Ingezonden persbericht


Directe communicatie met klant

pluk introduceert luisteradvertenties

Den Haag, 4 mei 2007 - pluk blijft het crossmediaal denken vernieuwen. Daarvan is de nieuwste dienst hét bewijs. Met de luisteradvertentie belt pluk de verzender van een plukcode direct terug. Adverteerders en bedrijven kunnen zo zonder ruis één op één communiceren met hun doelgroep.

De werking van de luisteradvertentie is simpel en doeltreffend. Na het sturen van een sms naar pluk, krijgt de verzender een telefoontje. Hierin wordt de boodschap die hij of zij net 'geplukt' heeft uitgelegd. De boodschap zit dus direct 'tussen de oren' van de ontvanger. Meer informatie staat vervolgens klaar in het persoonlijke plukarchief van de gebruiker terug te vinden via email of direct op pluk.nl. Maximale attentiewaarde is dus verzekerd, zeker omdat de ontvanger zelf om de informatie vraagt.

Dit concept is een waardevolle toevoeging aan de bestaande plukdienst. Consumenten worden door het telefoontje nog meer geprikkeld om de informatie na te lezen in hun persoonlijke plukarchief. Bovendien wordt er direct actie ondernomen in de vorm van een telefoontje. Waardoor de boodschap een stuk minder snel verwatert. De kracht van pluk schuilt verder in de eenvoud, voor zowel klant als adverteerder. Deze laatste partij kan zelf een audiofragment uploaden, dat wordt afgespeeld als iemand de bijbehorende code sms't naar pluk. Een voorbeeld is beschikbaar door 'pluk' te versturen naar 7585 (=PLUK).

Innoveren
pluk is koploper in crossmediaal denken. Dus introduceert pluk ieder kwartaal een nieuwe dienst of service. Kernwaarden daarbij zijn eenvoud en gemak, voor zowel klant als opdrachtgever. pluk berekent aan gebruikers geen kosten. Dankzij een helder en overzichtelijk plukarchief kunnen zij op ieder gewenst moment alle informatie op het gemak nalezen. Eerder al kwam pluk met plukalert, een email die de gebruiker herinnert aan de informatie die hij die dag geplukt heeft.

Dat pluk werkt is inmiddels bewezen. Onderzoek van TNS NIPO wees uit dat twee procent van alle Nederlanders tussen 18 en 65 jaar pluk gebruikt. Ook diverse grote partijen -waaronder KPN, Radio 538 en Hummer- hebben hun campagnes aan pluk toevertrouwd.

Toepassingen
Voor de luisteradvertenties zijn talloze toepassingen denkbaar. Kunstwerken zouden bijvoorbeeld met een plukcode interactief kunnen worden. Wie de code stuurt krijgt een uitleg over het werk dat hij staat te bekijken. Ook commercieel gezien is de dienst zeer interessant. Denk aan vacatures waarover meer uitleg gegeven kan worden, of bedrijven die zichzelf persoonlijk kunnen presenteren.

Bart Grol, directeur van Pluk Company BV, geeft het ultieme voorbeeld van pluks crossmediale denken. 'Voor Albert Heijn hebben we in dit verband een mooi concept uitgewerkt wat deze maand start. In de supermarkt kun je straks bij binnenkomst het recept van de dag plukken. Vervolgens word je per telefoon daarover meer verteld, staat het benodigde boodschappenlijstje in een retoursms en vind je bij thuiskomst de kookinstructie in je mail. De fysieke wereld van alledag wordt zo verbonden met onze communicatiemiddelen als GSM en internet. Dat is nou precies waar pluk voor staat. We verbreden en verdiepen de horizon van onze gebruikers.'

---