Een gettyfoto is meer waard dan duizend woorden bij lulu.com


UTRECHT, 20070419 -- Een foto zegt meer dan duizend woorden. Dat kunnen Lulu-auteurs beamen wanneer ze hun publicaties gaan illustreren met beelden uit de fotocollecties van Getty Images. Lulu.com, hét platform waarop auteurs hun eigen werk kunnen publiceren, maakt vandaag bekend dat zij een overeenkomst zijn aangegaan met Getty Images, de voornaamste producent en distributeur van digitale afbeeldingen.

De overeenkomst houdt in dat auteurs voor hun werk op Lulu.com voortaan kunnen putten uit grote delen van de collectie van Getty Images voor het illustreren van hun romans, het verfraaien van hun manuals, of het maken van hun kalenders en fotoalbums.

Getty Images biedt een ruime collectie aan afbeeldingen op het gebied van business, natuur, reizen, gezondheid etc. De collecties die Lulu-auteurs kunnen gebruiken voor hun publicaties, zullen continue worden uitgebreid met nieuwe afbeeldingen die nauw aansluiten bij de wensen van de gebruikers.

De beelden worden door Getty Images ter beschikking gesteld op basis van een flexibel free licensing prijsmodel, waarbij de foto's worden afgerekend per beeld, per verkocht item. In de praktijk betekent dit dat een afbeelding pas wordt afgerekend als een boek daadwerkelijk verkocht is en gedrukt wordt. De afdracht zit automatisch inbegrepen in de verkoopprijs van het product.

"Gebruikers over de hele wereld, van bedrijven tot auteurs, van hobbyisten tot non-profit organisaties, willen graag gebruik maken van hoge kwaliteitsbeelden voor hun publicaties, of dat nu romans, non-fictieboeken, fotoalbums of kalenders zijn," zegt Bob Young, CEO en oprichter van Lulu.com. "Onze samenwerking met Getty Images betekent voor onze gebruikers dat ze voortaan vrij gebruik kunnen maken van beelden die voorheen alleen beschikbaar waren voor grote bedrijven of uitgeverijen. Niet alleen kunnen ze hun creaties nu veel aantrekkelijker maken, ze zijn ook commercieel veel interessanter."

De samenwerking tussen Lulu.com en Getty Images zal in de zomer van 2007 van start gaan. Gebruikers krijgen de mogelijkheid om de beelden in hun boek, fotoalbum of kalender te zetten, er teksten overheen te plaatsen, en ze binnen de lay-out van hun product te positioneren.





Storyville Public Relations