Gemeente Montfoort


P e r s b e r i c h t

Montfoort, 7 mei 2007

Telefonische bereikbaarheid Montfoort verbeterd

"Over de snelheid waarmee de telefoon wordt opgenomen zijn de meeste mensen tevreden. Zij zijn daarentegen minder positief over het gemak waarmee men vervolgens de juiste persoon aan de lijn krijgt." Naar aanleiding van de bereikbaarheidsscore uit de BurgerBarometer en het telefonisch bereikbaarheidsonderzoek heeft de gemeente Montfoort actie ondernomen.

Telefonische bereikbaarheid
Met ingang van 1 mei 2007 is de telefonische bereikbaarheid van de gemeente Montfoort op een andere manier vormgegeven. Er is geen keuzemenu meer voor de telefoon. Dat betekent dat alle telefoontjes nu rechtstreeks bij de receptie, via het algemene telefoonnummer 0348 - 476400, binnen komen. "Op deze manier hopen we ertoe bij te dragen de wachttijd te verkorten. En we gaan er vanuit dat men sneller de juiste persoon aan de lijn heeft" zegt burgemeester E.L. Jansen.

BurgerBarometer
De gemeente Montfoort heeft eind vorig jaar een onderzoek laten verrichten naar de mening en wensen van haar inwoners. De onderwerpen waarover vragen zijn gesteld, zijn de gemeentelijke dienstverlening, communicatie en informatievoorziening door de gemeente en de vraag hoe de inwoners van Montfoort hun leefomgeving ervaren. De meeste inwoners zijn tevreden.

Vervolgonderzoek
De gemeente is van plan om over twee jaar een tweede tevredenheidsonderzoek onder haar inwoners uit te voeren.


Noot voor de redactie/