Ingezonden persberichten

Persconferentie WK Superbike: Betere ontsluiting Assen-Zuid - 'Max Factor' nieuwe impuls voor WK Superbike

Persbericht

TT Circuit Assen, 11 april 2007

NIEUWE KANSHEBBERS BIJ WK SUPERBIKE RACES IN ASSEN

Na een turbulent eerste seizoenkwartaal is inmiddels duidelijk geworden dat minimaal zes coureurs aanspraak maken op de twintigste wereldtitel in het WK Superbike. De intensieve merkenstrijd garandeert spanning en spektakel voor de WK Superbike-races op de nieuwe datum 29 april op het TT Circuit Assen, want alle manche winnaars van de voorbijgaande races kennen perfect de weg op het circuit van Drenthe.

Ondanks alle kritische kanttekeningen op het gevoerde beleid van de voorbije jaren kun je alleen maar concluderen dat het jubilerende WK Superbike zowel sportief als commercieel de wind in de zeilen heeft. De verschuiving van de kalenderdatum van begin september naar eind april zorgt bovendien voor een totaal verschillend wedstrijdbeeld dan wat we inmiddels gewend waren in Assen.

Voorgaande jaren zagen we in Assen meestal een wereldkampioenschap in de eindfase van de titelstrijd, waarbij de resterende titelkandidaten in de diverse klassen alle aandacht naar zich toetrokken. Dit jaar liggen de kaarten totaal anders op tafel, want in de tot dusver verreden wedstrijden -Qatar, Phillip Island, Donington en Valencia - liet de vorig jaar nog onaantastbare titelverdediger het afweten en is tot nu toe geen enkele coureur in staat gebleken om nadrukkelijk zijn stempel te drukken op het kampioenschap.

Met als resultaat dat we maar liefst vier verschillende manchewinnaars op de diverse podia zagen verschijnen en dat de merkenstrijd tussen Yamaha, Suzuki, Honda en Ducati op een droomfinale lijkt af te stevenen. Door de Superbike-transfer van Max Biaggi bij Suzuki, de Yamaha-transfer van Troy Corser en de teamversterking van Roberto Rolfo bij het Ten Kate Honda team zijn de drie belangrijkste Japanse fabrieksteams er qua bezetting duidelijk op vooruit gegaan. De homogoniteit aan de kop van het veld vertaalt zich in een gelijk oplopende titelstrijd waarover voorlopig het laatste woord nog niet is gezegd.

In tegenstelling tot vorig seizoen lijkt het Xerox Ducati-fabrieksteam het steeds moeilijker te krijgen om zich met de 1000cc V-twin te kunnen handhaven tussen de Japanse viercilinders. Ducati had eerder al het verzoek bij Flammini neergelegd om de cilinderinhoud van de V twins te mogen verhogen, maar die homologatie-aanpassing is voorlopig nog niet toegestaan.

Vanwege het overweldigende succes van de nieuwe 1098 kan de Ducati-fabriek in Bologna de productie nauwelijk bijbenen om wereldwijd aan de grote vraag te kunnen voldoen, maar zolang er geen aanpassing komt van het huidige wedstrijdreglement (met een diversifiëring van de cilinderinhoud) is Ducati verplicht om dit jaar opnieuw van start te gaan met een aangepaste versie van de 999 fabrieks V-twin waarmee het Italiaanse merk vorig seizoen haar twaalfde wereldtitel en 250e Superbike-overwinning behaalde.

Pagina 2

Voor titelverdediger Troy Bayliss had 2007 niet problematischer kunnen beginnen. Vorig seizoen stond de 37-jarige Australiër na het eerste seizoenkwartaal reeds riant aan de leiding, maar dit jaar moet hij alle zeilen bijzetten om het gestegen niveau van de concurrentie te kunnen counteren. Door zijn dubbele nulscore in Donington (na een vervelende highsider waarbij naderhand een gedeelte van zijn rechter pink geamputeerd moest worden) is Bayliss teruggezakt naar een zevende plaats in het tussenklassement, achter zijn Xerox Ducati teamgenoot Lorenzo Lanzi. Vraag blijft of Troy Bayliss zich tijdig kan herpakken, want van Ducati-kopman is geweten dat hij onder druk meestal fouten begint te maken. Dat de Australische winnaar van de laatste MotoGP-race nog steeds voor verrassingen kan zorgen, bewees hij met zijn eerste (en tot nu toe enige) overwinning op zijn thuiscircuit van Phillip Island.

Door het mediaspektakel rond het Superbike-debuut van Max Biaggi werd meer dan ooit uitgekeken naar de start van het nieuwe Superbike seizoen. De vraag of Max BIaggi de hooggespannen verwachtingen zou kunnen waarmaken, is inmiddels beantwoord: met een ronduit indrukwekkende seizoenstart wist de Romeinse Keizer alle kritiek de mond te snoeren en lijkt de Italiaanse Alstare Suzuki-coureur in het Kleppencircus van Flammini een tweede jeugd te hebben hervonden. Na zijn verrassende debuutzege in Qatar wist Biaggi geen overwinning meer te behalen, maar zijn podiumresultaten waren constant genoeg om meer dan ooit als grootste bedreiging voor de wereldtitel te worden beschouwd.

De komst van Max Biaggi is het beste wat het WK Superbike in twintig jaar tijd is overkomen, zowel sportief als publicitair, want voor het eerst in twintig jaar is het WK Superbike ook prominent het onderwerp van gesprek in de Italiaanse media. Ook voor Biaggi is de overstap naar het WK Superbike een opsteker van formaat, want eindelijk lijkt hij verlost van het Rossi-syndroom dat hem in de GP's jarenlang is blijven achtervolgen. De impulsieve en vaak onuitstaanbare Biaggi die we kenden uit de MotoGP is op de Superbike-Suzuki getransformeerd tot een aimabele coureur die precies weet waar de grenzen liggen. En daar ook niet overheen gaat zolang het nog niet hoeft. Dat laatste kan helaas niet gezegd worden van Biaggi's teamgenoot Yukio Kagayama, die na een zware trainingscrash in het Australische Phillip Island twee wedstrijden puntloos bleef (na een medische controle werd Kagayama door de artsen nog niet fit genoeg bevonden om in Donington van start te kunnen gaan) en voorlopig dus ook niet in staat moet worden geacht om defensieve rugdekking te geven. Gelukkig kan het Alstare Suzuki team rekenen op de onvoorwaardelijke steun van de Duitser Max Neukirchner, die zich met de overjaarse GSX-R1000-fabrieksracer verrassend sterk wist de manifesteren in de aanvangsfase van het kampioenschap.

Met de Yamaha-transfer van tweevoudig Superbike-wereldkampioen Troy Corser hoopte het merk van de gekruiste stemvorken eindelijk de lang verwachte doorbraak in het WK Superbike te kunnen forceren. Corsers ervaring als ontwikkelingsrijder was voor Yamaha de doorslaggevende factor om met de ervaren Australiër in zee te gaan en die samenwerking lijkt voor beide partijen gunstig uit te pakken.

