Ingezonden persbericht


Brancheorganisatie NLCW publiceert gedragscode en opent deuren bemiddelingsbureau

NLCW, de brancheorganisatie voor Nederlandse computerwinkels publiceert vandaag de nieuwe gedragscode voor de computerwinkelbranche. Consumenten en zakelijke klanten die kiezen voor een computerwinkel doen dit in de verwachting goede kwaliteit en een betrouwbaar advies te krijgen. Om duidelijk te maken dat aan deze verwachting, bij NLCW aangesloten bedrijven, op geen enkele wijze hoeft te worden getwijfeld, heeft de NLCW voor de aangesloten bedrijven een heldere gedragscode opgesteld, die onverkort voor alle aangesloten bedrijven geldt. Bij NLCW aangesloten bedrijven werken eerlijk en integer. De NLCW kijkt daarbij als extra zekerheid over de schouder mee en ziet erop toe dat de gedragscode wordt nageleefd. Computerwinkels die de gedragscode hanteren zijn eenvoudig te herkennen aan het NLCW logo. De inhoud van de gedragscode is hier te vinden: http://www.nlcw.nl/index.php/site/gedragscode/

Om het onderscheidend vermogen van de bij NLCW aangesloten bedrijven verder uit te bouwen opent NLCW vandaag de deuren van het NLCW-bemiddelingsbureau. Klanten van de ruim 250, bij NLCW aangesloten, computerwinkels die een geschil hebben over een geleverde dienst of product kunnen hun klacht voorleggen aan het NLCW-bemiddelingsbureau. Het bureau bemiddelt in geschillen tussen bij NLCW aangesloten bedrijven en hun klanten. Consumenten en zakelijk gebruikers met een geschil mogen rekenen op snelle afhandeling, men ontvangt binnen 14 dagen een reactie van het bemiddelingsbureau!

Meer informatie over klachten en geschillen is hier te vinden: http://www.nlcw.nl/index.php/site/klachten_en_geschillen/