Ingezonden persbericht


ServiceBench benoemt tot Managing Director Europe van Chris van der Harst Ervaren manager verantwoordelijk voor positionering op Europese markt

Eindhoven, 19 april 2007 - ServiceBench, Inc., leverancier van webgebaseerde servicemanagementapplicaties voor onder andere Warranty Management, benoemt Chris van der Harst tot Managing Director Europe. ServiceBench levert software en diensten die in feite de complete keten automatiseren: van een binnenkomende klacht of een verzoek om reparatie tot en met het versturen en innen van de rekening. In de Noord-Amerikaanse markt levert ServiceBench zijn software aan bedrijven als Whirlpool, IBM, Sears en andere leveranciers met producten die een garantie hebben en waar een reparatietraject bij te pas komt. Tot voor kort ontplooide het bedrijf nog geen activiteiten in Europa. Met de benoeming van Chris van der Harst en de opening van een Europees hoofdkantoor in Eindhoven wil ServiceBench zijn Noord-Amerikaanse succes in Europa voortzetten.

Chris van der Harst heeft ruim twintig jaar managementervaring bij internationale bedrijven op het gebied van technologie, software en logistiek. Voordat hij bij ServiceBench in dienst trad, werkte hij bij Oracle als Vice-President Logistics & Supply Chain Solutions EMEA. In deze functie was hij verantwoordelijk voor de salesactiviteiten en de business development-activiteiten met betrekking tot alle logistieke oplossingen van Oracle in de EMEA-regio. Daarvoor bekleedde Van der Harst de functie van Managing Director International Operations bij G-Log. Hij leidde onder andere de succesvolle introductie van de transportmanagementoplossingen van G-Log in Azië en de Pacific. Eerder werkte Van der Harst als Managing Director EMEA bij WebMethods, Inc. en bij Descartes Systems Group. Hij begon zijn carrière in 1984 bij Philips.

"Chris van der Harst heeft ontzettend veel ervaring in het leiden en opstarten van internationale bedrijven en bedrijfsdivisies in de EMEA-regio. Daarnaast beschikt hij over veel marktkennis op het gebied van software, supply chain en technologie. Dit maakt hem de ideale persoon om ServiceBench in Europa op de kaart te zetten", zegt Michael Dering, President en CEO van ServiceBench. "Vanuit Eindhoven gaat hij de Europese activiteiten van ServiceBench vormgeven. Gezien zijn kwaliteiten en ervaring, hebben we het volste vertrouwen dat Van der Harst ervoor zorgt dat ons bedrijf ook in Europa uitgroeit tot een speler van formaat. Op deze manier willen we ons Noord-Amerikaanse succes in Europa continueren."

Over ServiceBench
ServiceBench is leverancier van servicemanagementoplossingen die alle aftersalesdiensten met elkaar integreren. De oplossingen stroomlijnen het proces en beheer van de informatie van registratie van producten, servicegesprekken, dienstverlening, levering van onderdelen en garantieactiviteiten tot en met betaling van dienstverleners. Het on-demand-systeem van ServiceBench vereenvoudigt en versnelt servicetransacties tussen productiebedrijven, retailers, garantieverzekeraars en hun netwerk van onderdelenleveranciers, distributeurs en dienstverleners. ServiceBench-oplossingen vormen een essentieel onderdeel van het beheer van de complete dienstenketen. De oplossingen vergroten de winst, leveren concurrentievoordeel op en dragen bij aan de vergroting van klanttevredenheid en de 'brand loyalty'.

Voor meer informatie en/of digitaal beeldmateriaal:

ServiceBench
Chris van der Harst
Telefoon: +31 (0)40 - 266 86 13
E-mail: cvanderharst@Servicebench.com

Lammers van Toorenburg Benelux PR
Charly Lammers van Toorenburg
Telefoon: +31 (0)30 - 656 50 70
E-mail: servicebench@lvtpr.nl