Niettegenstaande de gloednieuwe Yamaha YZF-R1 tijdens de wintertesten nog steeds met abnormale bandenslijtage kreeg af te rekenen, hebben zowel Troy Corser als Noriyuki Haga inmiddels bewezen dat de nieuwe YZF-R1 over voldoende winstpotentieel beschikt. Hoewel Corser na zijn vijfde merkwissel (de Australiër
Pagina 3

reed de voorbije vijftien jaar voor Aprilia, Ducati, Foggy-Petronas en Suzuki) als de meest geroutineerde ervaringsdeskundige bekend staat, is Noriyuki Haga voorlopig de snelste van het Yamaha-tweetal. Het hoogtoerige vijfklepsblok van de YZF-R1 bleek vorig jaar - ondanks de supergetalenteerde rechterpols van de 'Sultan of Slide' - nog steeds een verschroeiende bandenvreter, waardoor de aanvalsdrift van Haga iets te vaak werd getackled door gebrek aan grip in de slotronden. De vechtlustige Japanner toonde wel de nodige daadkracht, maar miste op de beslissende momenten de slagkracht om zijn onmiskenbare talent te verzilveren met klinkende podiumresultaten. Met de totaal vernieuwde vierkleps-Yamaha beschikt 'Nitro Nori' opnieuw over het competitieve materiaal waarmee hij wedstrijden kan winnen, wat de spectaculair sturende Japanner inmiddels overtuigende wijze bevestigde met een klinkende overwinning in Donington.

Last but not least is er natuurlijk ook nog het Ten Kate Honda-team dat met brandende ambitie aan zijn derde Superbike-seizoen is begonnen. Na de tweede plaats van Chris Vermeulen in 2005 en opnieuw een tweede plaats in 2006 met James Toseland, hoopt het team uit Nieuwleusen in 2007 eindelijk de felbegeerde nummer één in het WK Superbike in de wacht te kunnen slepen. En dat is dit jaar ook een realistisch streven, want dank zij het nieuwe traction control systeem waarmee de Honda's van James Toseland en Roberto Rolfo zijn uitgerust, heeft het team uit Nieuwleusen de beste papieren in huis om na vijf opeenvolgende Supersporttitels eveneens de Superbike-titel in de wacht te kunnen slepen. James Toseland kende vorig jaar een turbulent achtbaanseizoen van hoogte- en dieptepunten. Ondanks dat Sheffielder onmiddellijk imponeerde met een spectaculaire overwinning in Qatar, blonk hij daarna vooral uit door een chronisch gebrek aan regelmaat. Pas in de slotfase van het kampioenschap demonstreerde de zwijgzame Brit het genadeloze killersinstinct waarmee hij twee jaar geleden de Superbike-titel voor Ducati wist te veroveren, maar toen waren zijn kansen op de wereldtitel al lang verkeken. Ondanks zijn tweede plaats in het kampioenschap beschouwt Toseland zijn debuutseizoen bij het Ten Kate Honda-team als een absolute openbaring wat de samenwerking binnen het team betreft. Tastbare resultaten zijn de brandstof waar elke topcoureur op leeft. Dat geldt ook voor James Toseland, want de twijfelende onzekerheid waarmee hij in 2006 bij het Ten Kate Honda team kwam is inmiddels verdrongen door een ijzersterk zelfbewustzijn en het rotsvaste geloof in eigen kunnen. Voorlopig blijft het nog een open vraag hoe Roberto Rolfo zich binnen het Ten Kate Honda team zal ontwikkelen. De Italiaan die op voorspraak van hoofdsponsor Hanspree en Honda Italië bij Ten Kate werd ondergebracht, was per slot van rekening een kandidaat wereldkampioen in de 250 GP's van vier jaar geleden.

Naast de transfers bij de fabrieksteams van Ducati, Honda, Yamaha en Suzuki vonden er in de periferie van het WK Superbike eveneens een paar opmerkelijk rijdersmutaties plaats. Meest opmerkelijke wijziging binnen het PSG-1 Kawasaki team was het gedwongen vertrek van Chris Walker. Ondanks Walkers overwinning op Assen (de enige Kawasaki-zege in 2006) moest de spectaculaire Brit het veld ruimen voor Régis Laconi, die de nieuwe teamgenoot wordt van Fonsi Nieto, maar die voorlopig nog maar weinig potten wist te breken.
Nog opmerkelijker was de carrièremove van ex Supersport wereldkampioen Karl Muggeridge, die samen met zijn Australische landgenoot Joshua Brookes onderdak vond bij het Italiaanse Alto Evolution Honda team (een spin-off van het vroegere Bertochhi-team), dat van start gaat met de Honda Fireblades van ex-Klaffi Honda team. Wat trouwens ook geldt voor het eeuwige enigma Ruben Xaus - op zijn favoriete Assen altijd outstanding - die inmiddels al voor een aantal verrassende uitschieters wist te zorgen.

Pagina 4

WK SUPERSPORT: FAVORIETEN IN DE ACHTERVOLGING

Ondanks de problematische seizoenstart van titelverdediger Sébastien Charpentier is het Hanspree Ten Kate Honda-team nog steeds torenhoog favoriet voor een zesde opeenvolgende wereldtitel in het WK Supersport. Maar ook het Pioneer Suzuki-team van Marc Hoegee heeft met Barry Veneman een podiumkandidaat in huis voor de thuiswedstrijd in Assen.

De aanzienlijk verjonging van het deelnemersveld heeft voor een verrassende seizoenstart gezorgd in het WK Supersport. Voorlopig laten de uitgesproken favorieten het afweten en wordt de kop van het veld aangevoerd door een aantal prille twintigers.

Ondanks dat het Ten Kate Honda team dit jaar van start gaat met een compleet vernieuwde CBR600RR, is het team uit Nieuwleusen ook nu weer torenhoog favoriet voor de zesde opeenvolgende titelprolongatie in het WK Supersport. Tijdens de voorbije wintertesten staken Sébastien Charpentier en Kenan Sofuoglu dusdanig met kop en schouders boven hun belangrijkste tegenstanders uit, dat de concurrentie eigenlijk al bij voorbaat tot een tweederangsrol leek gedegradeerd.

Dat die overmacht geen waterdichte garanties biedt, werd vorig seizoen reeds op pijnlijke wijze bevestigd door de bekkenbreuk van titelverdediger Charpentier, die pas in de allerlaatste wedstrijd op mirakuleuze wijze de titel wist veilig te stellen.

Tot ieders verbazing en om nog onverklaarbare redenen laat de Franse titelverdediger het voorlopig opnieuw afweten, want na twee nulscores is Charpentier teruggezakt naar een teleurstellende dertiende plaats in het tussenklassement. Hij vertoeft nochtans in goed gezelschap, want ook de vooraf als titelfavorieten bestempelde Yoann Tiberio, Gianluca Nannelli en Broc Parkes misten compleet hun seizoenstart.

