Ingezonden persbericht


Persbericht - 8 mei 2006

Record beluistering Radio 2 Week van de Jaren 70

De Radio 2 Week van de Jaren 70 is een groot succes geweest, zo blijkt uit onderzoek van KLO. Het bereik van deze themaweek was 22%. Dit staat gelijk aan 3,1 miljoen Nederlanders van 10 jaar en ouder en is bijna een verdubbeling van het aantal luisteraars van vorig jaar.

De waardering voor de muziekkeuze van De Week van de Jaren 70 was met een gemiddeld cijfer van 7,9 zeer hoog in de Radio 2 doelgroep (35-54 jaar). Het gemiddelde rapportcijfer voor de hele week was 7,8. De Top 70 van de Jaren 70 trok 2,4 miljoen luisteraars en het Seventies Concert dat op vrijdagavond live werd uitgezonden vanuit de Heineken Music Hall in Amsterdam trok 1,1 miljoen luisteraars. Een dergelijke beluistering op de vrijdagavond is zeldzaam hoog.

"Radio 2 maakt tijdens de themaweken op maat gesneden radio", zegt Kees Toering, zendermanager Radio 2. "Radio 2 begon als eerste met themaweken op radio en weet met verrassende concepten zoals nu 'De 70 van 70' elke keer de luisteraars te trekken en te boeien. Ik zie het als een bevestiging van onze strategie dat de luisteraar steeds in de speciale weken de zender zo goed weet te vinden en te waarderen".

Radio 2 Week van de Jaren 70
Radio 2 bracht van 23 tot en met 27 april de Week van de Jaren 70. Naast de 100% seventies muziek vingen de programma's van Radio 2 de tijdgeest van dit decennium aan de hand van de 70 meest kenmerkende voorwerpen, zoals de bielzen in de tuin, de eerste walkman, de benzinebonnen en het petje van Ome Willem.

In opdracht van Radio 2 verzorgde KLO een representatieve steekproef onder 1.000 personen uit de Nederlandse bevolking van 10 jaar en ouder.

www.radio2.nl



Ingezonden persbericht