Jonge werknemers willen vooral fun en ontwikkeling
Plezier in het werk en goede ontwikkelingsmogelijkheden staan bovenaan
op de wensenlijst van jonge werknemers. Dat blijkt uit onderzoek onder
539 jongeren door bureau Netpanel in opdracht van FNV Jong, dat werd
gepresenteerd op 1 mei. Het onderzoek is een eerste stap in de
verkenning van wensen en verlangens van nieuwkomers op de
arbeidsmarkt.
Tijdens een evenement ter gelegenheid van de Dag van de Arbeid in de
Westergasfabriek werd het startsein gegeven voor een designwedstrijd.
Geïnspireerd door een videoclip werden jongeren uitgedaagd om hun
toekomstige werkplek uit te beelden. De winnaar krijgt een reis
aangeboden naar een inspirerende stad en een workshop realiseer je
toekomstd%. FNV Jong wil jongeren verder faciliteren in hun
ontwikkeling door een samenwerking met roc.nl en TMF dat binnenkort
een campagne start rondom jongeren en werk in het populaire programma
Reaction.
"Het onderwerp werk is hotd% onder jongeren", zegt voorzitter FNV Jong
Judith Ploegman. "Zij hebben duidelijke wensen en ideen. Die willen we
verder in kaart brengen en gebruiken voor onze andere activiteiten
zoals de flexcampagne in het najaar."
Meer over het onderzoek vind je op de site van FNV Jong :
FNV onderzoek werk en toekomst
ABVAKABO FNV