gekomen die de minor Bladenmaken volgden op Hogeschool INHOLLAND Rotterdam en Hogeschool INHOLLAND Amsterdam/Diemen. De studentenglossy verschijnt op het formaat van het tijdschrift Glamour, zodat studenten het blad gemakkelijk kunnen meenemen in hun tas.

Over een titel voor de opvolger van het studentenblad INdruk, waarvan het afgelopen najaar het laatste nummer verscheen, is lang en druk gebrainstormd. Uiteindelijk heeft het geraadpleegde studentenpanel gekozen voor Splurge. Een titel die aansluit bij het beoogde gevoel van het nieuwe magazine, net als soortgelijke titels als Spunk, Moose (Rotterdams jongerenmagazine) en Carp.

Splurge is dynamisch (splash) en onontkoombaar (urge). Het woord is ontleend aan de Lonely Planet, de onder backpackende studenten populaire reisgids. Het Australisch - Engelse Splurge verwijst dan naar een uitspatting die backpackers zich kunnen veroorloven na wekenlang afzien. En ze even hun low budget vergeten met de keuze voor een upscale hotel of restaurant: 'Let's go for a splurge!'

Walter Wassenaar, manager marketing & communicatie Hogeschool INHOLLAND: 'Splurge sluit aan bij wat INHOLLAND wil zijn: een eigentijdse onderwijsinstelling die gericht is op de toekomst en open staat voor een diversiteit aan culturen en meningen. Ondernemend, maatschappelijk betrokken, dynamisch en innovatief.'

'Wij hebben gezorgd voor een look & feel waarmee je graag gezien wilt worden' aldus Ivo van IJzendoorn, art-director van Boomerang Publishing. Janneke Grootings, projectredacteur: 'Dit wordt, hopen we, een van de coolste studentenbladen van Nederland! Al was het alleen maar omdat het voor een groot deel bestaat uit content die gegeneerd is door de studenten zelf. Dat het zo'n zestig glossy pagina's gaat tellen, helpt natuurlijk ook.' Wim Honders, creatief directeur: 'Alles wat studenten willen weten over hun studie bij INHOLLAND is smakelijk verpakt. Daar horen ook zaken bij als spannend beeld, mode en emotie.'

//// einde persbericht ///

Noot voor de pers:
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Walter Wassenaar, Hogeschool INHOLLAND, tel. 06-523 757 14 of met Wim Honders, Boomerang Publishing, tel. 020-5356990.

Voor recensie exemplaren en of beeldmateriaal kunt u bellen of mailen met: Peter de Brock, Hoofdredacteur Splurge, tel. 023-54 123 54, e. Peter.deBrock@INHOLLAND.nl of met Boomerang Publishing, Nelleke Braam, te. 020-5356990