Ingezonden persbericht


r r o o d
p o p u l i e r s t r a a t 2 / 2 5 6 5 m g d e n h a a g / t 0 7 0 - 7 7 8 6 0 1 6 / m 0 6 3 0 2 8 11 25

b e t r e f t Filosofie en klimaatverandering, aflevering Adem r e f e r e n t i e Symposium Schetsend Denken 20 april 2007 D e n H a a g 26 maart 2007

Toenemend raakt geaccepteerd dat filosofen, musici en kunstenaars een inspirerende stem kunnen laten klinken temidden van innovatietrajecten. Er ontstaan levendige contacten tussen wetenschappers, filosofen, kunstenaars, organisaties en bedrijven. Ofschoon er sprake is van een andere dynamiek in ieders werkomgeving, leren ondernemers en filosofen in toenemende mate samen te werken. Zij onderkennen dat zij, complementair aan elkaar, in staat zijn kennis te delen en ontwikkelingen te genereren die nodig zijn om de kaders van zowel de wetenschappers als de ondernemers te verbreden.
Naast filosofen sporen ook de musicus en de kunstenaar, de wetenschapper en de ondernemer steeds actiever aan tot een creatieve denkinstelling. De ondernemer ontmoet de werkkracht in de musicus en beeldend kunstenaar, diens inspiratiebronnen. Deze ontwikkeling zet aan tot geïnspireerd leiderschap.
In december 2006 startte een bijzonder initiatief. Vijf filosofen, een groot aantal musici en kunstenaars besloten zich te verenigen in r r o o d. Zij ontdekten dat zij, in een gezamenlijk optreden, in staat zijn grote groepen te inspireren tot een vernieuwende denkhouding. Zij dagen, in een sprankelend en intelligent werktheater uit tot innovatief en creatief denken. De gekozen werkvorm is een serie van symposia waarin zij zeswekelijks terugkeren. De symposium raakte bekend onder de naam Schetsend Denken.
In De Rode Hoed te Amsterdam worden ondernemersvragen, theaterstukken, colleges, concerten en milieuvraagstukken bijeengebracht. De bezoeker beluistert zeer uiteenlopende sprekers, ontmoet gasten afkomstig uit een grote diversiteit van beroepsgroepen, wordt aangezet tot inspirerende ontmoetingskansen. Men leert het denken over `t nut van interparis-bijeenkomsten op een kier te zetten. r r o o d is een voorbeeld van een succesvolle samenwerking tussen uitersten die elkaar aanzetten tot vernieuwen.
Wie bezoeken r r o o d symposia?
Captains of Industry, wetenschappers uit de landbouw, onderwijs, voeding en chemie, hoofden van dienst uit gezondheidszorg en farmacie, mvo en ondernemers uit de mainstream, managers, consultants, studenten, theologen, musici, beeldend kunstenaars en schrijvers. Het zijn juist deze verschillen in achtergrond die zorgdragen voor vernieuwde kennisoverdracht, creatieve energie, intelligente gevoeligheid en nadenkend ondernemerschap.

Doelstelling

· Genereren van energie

· Valorisatie van wetenschappelijke kennis in innovaties in bedrijven en organisaties
· Verlevendiging van duurzaamheid

· Effectief gebruik van de initiatiefrijke wetenschapper en ondernemer/manager/student
· Doorbreken van ondoelmatig procedureel gedrag
· Doorbreken van begrenzingen tussen de paradigma's

Rode Hoed te Amsterdam Symposium Schetsend Denken, aflevering Adem

20 april 2007 10.00 - 17.30 u. Rode Hoed open; 09.30 u. Toegang 175,-- Aanmelden: www.rrood.nl

Uw inschrijving of eventuele vragen zijn van harte welkom. Bianca Hiemcke Schriek
Prof Dr Hans Gerding
Dr Hein van Dongen
Dr Rico Sneller
Drs Roland van Vliet
Dr Ruud Welten

Populierstraat 2
2565 MG Den Haag
070 77 86 016
06 30 28 11 25
bianca@rrood.nl

op www.rrood.nl treft u ons programma van 20 april 2007


---- --