''Bluetooth collectebus''


MobileDonationPoint

AMSTERDAM, 20070427 -- Even snel geld doneren aan een goed doel met je mobiel is vanaf deze maand mogelijk met MobileDonationPoint; een mobiele dienst bedacht door het mobiele marketing bedrijf Pinkeye. OneMen zet op koninginnedag als eerste MobileDonationPoint in. Tijdens koninginnedag zal er in Amsterdam door een team van fondswervers op een nieuwe manier geld worden ingezameld voor de charitatieve organisatie oneMen

Door de bluetooth of infrarood functie te activeren op je mobiele telefoon en deze ongeveer 20 cm bij de MobileDonationPoint - een bluetooth zender- te houden van de fondswerver, wordt er automatisch een verbinding gemaakt met een speciaal 0909-nummer waarbij een bedrag van ¤ 1,30 gedoneerd wordt. Het grootste deel van de donatie- ¤1,13- gaat naar het goede doel.
Vervolgens ontvangt iedereen die gedoneerd heeft een bedankje via een Interactive Voice Respons (IVR).Deze oplossing wordt verzorgd door MCXess.
MobileDonationPoint biedt de mogelijkheid om op een innovatieve wijze een jong en zeer uitlopend publiek aan te spreken op die momenten dat er geen ander medium doeltreffend werkt. Deze nieuwe manier van doneren heeft als doel het doneren aan goede doelen eenvoudig te maken voor jongeren die zich minder aangesproken voelen door de huidige manieren van fondsenwerving. Bijdragen via de MobileDonationPoint kunnen snel en makkelijk gedaan worden.
Stichting oneMen is een Nederlandse charitatieve organisatie die fondsen werft voor pioniers in landen van Azië, Afrika en Latijns-Amerika. Deze fondsen worden gebruikt om hun werk te steunen met vervoer- en communicatiemiddelen. De keuze voor kleinschalige projecten maakt dat het effect van de steun van oneMen heel direct en relatief groot is. Diezelfde kleinschaligheid zorgt er echter ook voor dat deze projecten vaak buiten het gezichtsveld van overheden en grote ontwikkelingshulporganisaties vallen.

Pinkeye ontwikkelt interactieve OPT-in mobiele marketing diensten ter versterking van naams- en productbekendheid door het aanbieden van actuele en dynamische informatie via draadloze technologieën zoals bluetooth en infrarood
Tevens verzorgt Pinkeye op drie vlakken verschillende diensten voor haar klanten en partners waaronder Advertising, Messages en Marketing Services.

MCXess biedt bereikbaarheidsoplossingen voor Customer Contact en Direct Marketing. MCXess verbetert de bereikbaarheid van haar klanten dankzij de Multi Channel benadering. Klanten realiseren optimaal contact met de doelgroep zonder de interne organisatie extra te belasten. Binnen de Multi Channel benadering betrekt MCXess onder meer SMS, servicenummers, IP, Fax, E-mail, Interactieve Voice Respons, Internet betaaloplossingen en internationale routeringsdiensten. Dit alles als reactie op de moderne `cross mediale consument'.

Voor meer informatie:
Dinto Hazel: 026 3892048 - d.hazel@pinkeye.nl