Ingezonden persbericht


Bij dit bericht is beeldmateriaal bijgesloten

Persbericht

Onderzoek NAVTEQ: Geïntegreerde navigatie zorgt voor 15% brandstofbesparing Introduceert zakelijke geïntegreerde navigatie-initiatief met toonaangevend onderzoek

8 mei, 2007 - NAVTEQ (NYSE: NVT), toonaangevend aanbieder van digitale kaarten voor autonavigatiesystemen en location-based solutions, introduceert een geïntegreerd navigatie-initiatief om het ontwikkelen van oplossingen te stimuleren voor zakelijke gebruikers. Ter ondersteuning van het initiatief, liet Navteq onderzoek doen naar de voordelen van geïntegreerde navigatie. Enkele uitkomsten van het onderzoek zijn onder andere; 40% minder communicatiekosten, 15% kostenbesparing op brandstof en 18% minder rijtijd.

Het concept geïntegreerde navigatie betekent dat een ingebouwde navigatie-oplossing in verbinding staat met enterprise IT-systemen met navigatiefunctionaliteit om communicatie en operationele efficiëntie te verbeteren. Voorbeelden zijn fleet dispatching systemen, service engineers optimalisatie-oplossingen en CRM (Customer Relations Management). De informatieoverdracht over en weer van het bedrijf naar de mobiele werker verbetert het uitwisselen van informatie, vermindert fouten bij het toewijzen van werkzaamheden, verlaagt de communicatiekosten tussen fleet en de uitvoerder en verbetert de man-machine interface-veiligheid. Om de voordelen en het marktpotentieel van geïntegreerde navigatieoplossingen voor de distributie en dienstensector in kaart te brengen, heeft NAVTEQ samen met Frost & Sullivan een marktanalyse uitgevoerd.

"NAVTEQ heeft een unieke kijk op de enterprise-markt mede door onze verticale interactie", aldus Eric Fumat, Enterprise Europe Vice President en General manager bij NAVTEQ. "We zagen de mogelijkheid tot ontwikkeling van enterprise-oplossingen die voldoen aan de wensen van de eindgebruikers. NAVTEQ's onderzoek toont de voordelen van het integreren van satellietnavigatie-oplossingen met enterprise IT-systemen. Hierdoor kunnen bijvoorbeeld veldwerkers details ontvangen van hun volgende werk via hun navigatiesysteem dat hen vervolgens naar dat adres begeleidt. We zien vele mogelijkheden zoals deze om zakelijke efficiëntie te vergroten en de ervaring van de eindgebruiker te verbeteren."

Het onderzoek omvatte face-to-face interviews met toonaangevende bedrijven in zowel de distributie als de dienstverlening. Zij waren in staat hun ROI (Return On Investment) te verhogen dankzij geïntegreerde navigatie. De resultaten tonen duidelijke verschillen tussen de twee industrieën in hun perceptie, gebruik en voordeel van het concept van geïntegreerde navigatie. Globaal genomen waren de resultaten uitermate positief. Zij tonen vele zakelijke voordelen en een groeiend winstniveau. Deze uitkomsten ondersteunen het vertrouwen dat NAVTEQ in het concept heeft.

De belangrijkste voordelen zijn:


- 18% minder rijtijd

- 15% brandstofbesparing

- 11% minder rijafstand

- Minder improductiviteit door pech

- Verbeterde productiviteit

- Verbeterde klanttevredenheid

- Tot 40% besparing op communicatiekosten

Naast de directe kostenbesparing en verbeteringen aan de operationele efficiëntie, blijkt dat winst op het binnenhalen van meer opdrachten voorheen onderschat werd. Het onderzoek toont dat herhaalde opdrachten in de dienstverlening kunnen groeien met wel 10% doordat chauffeurs op tijd komen en daardoor klanten meer tevreden zijn. Fleet operators in de distributie kunnen bijvoorbeeld hun klantenbestand tot zo'n 30 procent vergroten. Na verloop van tijd kan ook het personeelverloop verkleind worden en kan de opleiding van chauffeurs teruggebracht worden met maximaal een maand. Bovendien toont het onderzoek dat de implementatie van geïntegreerde navigatieoplossingen toegevoegde waarde kan bieden aan de enterprise-markt.

