PCM maakt forse efficiëntieslag dankzij outsouring en IP-telefonie

Nieuwegein, 7 mei 2007 - Uitgeverij PCM heeft haar telefonie uitbesteed en stapt nu ook over op IP-telefonie om kosten te besparen en in te spelen op toekomstige ontwikkelingen. Hierbij is gekozen voor IP-technologie van Mitel, waarbij outsourcingspartner Cloud Seven het grootschalige overstaptraject begeleidt.

Cloud Seven hanteert bij de implementatie drie stappen: versimpelen, verschuiven en vernieuwen. De eerste stap, versimpelen staat voor een eenvoudiger en centraal beheer. Verschuiving vindt plaats op het aantal aansluitingen. Veel medewerkers zijn vaak onderweg en krijgen alleen een mobiele telefoon. Hierdoor is het aantal vaste toestelaansluitingen al van 3000 naar minder dan 2000 verlaagd. Daarnaast wordt de infrastructuur dusdanig vernieuwd dat PCM klaar is voor de toekomst. Op die manier komen plannen van PCM om bijvoorbeeld journalisten beter te faciliteren om op locatie of thuis te werken binnen bereik.

Medio 2006 besloot PCM over te stappen op IP-telefonie om een efficiëntieslag te maken en mee te gaan met de laatste innovaties op het gebied van communicatie. De nieuwe telefooninfrastructuur levert meer functionaliteit, jaarlijks een structurele prijsdaling van vijf procent op de totale telecomkosten en een forse besparing op de bekabelinginfrastructuur.

Inmiddels zijn ongeveer 1100 aansluitingen uitgerold. Het totale project zal bij afronding 2000 aansluitingen omvatten. Het project betreft het nieuwe hoofdkantoor van PCM in Amsterdam, de hoofdvestiging van het Algemeen Dagblad en het NRC in Rotterdam, diverse bijkantoren, het call-center en de drukkerij.

Maarten Kleyn van PCM: "PCM is druk bezig om zich te positioneren in de nieuwe wereld van multimedia. Nieuws en informatie komt heden ten dagen via veel kanalen bij onze klanten. Voor onze medewerkers geldt ook dat ze moeten werken met steeds meer multimediale toepassingen. Wij spelen hierop in door gebruik te maken van het internet en de modernste communicatie toepassingen. In onze nieuwe kantoren wordt IP gebruikt voor de werkplekken, voor telefonie en voor het televisiesignaal. We hebben gekozen voor GetronicsPinkRoccade, Cloud Seven en zijn partner Mitel, omdat deze leveranciers veel ervaring hebben met het toepassen van moderne communicatie technologie zoals Voice Over IP."

Over Mitel
Mitel is leverancier van voice-, video- en dataconvergentie voor breedband netwerken. De geavanceerde communicatieoplossingen die Mitel ontwikkelt sluiten nauw aan bij de ervaring van de gebruiker en zijn eenvoudig aan te passen aan individuele zakelijke behoeften. Mitel maakt producten variërend van intuïtieve desktop-hulpmiddelen tot complete service gateways die bedrijfsprocessen verbeteren en integreren. Zo beschikken klanten altijd over de meest innovatieve manieren om hun resources te beheren Met Mitel als leverancier kunnen klanten in hun eigen tempo de overstap maken naar IP-communicatie. Mitel heeft zijn hoofdkantoor in Ottawa, Canada en heeft wereldwijd kantoren, partners en wederverkopers.