Woerden scoort 6,6 voor dienstverlening
19 apr 2007
Gemeente Woerden scoort een 6,6 voor de gemeentelijke dienstverlening
en een 7,5 voor de bereikbaarheid van de gemeente.
Dat zijn de resultaten van een enquête naar de dienstverlening die de
gemeente tijdens de Tweede Kamerverkiezingen eind vorig jaar hield.
Tevreden over resultaat
Burgemeester Hans Schmidt toont zich tevreden over het resultaat. "Het
is een goede opmaat voor toekomstige peilingen. We zijn volop bezig
met het project Open Vensters, gericht op het verbeteren van onze
snelheid, flexibiliteit en klantgerichtheid. Ik verwacht dat dit op
termijn tot steeds betere resultaten leidt".
Betrokkenheid
De gemeente was blij verrast door het relatief hoge aantal
respondenten:
- 4.000 ingevulde enquête's
- 1.200 belangstellenden voor deelname aan een burgerpanel
- 1.400 individuele reacties met suggesties en opmerkingen op tal van
terreinen
"Dit toont een grote betrokkenheid van onze inwoners bij de gemeente.
Daar kun je alleen maar blij mee zijn", zegt de burgemeester.
Verbeterslag maken
Positieve ervaringen zijn vooral ingegeven door het feit dat men
vriendelijk te woord wordt gestaan. Negatief scoren ervaringen met
lange wachtrijen bij dienst of loket, lang op antwoord moeten wachten
en het feit dat een medewerker onvoldoende meedacht met de klant.
"Dit zijn precies de dingen waar we mee aan de slag zijn gegaan. Hier
moeten we echt een verbeterslag in maken", aldus de burgemeester.
Gemeente Woerden | Blekerijlaan 14 | Postbus 45 | 3440 AA Woerden |
tel. (0348) 428 911 | stadhuis@woerden.nl |