AKQA contracteert Martin Cedergren als Executive Creative ...

26.04.2007 / 13:42 / Rubriek: Informatief / Organisatie: Akqa

Akqa

AKQA contracteert Martin Cedergren als Executive Creative Director om haar kantoor in Amsterdam op te starten

AMSTERDAM, Netherlands, April 26 /PRNewswire/ --

AKQA maakte vandaag bekend dat het één van de meest aansprekende en bekroonde "Creative Directors", te weten Martin Cedergren, als Executive Creative Director heeft gecontracteerd. Cedergren zal vanuit AKQA's zojuist geopende kantoor in Amsterdam opereren. Cedergren is de laatste "high-profile" aanwinst van AKQA, dat er zich nu op kan beroemen vier van de top tien beste Creative Directors onder contract te hebben, volgens de top 50 van het Scandinavische reclame vakblad "Resume's". Cedergren staat momenteel op de derde plaats als beste "Interactive Creative" ter wereld en zal samen met bekroonde collega's, waaronder Lars Bastholm (#2), Rei Inamoto (#5) en PJ Pereira (#7) deel uitmaken van AKQA's creatieve team.

(Foto: www.newscom.com/cgi-bin/prnh/20070425/NEW155 )

"Martin is één van de meeste gerespecteerde en gewilde talenten in de industrie. Dat hij bij AKQA heeft getekend laat zien dat we in staat zijn om het beste talent in de industrie aan te trekken en te behouden", aldus Tom Bedecarre, CEO van AKQA. En hij voegde daaraan toe: "Met Martin als Executive Creative Director in ons nieuwe kantoor in Amsterdam hebben we de ideale positie om onze cliënten wereldwijd van innovatie te voorzien."

In een commentaar op zijn benoeming zei Cedergren: "Gedurende mijn hele carrière heb ik er naar gestreefd om de grenzen van geïntegreerde communicatie te verleggen. Met AKQA in zee te gaan, stelt mij in staat om met het beste talent in de industrie te werken met klanten die vooruit denken, waardoor ik de lat voor wat betreft digitale creativiteit en baanbrekende campagnes hoger kan leggen.

Cerdergren werkt al meer dan twaalf jaar in reclame en interactieve marketing. Tot voor kort was hij, vijf jaar lang, Interactive Creative Director bij Scandinavisch top reclame bureau Forsman&Bodenfors.

Door de jaren heen heeft Cedergren gewerkt met wereldmerken als Volvo, adidas, IKEA, MTV, MyTravel, Nokia, Tele2, Atari, Yahoo en had hij zitting in jury's zoals die van Cannes Lions, One Show, Clio Awards, Webby Awards, London International Advertising Awards en de Swedish National Advertising Awards.

In de periode voor Forsman&Bodenfors stichtte Cedergren het in Stockholm gevestigde reclame bureau Starlet Deluxe, dat later is opgegaan in het pan-Europese digitale reclame bureau Abel&Baker, die werkten met merken als adidas, Nokia en MTV. Cedergren werd door de lezers van het Zweedse reclame vakblad Indikat nog onlangs verkozen tot de belangrijkste "Digital Creative" van dit moment.

Het onafhankelijke AKQA heeft kantoren in Londen, San Francisco, New York, Washington D.C. and Sjanghai. De laatste vijf jaar wonnen ze meer dan 75 prijzen, waaronder achttien Cyber Lions in Cannes (één Grand Prix, vier Goouden, vier Zilveren and negen Bronzen), negen Clio Awards, vierr One Show pencils, één Grand Award, vier Gouden and drie Zilveren op festivals in New York, drie Gouden in Epica en een Excellence in Swedish Design.

www.akqa.com

Over AKQA

AKQA is het leidende onafhankelijke digitale marketing bureau met meer dan 500 werknemers in San Francisco, New York, Washington D.C., Londen, Sjanghai and haar nieuwste kantoor in Amsterdam. AKQA levert digitale strategie, creatieve en technologische oplossingen aan de 's werelds grootste ondernemingen, waaronder Coca-Cola, Diageo, Nike, Unilever en Visa. Voor meer informatie over AKQA, ga naar www.akqa.com.