Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Amsterdam, 19 april 2007

De Telegraaf biedt Cost Per Action

Per 1 mei start De Telegraaf een samenwerking met ClickDistrict. Door deze samenwerking is het mogelijk voor adverteerders om op basis van Cost per Action (CPA) advertenties te plaatsen op het digitale netwerk van De Telegraaf. De adverteerders kunnen kiezen uit het inkopen via clicks, leads of acquisities. De inkoop verloopt via een biedsysteem. Een virtuele veiling waarbij de hoogste bieder de meeste advertentievertoningen krijgt toebedeeld.

"We bieden door deze samenwerking meer keuzemogelijkheden voor onze klanten. Waar ons huidige CPM-model aansluit bij de brandingdoelstellingen van de adverteerder, zorgt het CPA-model voor een actiematige manier van adverteren. Op deze wijze creëren wij toegevoegde waarde voor onze klanten", legt Marcel Udo, manager van Telegraaf Online, uit.

Arnoud van Leeuwen, manager ClickDistrict voegt toe: "Door de samenwerking met ClickDistrict kunnen adverteerders van De Telegraaf in een vertrouwde omgeving nu ook inkopen op basis van gerealiseerde respons. Door de gebruikte technologie en marktkennis van ClickDistrict kan voor zowel De Telegraaf als voor adverteerders een optimaal rendement worden behaald. Dat ClickDistrict daarbij met meerdere netwerken zaken doet vergroot het potentiële bereik voor klanten van De Telegraaf."

Over Telegraaf Media Groep
Telegraaf Media Groep (TMG) is een beursgenoteerde, onafhankelijke Nederlandse mediagroep, primair actief op het gebied van dagbladen, tijdschriften, puzzel- en huis-aan-huisbladen. Daarnaast wordt informatie geëxploiteerd via internet, (mobiele) telefoon en digitale schermen, al dan niet via een strategische deelneming. Ten slotte wordt er drukwerk voor derden verzorgd en heeft de onderneming onder meer een belang in Wegener N.V., SBS Broadcasting S.à.r.l., Sky Radio Groep, Expomedia Group plc en B.V. Algemeen Nederlands Persbureau (ANP). TMG is voortgekomen uit het gelijknamige dagblad De Telegraaf. Door overnames en lancering van nieuwe producten is het bedrijf uitgegroeid tot een gediversifieerde mediagroep. Het concern is actief in Nederland, België, Frankrijk, Denemarken, Zweden en Oekraïne.

Meer over ClickDistrict
ClickDistrict is een onderneming die zich primair bezighoudt met de verkoop van advertentieruimte op websites. Voor diverse exploitanten biedt ClickDistrict een biedingsysteem dat tot doel heeft advertentieruimte op websites op basis van CPA te verkopen.