"Hoewel pionierende bedrijven geïntegreerde navigatie eind jaren negentig introduceerden, is de technologie, samen met draadloze communicatie, wijdverbreid geaccepteerd en toegankelijk geprijsd", voegt Fumat toe. "Daarom geloven we dat de tijd rijp is voor een brede acceptatie in de enterprise-markt. Zeker omdat ons onderzoek uitwijst dat het gebruiken van geïntegreerde navigatie in bestaande structuren en processen een vrij eenvoudige taak is."

De deelnemende fleet operators blijven hun strategieën uitrollen. Dit is de beste bevestiging van het succes van deze bestaande geïntegreerde navigatieoplossingen. NAVTEQ's Enterprise Europe Business Unit zal met verschillende bedrijven in de enterprise-markt samenwerken om het geïntegreerde navigatieconcept te bevorderen. Daarbij gebruiken ze de resultaten van het onderzoek om te demonstreren dat het succesvol implementeren van geïntegreerde navigatie in mobiele zakelijke applicaties directe kostenbesparing kan bieden, de operationele efficiëntie kan verbeteren en een aanzienlijke winstgroei kan bewerkstelligen.

Voor meer informatie over het onderzoek, kunt u contact opnemen met Benoit Vaillé via benoit.vaille@navteq.com

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Frost & Sullivan
Frost & Sullivan, een wereldwijde consultancy, werkt al meer dan 40 jaar samen met klanten om de ontwikkeling van innovatieve strategieën te ondersteunen. De industrie-expertise van het bedrijf integreert consultancy, partnershipservices en corporate management training om mogelijkheden te identificeren en ontwikkelen. Frost & Sullivan bedient een uitgebreid klantenbestand van onder andere Global 1000-bedrijven, opkomende bedrijven en de investmentgemeenschap door het bieden van beknopte industriedekking. Dat biedt een uniek wereldwijd perspectief en een doorgaande analyse van markten, technologieën, econometrie en demografieën.

NAVTEQ
NAVTEQ is toonaangevende aanbieder van uitgebreide digitale kaartinformatie voor autonavigatiesystemen, mobiele navigatietoepassingen, op internet gebaseerde kaartapplicaties en overheids- en zakelijke oplossingen. NAVTEQ creëert de digitale kaarten en de inhoud hiervan ter ondersteuning van navigatie en location-based service-oplossingen wereldwijd. Het hoofdkantoor van NAVTEQ is gevestigd in Chicago. Het bedrijf is in 1985 opgericht en heeft ongeveer 2.800 werknemers verspreid over 167 kantoren in 28 landen. Voor meer informatie kijk op www.navteq.com

Contact:
Jennifer Fondrevay Ilona de Bok NAVTEQ for NAVTEQ Tel: +33.1.41.924.836 Tel: +31.0.40.235.4600 e-M: jennifer.fondrevay e-M: ilonadb@lewispr.com

This document may include certain "forward-looking statements" within the meaning of the Private Securities Litigation Reform Act of 1995. These forward-looking statements include, but are not limited to, plans, objectives, expectations and intentions and other statements contained in this press release that are not historical facts and statements identified by words such as "expects", "anticipates", "intends", "plans", "believes", "seeks", "estimates" or words of similar meaning. The statements are based on our current beliefs or expectations and are inherently subject to various risks and uncertainties, including those set forth under "Item 1A. Risk Factors" in the Company's Annual Report on Form 10-K for the year ended December 31, 2006, as filed with the Securities and Exchange Commission.

Actual results may differ materially from these expectations due to changes in global political, economic, business, competitive, market and regulatory factors. NAVTEQ does not undertake any obligation to update any forward-looking statements contained in this document.

LEWIS - Global Public Relations

Hoevenweg 29
5652 AW Eindhoven
Nederland

Tel: +31 40 235 46 00
Fax: +31 40 235 46 01
Web: www.lewispr.com
Agency blog: www.lewis360.com