Gemeente Woerden


Woerden scoort 6,6 voor dienstverlening

19 apr 2007
Gemeente Woerden scoort een 6,6 voor de gemeentelijke dienstverlening en een 7,5 voor de bereikbaarheid van de gemeente. Dat zijn de resultaten van een enquête naar de dienstverlening die de gemeente tijdens de Tweede Kamerverkiezingen eind vorig jaar hield.

Tevreden over resultaat
Burgemeester Hans Schmidt toont zich tevreden over het resultaat. "Het is een goede opmaat voor toekomstige peilingen. We zijn volop bezig met het project Open Vensters, gericht op het verbeteren van onze snelheid, flexibiliteit en klantgerichtheid. Ik verwacht dat dit op termijn tot steeds betere resultaten leidt".

Betrokkenheid
De gemeente was blij verrast door het relatief hoge aantal respondenten:


- 4.000 ingevulde enquête's

- 1.200 belangstellenden voor deelname aan een burgerpanel
- 1.400 individuele reacties met suggesties en opmerkingen op tal van terreinen

"Dit toont een grote betrokkenheid van onze inwoners bij de gemeente. Daar kun je alleen maar blij mee zijn", zegt de burgemeester.

Verbeterslag maken
Positieve ervaringen zijn vooral ingegeven door het feit dat men vriendelijk te woord wordt gestaan. Negatief scoren ervaringen met lange wachtrijen bij dienst of loket, lang op antwoord moeten wachten en het feit dat een medewerker onvoldoende meedacht met de klant.

"Dit zijn precies de dingen waar we mee aan de slag zijn gegaan. Hier moeten we echt een verbeterslag in maken", aldus de burgemeester.

Gemeente Woerden | Blekerijlaan 14 | Postbus 45 | 3440 AA Woerden | tel. (0348) 428 911 | stadhuis@woerden.nl |