Terwijl het WK Supersport-veld vorig jaar nog de massale overstap maakte naar de Yamaha YZF-R6, kiezen dit jaar maar liefst zestien coureurs voor de nieuwe Honda. Meest opvallende Honda-transfers vonden plaats tussen Mega Bike en Stiggy Motorsports, waarbij de talentrijke Yoann Tiberio de nieuwe teamgenoot wordt van de Deense revelatie Robin Harms en Katsuaki Fujiware dit jaar gekoppeld wordt aan Lorenzo Alfonsi bij het Megabike Honda team.
Voorlopig zijn het ook drie Honda-teams die het tussenklassement aanvoeren.Na twee overwinningen en een tweede podiumplaats compenseert Kenan Sofuoglu ruimschoots de tegenvallende prestaties van Sébastien Charpentier bij het Ten Kate Honda team, want voorlopig lijkt niemand in staat om de supersnelle Turk ook maar enigszins te kunnen bedreigen.

Wat toch wel enigszins verrassend mag worden genoemd is de tweede plaats van Katsuaki Fujiwara, de onberekenbare Japanner wiens carrière na zijn vertrek bij het Ten Kate Honda team op een zijspoor leek beland. Op de CBR600RR van het Italiaanse Althea Honda team heeft de Japanner opnieuw de winning spirit te pakken, want Fujiwara wist tot nu toe al twee podiumplaatsen te scoren. Fuji-san wordt inmiddels flink op de

Pagina 5

huid gezeten door de Deense ex-250 GP coureur Robin Harms die op de Honda van het Zweedse Stiggy Motorsport team zijn opmars van 2006 onverminderd verder zet.

Misschien wel de grootste verrassing tot dusver is de onverwachte terugkeer van Kawasaki in het WK Supersport. Na het behalen van de wereldtitel in 2001 (met de Australiër Andrew Pitt) raakte Kawasaki het spoor bijster in het WK Supersport, maar daar is inmiddels verandering in gekomen door de sterke prestaties van Fabien Foret en Pere Riba, die bij het Gil Motor Sport team voor een totaal onverwachte come-back van de groenen zorgen.

Uiteraard wordt er met grote belangstelling uitgekeken naar de prestaties van het Nederlandse Suzuki team van Marc Hoegee, dat met Barry Veneman en Vesa Kallio twee sterke troeven in huis heeft om in Assen als stoorzender voor het Honda-feestje te fungeren. Na het dramatische 2006-seizoen heeft Veneman er dit jaar de snelheid goed inzitten, want ondanks een spijtige schuiver in Donington is de 30 jarige Dalfsenaar inmiddels opgeklommen naar een negende plaats in het tussenklassement. Gezien de progressie hij de voorbije wedstrijden demonstreerde moet Veneman beslist in staat geacht worden om op zijn favoriete thuiscircuit boven zichzelf uit te stijgen.

Voorlopig blijven de prestaties van Veneman's Finse teamgenoot Vesa Kallio enigszins beneden de vooropgestelde verwachtingen, maar de kleine Fin groeit langzaam in zijn rol bij het Pioneer Hoegee Suzuki team.

In eerste instantie leek het Suzuki-team van Marc Hoegee de enige Nederlandse inbreng in het WK Supersport. Daar is inmiddels verandering in gekomen, want dank zij de ingekochte startpositie van Nikola Milovanovic krijgen we dit jaar een tweede Nederlands team dat op een Honda van Benjan motoren uit Ridderkerk de volledige WK-cyclus gaat rijden. De 24-jarige Zweed van Servische afkomst wist het financiële plaatje voor zijn WK-campagne rond te krijgen dank zij de financiële back-up van de fastfood restaurantketen van zijn vader. Wat betreft de technische support kan de Servische Zweed rekenen op de broertjes Jan en Kees Breedveld, die samen met Milovanovic de gewaagde overstap maken van het nationale circuit naar het WK Supersport.

Van alle Nederlandse wildcardstarters is de grootste favorietenrol uiteraard uiteraard weer weggelegd voor nationaal 600 kampioen Arie Vos, die in de voorgaande WK-confrontaties herhaaldelijk bewees dat hij qua stuurkwaliteiten tot de absolute wereldtop behoort. Vos, die over een speciale Ten Kate Honda beschikt, pakte vorig jaar de 5e plaats, nog vóór landgenoot vaste WK-deelnemer Barry Veneman.

---

Voor meer informatie kunt u zich wenden tot onderstaand adres:

Copyright vrij beeldmateriaal en de High Resolution foto's van bijgevoegde thumbnails kunt u downloaden van www.tt-assen.com onder de button Pers-Press, of rechtstreeks vanaf de directe link http://www.tt-assen.com/cms/Press-Pers-965.html

TT Circuit Assen, Willem Lute (Press Officer, Marketing & PR)
P.O. Box/Postbus 150, 9400 AD Assen
Tel. +31-(0)592-380380, E-mail TT Circuit Assen office: w.lute@tt-assen.com

---- --

TIPS & INFO: WK SUPERBIKE - TT CIRCUIT ASSEN - 27-29 APRIL

TITANENSTRIJD IN KLEPPENCIRCUS

Met het WK Superbike op ZONDAG 29 APRIL biedt het TT Circuit Assen een bijzonder voorgerecht aan het begin van het raceseizoen 2007. Op de nieuwe datum (vooraan in het seizoen), is het WK Superbike op de dag vóór de vrije Koninginnedag een niet te versmaden voorproefje van een raceseizoen boordevol raceplezier op de legendarische TT baan. De spraakmakende transfer van Max Biaggi van de MotoGP naar het WK Superbike, de overstap van tweevoudig wereldkampioen Troy Corser naar Yamaha en het indrukwekkende machtsvertoon van wereldkampioen Troy Bayliss in de laatste MotoGP-race van vorig jaar, belooft de strijd om het WK Superbike in 2007 een kaskraker van formaat te worden. De komst van Max Biaggi wordt benoemd als 'MAX FACTOR'. De overstap van de Romeinse Keizer naar het WK Superbike levert extra media aandacht op, méér TV-zenders die de serie uitzenden en grotere aantallen racefans langs de circuits en spannender races. Na 3 races staat Max Biaggi met slechts 5 punten achterstand op de 2e plaats in de WK-stand achter de Brit James Toseland op de Nederlandse Ten Kate Honda. Het is duidelijk dat de strijd ongemeen spannend gaat worden. Round 5 van dit seizoen wordt verreden op het TT Circuit Assen op zondag 29 april (de dag voor de vrije Koninginnedag) en zorg dat je er bij bent!¶

