Gemeente Almelo

Unieke wervingsactie voor trainees vijf Twentse gemeenten

24 april 2007 - Almelo, Borne, Oldenzaal, Enschede en Hengelo, de gemeenten die verenigd zijn in Netwerkstad Twente, hebben hun krachten gebundeld om HBO- en academisch toptalent uit heel Nederland te werven door middel van een unieke wervingsactie.

Naast verschillende opvallende signaalrode advertenties in landelijke en regionale bladen en een speciale wervingssite heeft de Netwerkstad namelijk een speciale internetcampagne, zogenaamde viral laten ontwikkelen. Deze viral, een ludieke wervingsfilm die via internet kan worden bekeken en aan vrienden en kennissen kan worden doorgestuurd, wordt persoonlijk samengesteld voor iedereen die het filmpje bekijkt. Netwerkstad Twente laat daarmee zien dat het helemaal klaar is voor de concurrentiestrijd op huidige, krappe arbeidsmarkt.

Wervingsfilmpje voor Netwerkstad trainees

Prachtige startkans voor HBO-ers en academici
Uiteraard zijn de wervingsinstrumenten, zoals de speciale site en deze viral van groot belang om ervoor te zorgen dat er genoeg talentvolle mensen gaan solliciteren, maar Netwerkstad Twente heeft uiteraard ook inhoudelijk veel te bieden. Decaan van het traineeship van de Netwerkstad licht dat toe: We willen jonge, talentvolle HBO-ers en academici een mooie kans geven om in twee jaar tijd het beste uit zichzelf te halen en om in die tijd te ontdekken waar hun passie ligt. Gedurende deze twee jaar krijgt elke trainee de mogelijkheid om aan verschillende projecten en bij verschillende gemeenten in de Netwerkstad te werken. Uiteraard tegen een salaris dat ook de concurrentie met bedrijven goed kan doorstaan. Op deze manier halen we in de vijf gemeenten state of the art binnen op verschillende vakgebieden een specifieke studierichting is namelijk niet vereist- en we kunnen de mensen zélf de mogelijkheid bieden om binding te maken met de carrièrerichting waar ze zich prettig bij voelen. Een win-win situatie voor iedereen, zo besluit Kippers.