Stadsdeel Amsterdam-Noord

Stadsdeel investeert in schonere buurten

Speciaal serviceteam handelt meldingen snel af

Op donderdag 19 april, heeft Harm-Jan van Schaik, portefeuillehouder Openbare Ruimte, een van de drie nieuwe, opvallende serviceautos van het stadsdeel officieel in gebruik genomen. Sinds begin april rijden er in Amsterdam-Noord, bij wijze van proef, drie serviceteams rond. Deze teams handelen kleine storingen in de openbare ruimte, bijvoorbeeld een melding over een kapot bankje, zo snel mogelijk af.

De serviceteams bestaan uit een serviceteam-medewerker, een wijkverzorger, een milieuagent en secretariële ondersteuning.

Het dagelijks bestuur investeert de komende jaren flink in schone, hele en veilige buurten. Bovendien wil het bestuur bewoners nadrukkelijk betrekken bij het leefbaar houden van hun wijk. Door meldingen van bewoners snel en adequaat af te handelen, draagt het stadsdeel bij aan een prettiger leefomgeving.

Als bewoners een melding doen over glas op de weg, een afgewaaide tak of een kapot bankje, dan handelen de serviceteam-medewerker en/ of de wijkverzorger de kleine storing binnen twee dagen af. De milieuagent probeert samen met de bewoners er voor te zorgen dat de straten minder vervuilen. Hij spreekt mensen aan en deelt, als het nodig is, een boete uit.

Bewoners kunnen hun meldingen over het dagelijks onderhoud kwijt via het formulier op www.noord.amsterdam.nl of telefonisch via het nummer 020-634 9911.