Open Paddock, pitwalk en stunts
Het WK Superbike is een 'must' voor de liefhebber van snelheidsporten. De WK-races voor zware viertaktmotoren is en blijft een absolute succesformule. Niet alleen omdat de racefans talrijke extra's krijgen voorgeschoteld: een wedstrijddag met 6 races, waarbij de Superbike-rijders 2x aan de start verschijnen. Maar ook omdat de fans de heren coureurs en hun racemotoren van dichtbij kunnen zien tijdens de pitwalk of in gedurende een bezoek aan de paddock. Tijdens het WK Superbike-weekeinde zijn de 'pitlane' en de paddock namelijk tegen een kleine extra vergoeding toegankelijk. Dichter bij de fabrieksmachines en de coureurs kan je niet komen. Zelfs het bijwonen van de persconferenties is mogelijk.¶

De races zijn vanaf de tribunes van het TT Circuit Assen 200% LIVE te volgen op 3 VIDIWALLS en in de 'break'kan men genieten van de ongelofelijke waagstukken van gerenommeerde stuntrijder Johnnie Do op z'n Ten Kate Honda. De populariteit van het WK Superbike blijft groot en zal op zondag 29 april vele tienduizenden motorrijders naar het TT Circuit Assen trekken. Het WK Superbike staat voor een sportief weekeinde vol vermaak, op de baan en op zaterdagavond (28 april) óók in de Asser binnenstad. Want SUPERBIKES staat voor: SUPERSNEL, SUPERGAAF EN SUPERSFEER¶

Strijd der motorfabrikanten
Vorig jaar keerde Troy Bayliss (Ducati), de Superbike-wereldkampioen uit 2001, na een uitstapje van 3 jaar naar de MotoGP, weer terug op zijn oude honk, het WK Superbike. Dat deed de Aussie met verve, want hij stootte direct zijn land- en naamgenoot Troy Corser (Suzuki) van de troon. Maar in de Brit James Toseland op de supersnelle Honda uit de Nederlandse Ten Kate renstal had en heeft Bayliss een geduchte tegenstander. Toseland won maar liefst drie van de eerste zes races en pakte bijna iedere race een podiumplaats, als hij niet in de 2e race in Donington was uitgevallen. Op datzelfde Britse circuit blesseerde 2-voudig wereldkampioen Bayliss zich dusdanig, dat twee keer niet kon scoren en afzakte tot plaats zes in de WK-stand. Corser en Noriyuki Haga vinden steeds beter hun draai op de vernieuwde Yamaha's. Neem daarbij de 5 podiumplaatsen van Max Biaggi (Corona Extra Suzuki) dan mag geconcludeerd worden dat er in het WK Superbike seizoen van meet af aan een felle strijd is tussen vier grote motorfabrikanten Honda, Suzuki, Yamaha en Ducati. De WK-toppers zorgen al vroeg in het seizoen voor een prachtige strijd om het Superbike wereldkampioenschap, dat met haar unieke formule letterlijk en figuurlijk dicht bij het publiek staat.

Veneman en Vos bij favorieten.
De strijd in het WK Supersport is ook nu al enorm spannend. Regerend wereldkampioen (2005 en 2006) Sebastien Charpentier (FRA) uit het Nederlandse Ten Kate team zit al twee races in de lappenmand, maar ziet de honneurs goed worden waargenomen door zijn Turkse teammaat Kenan Sofuoglu, die al twee races wist te winnen. Door crashes op de te koude baan begin april in Donington Park, bleven Curtain en Parkes puntloos, waardoor de mannen vlak achter de top verder naar voren konden doorstoten. Dat zal op 29 april in Assen zeker een klapper worden, met o.a. de Nederlandse favoriet Barry Veneman (Hoegee-Suzuki), die momenteel een sterke 9e plaats in de WK-stand bezet. Ook Neerlands 'dubbel-kampioen' Arie Vos (JE Kunstgras Ten Kate-Honda) wil voor eigen publiek hoge ogen gooien. ArieVos deed dat vorig seizoen meerdere keren op Assen. Aan het begin van het seizoen won hij de EK Supersport-race en in de WK-races een half jaar later pakte hij een prachtige 5e plaats, vóór zijn landgenoot Barry Veneman die keurig 6e werd. Een race met Oranje-gevoel, waarbij de prestaties van de rijders uit het Nederlandse Ten Kate Honda team, met 5 WK-titels op rij, de oranje-harten eveneens sneller kloppen.

Het WK Superbike in Assen wordt dit jaar voor het eerste verreden in april (zondag 29 april), een datum die niet clasht met een MotoGP- of Formule 1-race. Het GRATIS toegankelijke OPEN PADDOCK op donderdagmiddag (26 april)! De races 200% LIVE te volgen op 3 VIDIWALLS, men kan genieten van de gerenommeerde stuntrijder Johnnie Do op z'n Honda in de 'break' en het publiek ziet de rijders en hun racemotoren van dichtbij tijdens de pitwalk of in de paddock, die tijdens het WK Superbike-weekeinde voor het publiek toegankelijk zijn tegen een kleine extra vergoeding. De populariteit van het WK Superbike blijft groot en zal op zondag 3 september vele tienduizenden motorrijders naar het vernieuwde TT Circuit Assen trekken, waar de racefans hun favorieten nu 21 racerondes zien maken, in plaats van 16 op het vorige circuit.
Het WK Superbike staat voor een sportief weekeinde vol vermaak, op de baan en op zaterdagavond óók in de Asser binnenstad. Want SUPERBIKES staat voor: SUPERSNEL, SUPERGAAF EN SUPERSFEER!

Nederlanders azen op dagsucces
De vloeiende bochtencombinaties van het TT Circuit Assen vergen veel circuitkennis. Op dat gebied hebben de Nederlandse coureurs een voordeel ten opzichte van hun buitenlandse concurrenten. Barry Veneman (Dalfsen) en teammaat Vesa Kallio zullen als vaste WK-deelnemers de Suzuki honneurs waarnemen in het WK Supersport, met daarnaast de wildcards voor Arie Vos (Oss) en Joan Veijer (Staphorst). In de FIM Superstock 1000 Cup zien we ook Danny de Boer (IJsselmuiden) en Ronald ter Braake (Nijeveen) in actie komen. Ook krijgen diverse andere talenten van de motorbond KNMV de gelegenheid om zich via een wildcard in de kijker te rijden.

EK Superstock 600/1000: Nederlandse doorbraak
Drie jaar geleden werd de Superstock 600-klasse in het leven geroepen en dat jeugdproject voor coureurs beneden de 21 jaar is inmiddels uitgegroeid tot dé kweekvijver van aanstormend talent. Ondanks het sterk gestegen niveau slaagde toch een Nederlander erin om zich vooral in de tweede seizoenhelft voortdurend in de kijker te rijden. Na een teleurstellend debuutseizoen (2005), werd 2006 het jaar van de grote doorbraak voor Roy ten Napel die in de eindstand beslag wist te leggen op een puike elfde plaats. In zijn eerste race van dit seizoen pakte Roy zelfs de 6e plaats! Dit jaar hebben we ook Raymond Schouten (ex-125cc GP coureur) die in de Superstock 1000 klasse op de Van der Heijden Motors Yamaha aan de start verschijnt en Bram Appelo op de EAB Ten Kate Honda in dezelfde 1000cc klasse. In de Superstock 600cc klasse komt ook Branco Srdanov op Yamaha aan de start voor het MQP racing team.

