Vlaamse Overheid

Nieuwsbericht van de Vlaamse overheid van donderdag 19 april 2007

Contactpunt Vlaamse Infolijn groeit verder: meer dan 1 175 000 contacten in 2006

Het Contactpunt Vlaamse Infolijn - dat onder meer het gratis loket 1700 beheert - registreerde in 2006 niet minder dan 1 176 359 klantencontacten. Naast 1 113 792 telefonische oproepen ontving het contactpunt meer dan 56 000 schriftelijke vragen, wat een verdubbeling is t.o.v. 2005. Bovendien namen 5 141 mensen contact op via de chatmodule op www.vlaanderen.be (http://www.vlaanderen.be/).

Voor de maand december werden 64 999 unieke bezoekers (2 100/dag) geregistreerd op de vernieuwde portaalsite www.vlaanderen.be (http://www.vlaanderen.be/).

Meest gestelde vragen

Van het totaal aantal contacten was zo'n 43 % voor de LijnInfo. Daarnaast werd het meest gevraagd naar informatie over studietoelagen, contactgegevens van diensten van de overheid, informatie over tijdskrediet en loopbaanonderbreking en over verbeteringspremies voor woningen.

Loket in volle expansie

Het Contactpunt Vlaamse Infolijn blijft elk jaar groeien. Bovendien onderging de dienstverlening een grote transformatie in 2006. De Vlaamse Infolijn kreeg een nieuw gratis nummer van 4 cijfer en tegelijkertijd ook een nieuwe naam: 1700. Daarmee werd het Contactpunt Vlaamse Infolijn de eerste overheidsdienst in België met een verkort nummer. Naast het gratis telefoonnummer 1700, het mailformulier (www.vlaanderen.be/contact (http://www.vlaanderen.be/contact)), de chatmodule (via www.vlaanderen.be (http://www.vlaanderen.be/)) en de schriftelijke contactkanalen, beschikt het Contactpunt Vlaamse Infolijn ook over drie zelfbedieningskanalen: de website www.vlaanderen.be (http://www.vlaanderen.be/) en een informatieaanbod op interactieve digitale televisie (iDTV) en Teletekst.

Uitdagingen voor 2007

In 2007 wordt dit unieke loket verder uitgebreid. De bedoeling is steeds meer diensten te ondersteunen, alsook de toegevoegde waarde van de dienstverlening te verhogen door het verder verfijnen en uitbreiden van het informatieaanbod. Ook wordt het verbetertraject van de portaalsite www.vlaanderen.be (http://www.vlaanderen.be/) voortgezet. Daarnaast zal ook de iDTV-module verder uitgebouwd worden door het informatieaanbod op meerdere platformen te ontsluiten.

U kunt het jaarverslag 2006 downloaden op www.vlaanderen.be/infolijn (http://www.vlaanderen.be/infolijn).

Voor meer persinformatie kunt u terecht bij:

Mevr. Mireille Van Pollaert, Projectleider Contactpunt Vlaamse Infolijn
Tel: 02 553 55 23
Email: 1700@vlaanderen.be