Fleurop lanceert gratis magazine voor consument
07.05.2007 / 16:25 / Rubriek: Binnenland / Organisatie: Fleurop
Fleurop
FLEUROP LANCEERT GRATIS MAGAZINE VOOR CONSUMENT
Samenwerking met de makers van Allerhande basis voor nieuw concept in bloemenbranche
Veenendaal - Fleurop lanceert vanaf mei 2007 het eerste gratis magazine voor consumenten
in de bloemenbranche, getiteld Fleurop Magazine. Fleurop Magazine wordt vier maal per
jaar gratis via de 1.300 Fleurop bloemisten verspreid in een oplage van 100.000 stuks. In
Fleurop Magazine draait het om het 'geven en krijgen van een mooi boeket' en hoe je
creatief omgaat met de bloemen die je krijgt.
Bloemen en emotie
Fleurop Magazine belicht alles over bloemen en de daaraan verbonden emoties. Ieder seizoen
(lente, zomer, winter en herfst) verschijnt er een uitgave met de daarbij behorende
bloemen- en plantentrends. Hiermee vormt het magazine een inspiratiebron voor
consumenten, het gehele jaar. Het 24 pagina's tellende Fleurop Magazine informeert,
prikkelt en zet consumenten aan meer met bloemen te doen dan men voorheen gewend was. 3 x
anders is een rubriek in het eerste nummer over hoe je een boeket op drie manieren kunt
presenteren en schikken. En in Mooi Groen wordt aandacht besteed aan de expositie 't Loo
in bloei, waar lezers met korting naartoe kunnen. 'Fleurop Magazine staat vol inspiratie
over bloemen en vergroot de relatie tussen onze Fleurop bloemisten en hun klanten. Het
idee voor een magazine sluit prima aan bij onze slogan Bloemen met een boodschap', aldus
Frank Buddels, Directeur Fleurop Interflora Nederland.
Toonaangevend voor de bloemenbranche
Fleurop Magazine is toonaangevend voor de bloemenbranche. Het is gratis bij besteding van
15 euro. Bij aanvang heeft het een oplage van 100.000 stuks. Fleurop bloemisten ontvangen
het magazine gratis van Fleurop Interflora Nederland. Fleurop Interflora is als Nederlands
autoriteit in de bloemenbranche een logische initiatiefnemer voor het opzetten van dit
magazine, dat wordt gemaakt in samenwerking met Media Partners. Media Partners is al ruim
24 jaar de maker van Allerhande van Albert Heijn, Holland Herald van KLM en mag o.a.
Unilever, Shell, Philips en ABN AMRO tot haar klanten rekenen. 'Fleurop Magazine is
zorgvuldig ontwikkeld om vanaf dag één toonaangevend te zijn in de
bloemenbranche. Belangrijker nog is dat het de consument op lange termijn blijft boeien
en dat het de merkwaarden van Fleurop zorgvuldig overbrengt. Het is vooral een cadeautje
dat de waarde en zeggingskracht van 'bloemen als gebaar' benadrukt', aldus Martin van
Velzen, Concept Strateeg van Media Partners.
Over Fleurop
Fleurop Interflora Nederland is al ruim 80 jaar gespecialiseerd in het verzenden van
bloemen, nationaal en internationaal. In Nederland zijn ruim 1.300 bloemisten aangesloten
bij Fleurop. Wereldwijd zijn dat er 51.000, verdeeld over ruim 135 landen. Fleurop stelt
bepaalde kwaliteitseisen aan haar bloemisten. De Fleurop bloemist geeft daarom ook extra
kwaliteit en service. Fleurop geeft 100% garantie op de uitvoering van opdrachten.
Fleurop bloemisten kopen de bloemen dagelijks vers in. Bij aflevering geeft Fleurop dan
ook een vijf dagen versheidgarantie.