5 Sterren programma voor slechts 40 euro
's Werelds beste raceasfalt, de schuin oplopende bochten en het feit dat de racefans de stuurmanskunsten van de coureurs nergens ter wereld van zo dichtbij kunnen aanschouwen, zorgen voor een supersfeer en steevast voor de meest spectaculaire en spannende races van het seizoen. De uiterst billijke entreeprijzen, een tribunekaart voor een hele dag Superbike spektakel is er al voor E 40,-, vormen een ander pluspunt in de succesformule van het 5*****sterren Superbike-programma (met 5 top-races). Er zijn dit jaar 2 soorten toegangskaarten: Hoofd/Geert Timmer tribune (à E 58,-, niet geplaceerd = vrij zitten) en alle overige tribunes (E 40,-), waarmee men op de Winterdijk- en Haarbocht tribunes voor een Big Screen kan plaatsnemen.

MAIL en WIN!
Het TT Circuit Assen en deze krant geven enkele vrijkaarten weg voor het WK Superbike. Wat je moet doen is de volgende vraag goed beantwoorden en je antwoord verzenden per e-mail. Welke ex-MotoGP-coureur maakte dit jaar de overstap naar het WK Superbike? Stuur je antwoord uiterlijk donderdag 26 april naar prijsvraag@tt-assen.com. Zorg ook dat je naam, volledig adres en telefoonnummer in de e-mail vermeld staan, en één mailtje volstaat. In de gratis Pole Position Nieuwsbrief die je daarna krijgt worden de prijswinnaars bekend gemaakt. Dubbele inzendingen zijn uitgesloten.

Meet & Greet tijdens GRATIS Open Paddock
Het TT Circuit Assen biedt het publiek tijdens het WK Superbike weer de unieke mogelijkheid om eens een 'echte blik in de keuken' van de heren coureurs te werpen. Zo is er in navolging van voorgaande jaren een GRATIS Open Paddock op donderdagmiddag 26 april van 1 tot 6 uur (toegang via Paddock-entree) het WK-rennerskwartier kunnen bezoeken. Op de dag voordat de trainingen beginnen, is het druk in de 'paddock-show' in het rennerskwartier, een grote tent met podium waarop de heren WK-coureurs interviews geven, handtekeningen sessies doen en posters en caps uitdelen.

Openbaar vervoer
Tijdens het WK Superbike rijdt er op zondag 29 april een pendelbus van het NS-station in Assen, naar het TT Circuit Assen. De pendelbus brengt de racefans in 10 minuten naar de Boskamp, op ca 3 minuten wandelen vanaf de Hoofdingang van de TT-baan. De vertrektijden vanaf het Perron H bij het NS-station Assen zijn: 08.45 uur, 09.05, 09.25, 09.45, 10.05, 10.25, 10.45 en 11.05 uur. Na de races rijdt de bus Van de Boskamp naar het NS-Station. De vertrektijden vanaf de Boskamp zijn: 16.00 uur, 16.20, 16.40, 17.00, 17.20, 17.40, 18.00 en 18.20 uur. Een retourtje kost 3 euro per persoon. Dit kaartje is te koop bij de chauffeur.

Nieuw ticket bestelsysteem
Het TT Circuit Assen heeft sinds vorig jaar een nieuw ticket reserveringssysteem, wat voor u de volgende voordelen biedt: Voor een mooie tribuneplaats, surft u naar www.tt-assen.com en klikt u op de button BESTEL KAARTEN. In het overzicht kunt u kiezen voor een plek op de ongeplaceerde Hoofd- en Geert Timmer tribune of overige tribunes. Vervolgens kunt u online het aantal door u gewenste kaarten bestellen. U kunt direct makkelijk betalen via verschillende credit cards en of IDEAL (= direct overschrijven van uw bankrekening). U kunt van deze service tot en met 20 april gebruik maken. Na deze datum bent u aangewezen op de onderstaande voorverkoopadressen of de kassa's aan het TT Circuit Assen.

Voorverkoopadressen
Er zijn nog voldoende tribune- en staanplaatsen voor het Corona Extra World Superbike verkrijgbaar, o.a. bij alle Motoport dealers (www.motoport.nl) en overige verkoopadressen. Deze adressen kunt u vinden op www.tt-assen.com. Voorkom teleurstelling en bestel tijdig uw kaarten voor het WK Superbike op 29 april. Voor staanplaatsen kunt u ook terecht bij TicketBox. Ga naar één van de ruim 1000 TicketBox verkooppunten (o.a. Free Record Shop, Primera en Zigger) bij u in de buurt. Kijk op www.ticketbox.nl voor het dichtstbijzijnde verkooppunt. Tickets zijn tevens te bestellen via www.ticketbox.nl of bel met 0900- 9393 (45 cpm). Voor tribune- en staanplaatsen kunt u ook terecht bij TicketBox. Ga naar één van de ruim 1000 TicketBox verkooppunten (o.a. Free Record Shop, Primera en Zigger) bij u in de buurt. Kijk op www.ticketbox.nl voor het dichtstbijzijnde verkooppunt. Tickets zijn tevens te bestellen via www.ticketbox.nl of bel met 0900-9393 (45 cpm).

Tijdschema en Toegangsprijzen
Donderdag 26 april - Open Paddock
GRATIS Open Paddock: 's middags van 13.00 tot 18.00 (ingang via Paddocktunnel Welcome Centre)
Vrijdag 27 april - Trainingsdag
Trainingen van 09.00 tot 18.00 uur
Zaterdag 28 april - Trainingsdag
Trainingen van 09.00 tot 18.10 uur met de pitwalk om 12.55 uur
Zondag 3 september - Wedstrijddag
's morgens Warm up trainingen alle klassen
10.40 uur Superstock 1000cc FIM Cup
11.10-11.30 uur Pitwalk + Stuntrijder Johnny Do op Ten Kate Honda
12.00 uur 1e race WK Superbike
13.20 uur WK Supersport
14.20 uur Suzuki GSX R European Cup
15.30 uur 2e race WK Superbike
16.45 uur EK Superstock 600 race

200% LIVE met 3 Big Screen Vidiwalls
Het TT Circuit Assen heeft het verbeteren van de service voor het publiek hoog in het vaandel staan. Voorbeelden hiervan zijn de het gratis verspreide TT Circuit Assen Jaarprogramma, TT Event Radio 105,8 FM, optredens van stuntrijders, rondleidingen en de gratis digitale Pole Position Pas Nieuwsbrief. Extra service voor de racefans in 2007 is het wederom plaatsen van 3 Big Screen Vidiwalls voor alle zittribunes tijdens het WK Superbike. Zo hoeft men, net als tijdens de TT, naast de unieke sfeer werkelijk niets van de races te missen en kunnen alle uitrem- en inhaalacties 200% LIVE' (zelfs met herhalingen) worden gevolgd zoals thuis op TV.

