Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

KNMV Motorweek laat Nederland kennismaken met voordelen motorrijden

Rotterdam, 8 februari 2007 - Nederland gaat van 7 tot en met 12 mei kennis maken met de praktische en plezierige aspecten van motorrijden. Voor deze periode heeft de Koninklijke Nederlandse Motorrijders Vereniging (KNMV) namelijk een aantal landelijke evenementen georganiseerd om het motorrijden te bevorderen. Zo worden alle motorrijders in Nederland opgeroepen om tijdens de KNMV Motorweek op de motor naar het werk te gaan, zodat de files in die week een stuk korter worden en daarmee het plezier op de weg groter. De KNMV lanceert de Motorweek in het jaar waarin de zestigjarige samenwerking met assurantiemakelaar Aon wordt gevierd.

De KNMV en haar partners willen met de KNMV Motorweek het gevoel van vrijheid en mobiliteit uitdragen. Woon-werkverkeer op de motor levert minder filestress op, maakt parkeren makkelijker en zorgt voor een snellere ontsluiting van steden. Daarnaast is motorrijden leuk en kan het heel veilig. Wie zelf geen motor heeft, kan bij een aantal motordealers terecht voor een speciaal huuraanbod.

In de tweede week van mei brengt de KNMV al haar activiteiten voor het voetlicht en stelt mensen in de gelegenheid om er kennis mee te maken. Er worden opstapmogelijkheden gehouden bij KNMV gediplomeerde instructeurs. Ideaal voor mensen die altijd al eens het motorrijbewijs wilden halen. Toerclubs organiseren in die week korte avondritten en een aantal crossclubs stelt hun circuit open om de jeugd kennis te laten maken met deze mooie tak van sport.

Op maandag 7 mei rijdt een KNMV-delegatie en haar relaties samen met een aantal motorrijdende BN-ers van het Nationaal Sport en Congres Centrum Papendal naar TT Circuit Assen, waar een speciaal programma wordt aangeboden. Op vrijdag 11 mei houdt de KNMV een burgemeesters- en politicitoer van Amsterdam, via de Bollenstreek, naar Den Haag. Een prominent gezelschap dat laat zien dat motorrijders uit alle geledingen een gemeenschappelijke passie delen en de associatie met vrijheid en mobiliteit graag uitdragen.

Zestig jaar samenwerking KNMV en Aon
Met gezamenlijke kernwaarden als vertrouwen, integriteit, continuïteit, samenwerking, transparantie en innovatief denken is in 1947 de samenwerking tussen de KNMV en Aon gestart. Kernwaarden die ten grondslag lagen aan een succesvolle samenwerking, die is begonnen met een motorverzekering. Een aantal jaren geleden heeft Aon het speciale label 'KNMV Verzekeringen' ontwikkeld. Deze heeft als doel de speciale verzekeringsproducten die Aon al had ontwikkeld voor de motorrijder nog meer aan te laten sluiten bij de KNMV, om zo de herkenbaarheid en toegankelijkheid voor de motorrijder te bevorderen. Door de jaren heen is het productenpakket uitgebreid met een auto-, reis-, rechtsbijstand- en een zorgverzekering die in 2007 is geïntroduceerd. Dit heeft geresulteerd in een portefeuille die momenteel vele tienduizenden polissen bevat.

Als meerwaarde naar haar klanten is Aon zeer actief in het ontwikkelen van nieuwe internetmogelijkheden. Van alle verzekeringslabels loopt KNMV Verzekeringen daarbij voorop. Zo hebben klanten sinds 2005 online toegang tot hun polisgegevens. Men kan onder meer polis-, factuur- en schadegegevens bekijken, online wijzigingen doorgeven en premieberekeningen maken waarbij de relevante kortingen direct worden meegenomen. De klant kan zelfs nog een stapje verder gaan en alle verzekeringszaken online regelen. Dat deze mogelijkheid zeer op prijs gesteld wordt, blijkt wel uit het feit dat inmiddels ruim achtduizend klanten hun verzekeringszaken online regelen.

De zestigjarige samenwerking tussen Aon en de KNMV wordt omlijst door een speciale actie die in het voorjaar van start gaat. Alle motorrijders die in 1947 geboren zijn, betalen bij het afsluiten van een KNMV-motorverzekering een jaar lang geen WA-premie. Ook de bestaande klanten worden niet vergeten, zij betalen in 2007 zestig dagen geen premie voor hun motorverzekering.



Ingezonden persbericht