Ingezonden persbericht


Datum: 24 april 2007

Lianne van der Kruk naar newrulez

Per 1 juni 2007 wordt Lianne van der Kruk benoemd tot Business Unit Manager bij ilse media dochter newrulez - 'The Youth Interaction Company'. Van der Kruk wordt verantwoordelijk voor de dagelijkse operatie van newrulez waaronder onder andere de interactieve jongerenmerken Kaboem.nl, Shopgirl, CU2 en Extrafris.nl en newrulez research & marketing.

Van der Kruk is sinds 2001 werkzaam voor ilse media, sinds 2004 als Manager Marketing & Communicatie. Met deze overstap geeft Van der Kruk invulling aan haar interesse in jongeren en hun sterke invloed op merken en media. Werving voor haar vervanging is inmiddels in volle gang.

Toon Branbergen, Directeur newrulez: "Lianne van der Kruk heeft de afgelopen jaren marketing en communicatie voor ilse media naar een hoger niveau getrokken. Haar kennis en ervaring kunnen we bij newrulez goed gebruiken. Vanuit adverteerders en mediabureaus is er steeds meer vraag naar geïntegreerde marketingconcepten waar media een onderdeel van zijn. Newrulez groeit hard en de komst van Lianne komt dus op een uitstekend moment."

Lianne van der Kruk: "Jongeren hebben ontzettend veel invloed op het medialandschap van vandaag, maar zijn tegelijkertijd ongrijpbaar. Dat boeit mij en juist daarom kan ik niet wachten om bij Newrulez mee te werken aan een mediabedrijf dat onderdeel is van die doelgroep."

Over Newrulez
newrulez B.V. is een dochter van ilse media. newrulez volgt de ontwikkelingen in de jongerenmarkt op de voet en bouwt aan succesvolle, eigentijdse mediamerken en concepten die gericht zijn op jongeren van 12 tot 29 jaar. Het portfolio van newrulez bestaat uit de merken Kaboem.nl, CU2.nl, Shopgirl.nl, Yourscene.nl (met onder meer Partyscene.nl, Fashionscene.nl, Urbanscene.nl, Summerscene.nl, Pozerscene.nl, Girlscene.nl, Celebscene.nl, Djscene.nl), Startspelletje.nl, Startgames.nl, Startfun.nl, Extrafris.nl en Fancy.nl. Daarnaast heeft newrulez een research & marketing afdeling en is er een commercieel partnership met Kidsplanet.nl.

Over ilse media groep
ilse media is actief sinds 1995 en is sindsdien uitgegroeid tot de grootste internetuitgever van Nederland. Met een rijk portfolio van websites, waaronder ilse.nl, Kieskeurig.nl, Startpagina.nl, NU.nl en web-log.nl bereikt ilse media maandelijks ca 70 procent van alle internetters van 13 jaar en ouder in Nederland. De jeugd- en jongerenwebsites Kaboem.nl, CU2.nl en de jongerenportalen van Yourscene.nl zijn onderdeel van ilse media dochter newrulez. Daarnaast exploiteert ilse media de mannen- en entertainment titels van Sanoma Men's Magazines (SMM) en TVGids.nl, een website van Programmabladen AKN. Samen genereren ilse media, newrulez, TVGids.nl en de SMM-titels per maand ruim zeshonderd miljoen pageviews op het internet.

ilse media is onderdeel van Sanoma Uitgevers, met ruim 80 publiekstijdschriften en ruim 125 websites de grootste multimediale uitgever van Nederland. In 2006 haalde Sanoma Uitgevers en haar deelnemingen een omzet van 531 miljoen euro. Inclusief dochterondernemingen heeft Sanoma Uitgevers bijna 2000 medewerkers. Sanoma Uitgevers maakt sinds 2001 deel uit van Sanoma Magazines, de internationale tijdschriftendivisie van het Finse mediaconcern SanomaWSOY. Sanoma Magazines is met 300 tijdschriften in dertien landen een van de grootste publiekstijdschriftenuitgeverijen in Europa.



Ingezonden persbericht