Paddock-tickets en Pitwalk
Ook tijdens de trainingsdagen en op de wedstrijddag kunnen de toeschouwers tegen geringe bijbetaling een bezoek brengen aan het Paddock, de zogenaamde Working Area op het binnenterrein. Om de echte Superbike-sfeer te proeven kan men met een PADDOCK-TICKET bij de werkunits, vrachtwagens en motorhomes van de Superbike en Supersport teams kijken. Ook kunnen de racefans op zaterdag en zondag deelnemen aan de PITWALK, waarbij alle fabrieksmotoren en 's werelds topcoureurs van alle WK Superbike en Supersport topteams in de pitstraat zijn opgesteld. De speciale kaarten voor de Pitwalk en de Paddock-tickets zijn te koop aan de kassa's onder de Hoofdtribune. Voor de Pitwalk op zondagmorgen (11.10 - 11.30 uur) betaalt men E 15,-, op zaterdag (12.55 - 13.25 uur) E 10,-. (kaarten zijn verkrijgbaar aan de kassa onder de Hoofdtribune). De Paddock-tickets kosten vrijdag E 15,-, zaterdag E 20,- en voor de wedstrijddag E 27,-

Kinderen GRATIS toegang
Kaarten zijn nog volop verkrijgbaar bij de diverse voorverkoopadressen en aan de kassa's. Verder onder andere bij alle 21 Motoport Motorzaken (www.motoport.nl), de VVV, Sigaren Klaassie en Tabak Lectuur Willem in Assen. Via de TT-infolijn 0900-Dutch TT ofwel (0900-388 2 488, 40 ct p/m/) en op www.tt-assen.com zijn alle voorverkoopadressen te vinden. Net als tijdens de Dutch TT heeft de jeugd t/m 15 jaar (mits onder begeleiding van een volwassene) GRATIS toegang (m.u.v. Hoofd/Geert Timmertribuneplaats). De overige toegangsprijzen zijn: Op vrijdag 27 april E 15,- en zaterdag 28 april E 20,- voor volwassenen. Tijdens de trainingen op vrijdag en zaterdag is er géén toeslag voor een plaats op de Hoofd- en Geert Timmer-tribune. Op zondag 29 april, de wedstrijddag, zijn Hoofd- en Geert Timmertribuneplaatsen (met zicht op Big Screen Vidiwall) verkrijgbaar voor E 58,- en alle overige tribunes (waarbij u kunt kiezen voor Stekkenwal-, Winterdijk-, of Haarbochttribune tribune kosten p.p. E 40,-. Kids t/m 12 jaar GRATIS. Kinderen van 13 t/m 15 jaar betalen op de racedag slechts E 5,- (mits onder begeleiding van een volwassene, m.u.v. Geert Timmer- of Hoofdtribune). Een 3-daags passe-partout voor vrijdag t/m zondag in combinatie met een Hoofdtribune plaats op zondag kost E 90,-, en een 3-daagse kaart met zitplaats op de overige tribunes op zondag E 70,-. Een 2-daags passe-partout (vrijdag en zaterdag) kost E 30,-.

Superbike UIT-weekend
Assen zelf verandert ook tijdens de Superbike-dagen in een bruisende stad! De kermis ontbreekt weliswaar, maar de horeca in Assen staat weer borg voor vertier en vermaak. Op zaterdagavond kunnen motorsportliefhebbers uit binnen- en buitenland, zowel op het circuit als in de Asser Binnenstad met 3 podia, genieten van het WK Superbike. Op de Brink staat het Corona Extra podium, waar zaterdagavond 28 en zondagavond 29 april 'live' bands optreden. Ook op de Markt en Kerkstraat is er in het Superbike-Koninginnenach-weekeinde een podium met live-bands. De bands spelen zaterdagavond vanaf 21.00 uur, aansluitend is er live-muziek in een aantal cafés in de Asser binnenstad.

---

Voor meer informatie kunt u zich wenden tot onderstaand adres:

Copyright vrij beeldmateriaal en de High Resolution foto's van bijgevoegde thumbnails kunt u downloaden van www.tt-assen.com onder de button Pers-Press, of rechtstreeks vanaf de directe link http://www.tt-assen.com/cms/Press-Pers-965.html

---- --

SUPERBIKE EN SUPERSPORT WINNAARS
TT CIRCUIT ASSEN

SBK race 1 SBK race 2 SUPERSPORT
1992 Doug Polen Giancarlo Falappa -
1993 Carl Fogarty Carl Fogarty Michael Paquay
1994 Carl Fogarty Carl Fogarty Yves Briguet
1995 Carl Fogarty Carl Fogarty Michael Paquay
1996 Carl Fogarty Carl Fogarty Mauro Lucchiari
1997 John Kocinski Carl Fogarty Wilco Zeelenberg
1998 Pierfrancesco Chili Carl Fogarty Vittoriano Guareschi
1999 Carl Fogarty Carl Fogarty Iain MacPherson
2000 Colin Edwards Noriyuki Haga Ruben Xaus
2001 Troy Bayliss Troy Bayliss Paolo Casoli
2002 Colin Edwards Colin Edwards Fabien Foret
2003 Ruben Xaus Neil Hodgson Karl Muggeridge
2004 James Toseland Chris Vermeulen Karl Muggeridge

2005 Chris Vermeulen Chris Vermeulen Fabien Foret
2006 Chris Walker Troy Bayliss Kenan Sofuoglu

De cursief vermelde Superbike en Supersport winnaars werden in dat jaar ook (wereld)kampioen in deze klasse.
Bij de huldiging van de vet gedrukte winnaar klonk het Nederlandse volkslied.

The names of the Assen Superbike and Supersport winners printed in Italic
became also (World) Champion the same year in this class.
The name printed in Bold means a Dutch winner.
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _

De Superbike klasse kreeg WK status vanaf 1988, doch eerst vanaf 1992 werd
ook een ronde voor het WK Superbike in Assen gehouden. (Supersport vanaf 1993)

The Superbike class got World Championship status from 1988, but only from
1992 an annual WSBK Round has been organised in Assen. (Supersport from 1993)
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _

Het EK Supersport werd in 1990 ingesteld en vanaf 1993 in het kader van het
WK Superbike verreden. In 1997 onderging de klasse een opwaardering tot
World Series en vervolgens kreeg deze klasse vanaf 1999 volledige WK status.
Naast het WK Supersport (FIM) wordt een EK Supersport (UEM) verreden.

