AXA Verzekeringen

AXA start grote campagne rond arbeidsongeschiktheidsverzekeringen 17 apr 2007

Een landelijke campagne moet de arbeidsongeschiktheidsverzekeringen van AXA bekender maken bij consumenten. Het thema van de reclamecampagne is: 'Nadenken loont. Dus kies je AXA. Verstandige arbeidsongeschiktheidsverzekeringen'. Met advertenties in uiteenlopende vakbladen en banners op een groot aantal sites bereikt AXA de Nederlandse ondernemers. De AXA Reality Check© stimuleert hen om na te denken over de 'zin en onzin' van diverse dekkingen tegen arbeidsongeschiktheid.

De resultaten van recent AOV-marktonderzoek (in opdracht van AXA uitgevoerd door GFK Intomart en TNS NIPO) tonen aan dat ondernemend Nederland ontvoldoende bekend is met de
arbeidsongeschiktheidsverzekeringen van AXA. Deze landelijke campagne moet daar verandering in brengen.

De campagne omvat advertenties in 12 verschillende vakbladen (totale oplage van 585.000, vanaf eind maart tot half oktober) en banners op meer dan 25 verschillende sites (bereik van ruim 2 miljoen zelfstandigen, in april en juni/juli). Hiermee probeert AXA ondernemend Nederland bewust te maken van de
arbeidsongeschiktheidsverzekeringen die AXA aanbiedt en de no-nonsense benadering van het bedrijf.

De AXA Reality Check© (www.axa.nl) moet ondernemers die zich oriënteren op een AOV stimuleren om na te denken over de zin en onzin van diverse dekkingen. Over het verschil tussen dekkingen waarvoor je als verzekerde wel betaalt maar waarvan je zeer waarschijnlijk nooit gebruik maakt en dekkingen die er echt toe doen.

Over AXA

Over de hele wereld levert AXA producten en diensten met de belofte van Financial Protection: bescherming en hulp bij het realiseren van de plannen van klanten, in elke fase van hun leven.

Wereldwijd heeft AXA momenteel 50 miljoen klanten, 110.000 werknemers, 79 miljard euro omzet en 4 miljard euro nettowinst over het jaar 2006. AXA stond in 2006 op de 15e plaats in de Fortune Global 500-lijst van de grootste ondernemingen ter wereld.

In 2006 heeft AXA de Winterthur Groep overgenomen. De Nederlandse verzekeringsbedrijven van AXA en Winterthur zullen in de loop van 2007 worden geïntegreerd.