Omzet Keynote stijgt 31 procent in tweede kwartaal 2007

Haarlem, 3 mei 2007 - Keynote, specialist op het gebied van online en mobile business performance, maakt zijn financiële resultaten van het tweede kwartaal eindigend op 31 maart 2007, bekend. De omzet is ten opzichte van het tweede kwartaal in 2006 met 31 procent gestegen naar 16,7 miljoen dollar. De nettowinst op basis van Non-GAAP is 1,4 miljoen dollar of 0,08 dollarcent per aandeel. Verder had Keynote aan het einde van het tweede kwartaal 93.2 miljoen dollar aan liquide middelen.

Umang Gupta, CEO van Keynote: "Ons team heeft wederom sterke financiële resultaten behaald. Onze Mobile Test & Measurement (MTM)-activiteiten overtreffen onze verwachtingen. Verder heeft de business unit die de prestaties van websites meet en test geheel in lijn met onze verwachtingen gepresteerd. Na de overname van Sigos het afgelopen jaar, hebben we onze mobiele activiteiten gecombineerd met de software van Sigos. Dit heeft geleid tot synergie. Onze MTM-activiteiten zijn daarmee aanzienlijk gegroeid en maken 26 procent uit van onze totale omzet."

Op 31 maart jl. had Keynote een klantenbestand van 2.650 bedrijven, tegen 2.400 klanten in het tweede kwartaal van het vorige jaar. Hiermee bedient het de helft van de Fortune top 100 bedrijven. Keynote meet op dit moment ruim 10.500 internetpagina's, vorig jaar waren dit er nog 9.300.

Klik hier voor het gehele, Engelstalige persbericht.

Over Keynote
Keynote (NASDAQ: KEYN), opgericht in 1995, is specialist op het gebied van online en mobile business performance. Het bedrijf voert zowel op eigen initiatief als in opdracht van bedrijven onderzoek uit naar de prestaties en gebruiksvriendelijkheid van websites, streaming media, voice over IP (VoIP) en content op mobiele platforms vanuit het perspectief van de gebruiker. Om de metingen uit te voeren en service levels voor klanten te bewaken beschikt Keynote over een wereldwijde infrastructuur van meer dan 2.400 computers en mobiele apparaten waarmee dagelijks vanaf 240 locaties meer dan 120 miljoen metingen worden uitgevoerd. Verder evalueert Keynote met grootschalige klantenpanels bestaande uit meer dan 160.000 consumenten, de ervaringen van bezoekers van websites, breedbanddiensten en mobiele services zodat bedrijven meer inzicht krijgen in de beweegredenen en keuzes van (potentiële) klanten.Voor bedrijven die in hun branche de beste online prestaties leveren, reikt Keynote jaarlijks de Keynote Performance Awards uit. Het Europese kantoor van Keynote is gevestigd in Haarlem. Internationale klanten zijn onder meer Cisco, Chase, Dell, Disney, eBay, Microsoft, SonyEricsson, T-Mobile, Vodafone, en Yahoo!. Meer informatie: www.keynote.com.

Meer informatie:
Keynote
Pauline van Heuven van Staereling
Tel. 023-750 59 20
E-mail: pauline.vanheuven@keynote.com

Whizpr
Chantal Schepers
Tel. 0317- 410 483
E-mail: keynote(at)whizpr.nl