The Supersport class gained European Championship status from 1990 and has
been staged in the framework of the World SBK from 1993. In 1997 Supersport
has been upgraded to World Series and from 1999 to World Championship.
Next to the World Supersport (FIM) an European Supersport Championship (UEM) exists.

01/10/2006-EB

---- --
---

File: 1992-2006 NED DEELNEMERS WK SUPERBIKE ASSEN1.xls

---

File: Adressen NL wildcards en deelnemers SBK Assen 2007 (5-4-07)1.xls

---

File: 2007 Bio's Wildcards WK SUPERBIKE ASSEN (1)1.xls

TIJDSCHEMA WK SUPERBIKE

TT CIRCUIT ASSEN, 28-29-30 APRIL 2007

WK SUPERBIKE (WORLD CHAMPIONSHIP®)

ROUND 5

Thursday 26 April
|tijden           |categorie /      |programma           |
|                 |klasse           |                    |
|13.00 - 18.00    |Vrij Entree      |OPEN PADDOCK SHOW   |

Friday 27 April
|tijden           |categorie /      |programma           |
|                 |klasse           |                    |
|09.00-09.25 (25  |superstock 1000  |VRIJE TRAINING      |
|MINS)            |                 |                    |
|09.35-10.20 (45  |w supersport     |VRIJE TRAINING      |
|MINS)            |                 |                    |
|10.30-11.30 (60  |W SBK            |VRIJE TRAINING      |
|mins)            |                 |                    |
|11.45-12.15 (30  |Superstock 600   |VRIJE TRAINING      |
|mins)            |                 |                    |
|13.15-14.00 (45  |w supersport     |TIJD TRAINING       |
|mins)            |                 |                    |
|14.15-15.15 (60  |W SBK            |TIJD TRAINING       |
|MINS)            |                 |                    |
|15.30-16.15 (45  |superstock 1000  |TIJD TRAINING       |
|mins)            |                 |                    |
|16.30-17.00 (30  |superstock 600   |TIJD TRAINING       |
|mins)            |                 |                    |
|17.10-17.55 (45  |Suzuki Gsx r     |TIJD TRAINING       |
|mins)            |European Cup     |                    |

Saturday 28 April
|tijden           |categorie /      |programma           |
|                 |klasse           |                    |
|09.15-09.45 (30  |SUPERSTOCK 1000  |VRIJE TRAINING      |
|mins)            |                 |                    |
|10.00-10.45 (45  |w supersport     |VRIJE TRAINING      |
|mins)            |                 |                    |
|11.00-12.00 (60  |W sbk            |TIJD TRAINING       |
|mins)            |                 |                    |
|12.15-12.45 (30  |Superstock 600   |TIJD TRAINING       |
|mins)            |                 |                    |
|12.55-13.25 (30  |PIT walk         |pit walk            |
|MINS)            |                 |                    |
|13.45-14.30 (45  |w supersport     |TIJD TRAINING       |
|mins)            |                 |                    |
|14.45-15.45 (60  |W sbk            |VRIJE TRAINING      |
|mins)            |                 |                    |
|16.00            |w sbk            |SUperpole           |
|16.50-17.15 (25  |SUPERSTOCK 1000  |TIJD TRAINING       |
|mins)            |                 |                    |
|17.30-18.10 (40  |suzuki gsx r     |TIJD TRAINING       |
|Mins)            |European Cup     |                    |

Sunday 29 April
|tijden           |categorie /      |programma           |
|                 |klasse           |                    |
|'s morgens       |diverse klassen  |warm up trainingen  |
|                 |Races            |                    |
|10.40            |superstock 1000  |(13 RND, 54.660 KM) |
|                 |race             |                    |
|11.10-11.30 (20  |pit walk &       |pit walk &          |
|mins)            |stuntrijder      |Stuntrijder         |
|12.00            |World superbike  |(22 RND, 100.210 KM)|
|                 |race 1           |                    |
|13.20            |World Supersport |(21 RND, 95.655 KM) |
|                 |race             |                    |
|14.20            |suzuki gsx r     |(10 RND, 45.550 km) |
|                 |European Cup     |                    |
|15.30            |World superbike  |(22 RND, 100.210 KM)|
|                 |race 2           |                    |
|16.45            |Superstock 600   |(10 RND, 45.550 km) |
|                 |(EK)             |                    |

Approved by FGSport 02/02/2007

Approved by FIM 02/02/2007 IMN 102/05

3.0-31012007/JS-EB

---- --

P E R S B E R I C H T

40 koks en 400 horecamedewerkers in startblokken voor motorspektakel

Eurest wint cateringcontract voor tien jaar bij TT Circuit Assen

ASSEN, woensdag 11 april 2007

Eurest, een van de grootste cateraars in ons land, heeft voor de komende tien jaar de verzorging van de wereldvermaarde motor- en autosportaccommodatie TT Circuit Assen in de wacht gesleept. Daartoe is woensdag 11 april het contract door beide partijen ondertekend. Eurest Horeca, dat al sinds 1998 de volledige catering op het TT Circuit Assen verzorgt, ziet in deze verlenging van tien jaar een erkenning voor het investeren in langdurige verbintenissen.

Met het contract is een bedrag gemoeid van vele miljoenen. Eurest is onderdeel van het aan de Londense beurs genoteerde Compass Group, de grootste cateraar ter wereld.

Terwijl de inkt van het nieuwe contract nog maar net droog is, staan er al 80.000 hamburgers, 100.000 frietjes, 15.000 belegde broodjes, 45.000 frisdranken, 10.000 fruitgerechten, 100.000 glazen bier, 40 koks en 400 horecamedewerkers in de startblokken voor het komende WK Superbike-spektakel op zondag 29 april.

"We verwachten méér dan 30.000 bezoekers op de wedstrijddag. Een drukte van jewelste dus. En toch gaan we ervoor zorgen dat er geen wachtrijen ontstaan van hongerige of dorstige motorfans", stelt Irene Baltus, algemeen directeur van Compass Group Nederland. Baltus: "Het terugdringen van de wachtrijen was namelijk een van de belangrijkste wensen van het TT Circuit Assen in een verlengde samenwerking. We zijn er trots op dat we tijdens de komende vuurproef; het WK Superbike-event, gaan bewijzen dat ook te kunnen."

Sinds het aantreden van Eurest tien jaar geleden ging de nadruk van het potje bier en het patatje ook naar luxueuze buffetten met Champagne en wijnen. Baltus: "Het TT Circuit Assen en Eurest hebben gezamenlijk het motorcircuit weten om te toveren in een ontmoetingsplaats voor o.a. zakenmensen. De afgelopen jaren worden er steeds vaker congressen, seminars, vergaderingen en zelfs trouwerijen gehouden. Voor de regio betekent dit een extra economische prikkel, want we proberen zoveel mogelijk de lokale leveranciers mee te laten profiteren van de groei van het circuit."

