Voorzitter Sales Management Association treedt af


Na 7 jaar bouwen is er ruimte voor nieuw elan

WOERDEN, 20070406 -- Harry Stol, voorzitter van de Sales Management Association, heeft te kennen gegeven zijn positie als voorzitter van de SMA neer te leggen. Dit gebeurt officieel tijdens de Algemene Leden Vergadering? op 19 april 2007. Stol heeft gedurende een periode van 7 jaar kunnen bouwen aan de SMA, en heeft de nodige mijlpalen voor het salesvak gerealiseerd. Voorbeelden hiervan zijn de groei van de vakvereniging, de professionalisering van H?t Salesevent en de internationale accreditatie van de Sales A en B examens.

Doorgroei SMA als professionele vakvereniging
De SMA is de afgelopen jaren uitgegroeid tot een volwaardige vakvereniging, met focus op de professionele account managers, account directors en commercieel directeuren. Deze groei vergt nu een andere aanpak om naar de toekomst toe ook succesvol te kunnen zijn. Met deze omslag is het bestuur nu bezig.

Stol: "In de afgelopen jaren is gebouwd aan het bestaansrecht, de structuur en de professionaliteit van de SMA. Nu ligt er een goede basis om van een vrijwilligers vereniging door te groeien naar een professionele organisatie met betaalde krachten. Mede gezien de tijd die dit zal vergen, is?nu het ideale moment aangebroken om?het voorzitterschap aan?een opvolger over te dragen en hem/haar de ruimte?te geven".


Selectieprocedure
Gezien het belang van de toekomstig voorzitter heeft het SMA bestuur een zorgvuldige selectieprocedure opgesteld. Hierbij wordt het bestuur geadviseerd door de Raad van Advies van de SMA. Het bestuur houdt rekening met de verwachting dat de nieuwe voorzitter in oktober kan worden benoemd. In de tussenliggende periode zal de vice-voorzitter, Paul Velders, de taken waarnemen.


De Sales Management Association
De SMA versterkt als vakvereniging voor sales- en account management in Nederland de belangen van haar leden en voert de verdere professionalisering van het salesvak in Nederland door. De doelstelling van de SMA is het leveren van een wezenlijke bijdrage aan de professionalisering van Sales- en Account Management door het uitwisselen van kennis en ervaring en het initi?ren van en medewerking verlenen aan opleidingen op het gebied van Sales- & Account Management in Nederland. Het motto van de SMA is 'Kennis en Ervaring verenigd'. Om dit te realiseren zijn de activiteiten georganiseerd rondom de peilers Persoonlijke ontwikkeling, het salesvak als professie en netwerkgelegenheden