NOOT VOOR DE REDACTIE

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Bas Swildens, manager commercie en marketing Compass Group Nederland
Mobiel: 06-51098589
Email: bas.swildens@compass-group.nl
www.compass-group.nl

E I N D E P E R S B E R I C H T

---- --

WK SUPERBIKE ASSEN RECHTSTREEKS OP EUROSPORT

Eurosport en Eurosport 2 doen 28 en 29 april uitgebreid verslag van de WK Superbike races op het TT circuit van Assen. Zaterdag 28 april laat Eurosport om 19:15 uur beelden zien van de superpole. Zondag 29 april om 12:00 uur is Eurosport rechtstreeks bij de eerste race van de Superbikes. Aansluitend start om 13:00 uur de WK Supersport. Deze race is LIVE te zien op Eurosport 2. De tweede race van de Superbikes zendt Eurosport om 18:30 uur uit. Iwan van der Valk verzorgt het commentaar.

Superbike
James Toselaund (Eng) gaat na drie ronden aan de leiding in de stand om het wereldkampioenschap, gevolgd door Max Biaggi (Ita). De Italiaan maakte dit jaar de overstap van de MotoGP naar de Superbikes en is een belangrijke titelkandidaat. Ook de Japanner Noriyuki Haga en Troy Corser (Aus) behoren tot de favorieten. Tot slot is er natuurlijk regerend wereldkampioen Troy Bayliss (Aus). De Australiër won vorig jaar de tweede race in Assen.

Supersport
Ook de Supersport coureurs zijn toe aan hun vijfde optreden in Assen. Kenan Sofuoglu won tot nu toe de races in Qatar en Australië en staat bovenaan het klassement. De Turk heeft al een ruime voorsprong op Katsuaki Fujiwara (Jap) en de Deen Robbin Harms. Barry Veneman staat momenteel op de negende plek.

Ook de liefhebbers van de MotoGP komen niets tekort op Eurosport. Eurosport besteedt namelijk het hele seizoen rechtstreeks aandacht aan alle 125cc, 250cc en MotoGP races. Ook van het WK Motorcross (MX1), WK Speedway, WK Trial Indoor en de 24 uurs races van Le Mans en Bol d'Or doen Eurosport en Eurosport 2 uitgebreid verslag. Eurosport gaat iedere zondag ook nog een rondje langs de verschillende circuits in het programma Motorsports Weekend.

Uitzendtijden WK Superbike Assen op Eurosport (tijden zijn enigszins onder voorbehoud):

28-04 19:15-20:00 uur Superpole Eurosport

29-04 12:00-13:00 uur Superbike 1ste race Eurosport LIVE

13:00-14:00 uur Supersport Eurosport 2 LIVE

18:30-19:30 uur Superbike 2de race Eurosport

-----------------------

Eurosport
Erwin Woord / Press-officer
Tel: +31 35 6777218
FAX: +31 35 6777209

Email: ewoord@eurosport.com

Persbericht

-----------------------

Over EUROSPORT
De Eurosport Groep is één van de grootste multimedia ondernemingen in Europa met Eurosport, Eurosport 2, eurosport.com, eurosport.nl, Eurosportnews en Eurosport Mobile.
Eurosport bereikt meer dan 110 miljoen huishoudens en 240 miljoen kijkers in 59 landen en zendt uit in 20 talen, waaronder het Nederlands.
Eurosport 2 is sinds 10 januari 2005 te zien in 21.1 miljoen huishoudens in 40 landen en in 9 talen.
eurosport.com is naast de internationale site, beschikbaar in zeven talen en heeft zich bewezen als één van de meest toonaangevende pan-Europese sport-sites. Het eurosport.com platform genereert momenteel tot 20 miljoen bezoeken per maand (juni 2006).
eurosport.nl is beschikbaar sinds begin mei 2005. Kijkers vinden hier alle informatie over de uitzendingen op Eurosport en Eurosport 2 en kunnen zich gratis abonneren op Eurosport's e-mail service.
Eurosportnews werd in september 2000 gelanceerd en brengt 24 uur per dag het laatste sportnieuws. De zender is beschikbaar in Europa, Azië en het Australisch continent.
Eurosport Mobile: het laatste sportnieuws via WAP en I-Mode services, beschikbaar in 5 talen en in 7 landen. De SMS service is op dit moment beschikbaar in 3 talen.

---- --

Persbericht, maart 2007

WORDT PITBABE TIJDENS DE SUPERBIKE RACE IN ASSEN
Van 27 tot en met 29 april 2007 vindt op het TT Circuit Assen de Nederlandse ronde van het wereldkampioenschap "Superbike" plaats. Jij hebt de mogelijkheid om pitbabe te worden bij het Corona-Suzuki team van de wereldberoemde coureur Max Biaggi en jezelf terug te zien in de officiële Superbike game, SBK07, als pitbabe!
Superbike
Superbike is het wereldkampioenschap voor productiemotoren, waarin onder andere vermaarde coureurs als Max Biaggi, Troy Bayliss en James Toseland respectievelijk racen op Suzuki's, Ducati's en Honda's. Het WK Superbike kent races in landen als Australië, Qatar, Italië en ook Nederland, op het vermaarde TT Circuit Assen op zondag 29 april! Het Superbike kampioenschap wordt wereldwijd uitgezonden, in Nederland in het programma RTL GP op RTL 7.
SBK07
SBK07 is de officiële Superbike videogame, gebaseerd op het wereldkampioenschap Superbike. Alle teams, rijders en races van de WK Superbike komen terug in de game. In de game kan de speler zelf zijn motor "tunen" om op die manier de hoogste score te kunnen halen. Ook de beroemde Superbike pitbabes spelen een rol in de game.
Pitbabe
Wil jij pitbabe worden tijdens de Superbike kampioenschap in Assen, geef je dan nu op voor de SBK07 contest. Als winnares van de contest ben je, tijdens het WK Superbike weekend op het TT Circuit Assen (27 t/m 29 april 2007), pitbabe van de officiële SBK07 Superbike videogame. De foto's die we van je maken in Assen worden gebruikt in de wereldwijde Xbox versie en PC versie van de game. Natuurlijk krijg je een vergoeding en ontvang je ook zelf een exemplaar van de game.
Ben je tussen de 18 en 25 jaar, heb je confectiemaat 34-38 én ben je beschikbaar op 27-29 april 2007, stuur dan je foto (maximaal 1 Mb) met je maten (i.v.m. kleding) naar info@sbk07.net. De foto zal te zien zijn op www.sbk07.net. Iedereen kan vervolgens op de site een stem uitbrengen op zijn of haar favoriete pitbabe. De babe met de meeste stemmen, wordt de uiteindelijk winnares. Als je hebt gestemt maak ook nog een kans op prachtige toegangs kaarten voor het Superbike weekend op Assen.
Over de uitslag wordt niet gecorrespondeerd.
Voor meer informatie ga naar www.sbk07.net.